.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Wednesday, May 31, 2006

tiMe 4 a LOnG LeAvE...


Quite a sleepy day today.. hmm.. today is my last day to office.. tomorrow I'll be taking my MC and stay at my mom's house.. I've already informed my boss regarding this.. and he already assigned K. Animah to replace me at my place.. well.. will be taking long leave after this.. MC till my baby is born.. ermm.. awal sgt ker aku amik cuti?? Starting tomorrow.. means bout 5 days b4 my due date which is on 8/6.. yelah nak jalan turun naik tangga LRT pon dah tak larat.. nak jalan naik bukit ker opis pon dah penat.. my movement is very slow.. lagipon lately Ady asyik balik lambat jer.. bz sungguh dia dgn tugas baru dia di tmpt baru.. kadang² lunch pon tak sempat.. sian tul papa Alyaa nie.. Harap² tak ler lamer sgt aku nak nunggu baby kuar.. byk laks MC aku nanti.. bukan aper.. MC is only 14 days per year.. so.. aku dah guna bout 2.5 days.. nak tambah 5 hari lagi.. dah 7.5days.. takot emergency nanti aku kena MC berbayar laks nanti..

Balik nie kitorang nak p klinik.. aku dah bagitau hubby aku awal².. nak buat check-up kat Metromedic for the last time.. coz aku risau takut my amniotic fluid leaking.. yelah dari cerita memember buat aku risau laks.. anak pertama nie byk perkara yg tak terjangka bleh berlaku.. coz kita tak pernah ada pengalaman..

Cerita demi cerita pengalaman kengkawan ngan kakak² opis yg dah pernah bersalin.. macam² ragam macam² dugaan.. macam² tips jgk yg aku terima.. nie blm citer dlm pantang nanti cemaner lagik.. ikhss.. byk sungguh pendapat.. itu ini yg boleh tak bleh makan.. yg peliknya camner dorang org zaman dedulu lebih terror dari ahli sains sekarang.. they try and error agaknya.. but diff person.. diff dia nyer acception on certain food what.. not everybody the same.. Apa² pon bagi aku.. yg rasa ok ekot.. yg pelik² tu terpulang nak follow or tak follow...

Tak sabar rasernyer nak upload gambar my darling little baby lam blog nie.. hopefully everything goes smoothly.. Semoga Allah permudahkan aku menghadapi saat² mendebarkan dan diberikan kekuatan ketika itu nanti...



Ok.. hopefully I'll still be jotting something interesting to share in this gonna be missed blog couple of months time.. sure there will be lots of stories to be written.................... Pray for me and my baby!!

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails