.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Tuesday, May 16, 2006

Penantian Dlm DeBaRaN...

Semalam aku tak tulis apa² sbb sibukkan isi borang ESOS yg baru dpt.. kalau boleh aku nak settlekan sumer b4 my confinement.. tinggal bih kurang 3 minggu jer lagi aku nak uruskan segala urusan pejabat.. Mungkin K. Nimah akan duduk tmpt aku selama ketiadaan aku 2 bulan akan dtg..

Ukhhh... sekejap jer maser berlalu kan.. rasernyer macam baru jer semalam aku terjerit² tak percayer yg aku pregnant.. fasa demi fasa aku lalui.. sehinggalah kini.. bayi yg kukandung telah 37 minggu usianya.. anytime from now I can deliver my baby.. hmmm.. tak sabarnya mama nak tgk muka Alyaa... @-)~ Alyaa nanti ekot muka siaper eak..?? Mama ker Papa?? Hmm.. harap²nya Alyaa jadik anak yg solehah.. yg dengar kata.. srikandi Islam yg dpt Mama dan Papa banggakan!

Cammaner agaknyer keadaan biler adanya Alyaa dengan kami nanti.. tentu byk perubahan yg harus disesuaikan.. jgn kelam kabut dah larr.. maklumlar.. pengalaman pertama.. menjadik parents tidaklah semudah yg disangka.. penuh dengan komitmen dan tanggungjawab.. aku tak tau cammaner nak sesuaikan keadaan baru tu nanti.. Most of my friends sumer dah jadik mak bapak budak... Sietah anak sorang, Zura anak sorang, Shaza anak sorang, Speed anak sorang, Yatisabah anak sorang, Tinie anak sorang, Syura pon anak sorang, Hawa anak sorang jugak, Puteri anak dah masuk 2, Emyliz dan aku masih bertarung sekarang nie.. dgr kata dia mungkin kena induce kalau tak banak jgk by this Friday.. Masing² dah masuk fasa ketiga alam Kewanitaan.. menjadi Ibu...

Pengalaman mengandungkan zuriat sendiri mmg satu pengalaman yg tak dpt ditukar ganti.. satu keajaiban yg berlaku dlm rahim kita.. anugerah paling bermakna.. walau byk kepayahan yg dilalui sepanjang tempoh kehamilan.. namun itulah satu pengalaman yg bermakna utk dikenang sepanjang hayat.. bukan mudah nak mengeluarkan satu nyawa ke atas muka bumi nie.. oleh itu jgn sesekali kita derhaka pada seorang ibu.. kita akan lebih memahami pengorbanan yg telah diberikan ibu bilermana kita sendiri berada di tmptnya.. Walau seteruk mana sekalipon ibu kita.. adalah wajar kita ttp menghormatinya atas dasar kehidupan yg kita tempuhi hari ini.. tiada ibu.. tiadalah kita...


Lahirnya seorang bayi itu ibarat sehelai kain putih.. kitalah yg akan mencorakkannya menjadi cantik atau buruk.. oleh itu amanah yg diberikan ini.. haruslah dipegang dgn penuh raser tanggungjawab.. didiklah zuriat penyambung warisan kita ini dgn segala ilmu duniawi dan ukhrawi agar menjadi insan berguna satu hari nanti.. dialah saham kita di dunia.........

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails