.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Tuesday, May 30, 2006

Life is Not aS EZ As ExPeCteD!!

Yesterday.. was not a very happy day for both of us.. though I've noticed my salary was already in my account but yet we can't celebrate our special day together.. yaa.. kita hanya merancang.. Allah jua yg menentukan segalanya.. byk nor perkara yg tak best berlaku semalam.. I waited for my hubby anxiously at my mom's house.. but yet.. he was late coz of his inescapable work and one thing made it worst he lost his bike parking ticket.. which took him quite a great time to search for it whereby end up with a dead beat... uhhhh.. what a tragic day.. mungkin dah nasib.. mak kata itu petanda Tuhan tak kasik pegi.. hmm... nak tanak aku makan jer nasik yg mak goreng kat umah memandangkan keroncong perutku dah tak tertahan lagi.. My hubby life really miserable today.. sian dia.. instead of RM1.50 dia kena RM10.50 coz of that stupid parking ticket yg ilang.. what to do...

Aku dah tadak mood for the celebration.. n tried to control all my frustrated feeling.. I cannot blame him.. perkara² tak dijangka camnie bleh terjadi pada siapa saja.. coz kita manusia biasa.. Dia balik umah amik keta to fetch me at my mom house.. last² kitorang layan citer Prison Break kat umah mak jer.. abis citer tu jam dah pon pukul 11.30 mlm.. badan dah letih.. mata dah ngantuk.. lelambat balik kang parking laks tadak.. so.. we've both decided to postpone the celebration to end of this week.. Bad news yet not ended there.. balik umah dpt laks surat saman dari co. lamer laki aku.. just bcoz he did'nt completed his 1 month notice of resignation.. yelah dia blah awal 10 hari dari yg dinotiskan.. coz the new place need him immediately.. dunno what makes his former co. acted very hard on him.. they all antar surat suh bayar 1 month salary in leau.. wah².. geramnyerr haku... igt kita keje ngan dia for charity per.. tak lengkapkan 10 hari notis bleh tuntut sebulan gaji.. betul punya sadis nyer co. larrr... dah tak der keje kots.. byk nor maser nak buat memender nieh!! Tak bleh tgk org senang.. tak bleh tgk org maju.. tau nak menyusahkan kami yg dah sedia susah nie... ikhsss.. naper lar ada manusia camnie dlm dunia nie.. semalaman laki aku tak tido lena.. memikirkan menda nie lar punya pasal.. perkara nie mmg menganggu ketenteraman idup kami.. planning kami.. segala²nya.. takper.. org yg suka susahkan org lain.. mmg rezeki dia tak berkat.. sooner or later.. they get back what they give.............!!

Makin tension laks aku yg tunggu hari nak bersalin nieh ngan masalah² yg dtg tak diundang.. perasaan ghairah nak sambut org baru pon seakan lenyap dek situasi yg menekan... mmg lately my baby kerap keraskan badan.. tapi semalam tido aku tak sesesak hari² sblmnya.. aku dpt raser baby aku dah turun.. aku dah dpt bernafas dgn lega semalam tak seperti mlm² sblmnya.. and.. aku dpt rasakan yg masanya kian hampir.. so.. pegi opis arinie pon aku bawak bekal baju.. mana lar tau incase..

Well aku nak balik.. tak baper kerat jer tinggal kat opis skrg.. memember sumer dah balik... aku tulis jgk blog nie utk ringankan tekanan kat kepaler nieh......... at least cara nie buat aku lega....... gonna makes final call to my hubby.. hopefully dia dah siap keje dia........ letihhh larrr... bye!

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails