.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Friday, August 12, 2011

IMBaSaN RaHiM - Friso Miracle of Love

Pernah dengar ker Friso Miracle of Love??  Saper tak tau angkat mouse.. eheheh.. okeh.. yer aku raser musti ramai yang tak aware lagi pasal programme online berkenaan dokumentari dan panduan kehamilan dari Friso nie... okeh.. selaku jurucakap yang dipertanggungjawabkan menyebarluaskan maklumat ini.. izinkan aku memberi selembar dua pengenalan berkenaan program yang aku katakan tadi..

Untuk makluman mereka yg tak aware seperti aku nie...program bantuan panduan kehamilan Friso Miracle of Love nie telah rasmi dilancarkan pada 19 April 2011... ermm.. 4 bulan yang lepas.. dengan satu misi penting.. membantu ibu²/bakal ibu di luar sana menimba ilmu berkenaan penjagaan diri yang sepatutnya sepanjang fasa kehamilan, memahami perubahan² fizikal yang akan dialami dan perkembangan fetus di dalam rahim bulan demi bulan.. dengan adanya program atas talian ini Friso berharap sedikit sebanyak dapat membantu ibu² menghadapi pengalaman mencabar sepanjang meraikan diri sendiri yang bakal bergelar ibu.

Imbasan Rahim : dalam omputihnyer "Womb Scan" satu inisiatif kehadapan program Miracle of Love mewujudkan keajaiban kasih sayang melalui imbasan rahim.  "Womb Scan" yang dimaksudkan bukanlah diulangi BUKAN seperti ultrasound 2D/3D/4D yang dilakukan ibu² hamil di klinik atau hospital² bagi memantau keadaan fetus di dalam kandungan... tetapi "Womb Scan" yang dimaksudkan adalah satu applikasi interaktif atas talian direka khas bagi 'parent to be'.. menikmati setiap detik indah keajaiban tumbesaran fetus di dalam kandungan... Wahhhh!!!  Macam maner tue??

Jom kita tengok video nie dulu...



First time mommy or dad mesti teruja nak tau kan.. yelah.. buat yang pertama kali atau yang dah berkali² mengandung  macam aku nie pon selalu tertanya².. apa lar makhluk kecil di dalam perut aku nie dok buat... yg aku tau.. perut makin hari makin buncit.. berat badan makin hari makin bertambah... dapat raser dia bergerak.. menunjal² dari dalam.. tapi.. sayangnya penglihatan kita terbatas.. yelah.. bukan ada superpower eyes pon boleh scan terus ke dalam rahim.. ehehehe... Selalunya kita usap.. bercakap.. menyanyi bagi fetus tu dengar.. tapi bayangkan betapa seronoknya kalau kita dapat melihat fizikal dan tumbesarannya setiap masa... boleh bercakap lagie.. ehehehe... walaupon hanya fetus maya.. iainya dah cukup menyeronokkan... especially kan.. to those daddy to be out there yg tak der idea langsung tentang apa yang dialami isteri mereka.. puas lar kita nie nak terangkan satu²... trimester pertama... kandungan.. macam nie.. macam tue... begini.. begitu.. tapi hurmm.. I admit.. it's hard for them to feel completely engaged.. sebab bukan dorang yang bawak perut kan... itu lar yang membuatkan aku sentap menyentap waktu mengandung dulu.. sekarang?? Hmmm... tak larat nak sentap dah... penat.. huhuhu...

So.. bagi mommy to be..ini peluang baik uols.. alang2 dah ada program applikasi online nie.. apakata korang cuba.. sure si daddy juga teruja nak mencuba... lelaki kan suker mender2 yang interaktif nie.. dan lagi.. biler buat aktiviti nie sama2.. sudah tentu ikatan kemesraan suami isteri dan si kecil di dalam kandungan semakin bercambah dan mendalam.. tak sabar nak sambut orang baru lar pulak kan...

Okeh berbalik keterujaan melihat tumbesaran fetus buat semua yang menunggu kelahiran ahli keluarga baru.. yelah.. yang teruja bukan takat first time mak pak jer.. buat aku laki bini yang dah beranak pinak nie pon teruja.. kakak² tak sabar nak tengok adik kat dalam perut Bonda.. selalu lar dok tanya.. "Biler adik dalam perut Bonda nie nak kuar??"  "Bulan lapan.."  pastu pakat² lar depa dok menghitung bulan... Januari... Februari.. Mac..... sambil tersengeh² dan konpius.. sure they'll be excited biler dorang sendiri pon boleh tengok adik digital dorang.. walaupon sebenarnya bukanlah yang real kat dalam...

Sedia maklum akan kepentingan memelihara kesihatan bagi seorang ibu yang mengandung??  Tahap keimunan yang tinggi penting ketika ini kerana tidak banyak ubat yang sesuai untuk diberikan kepada kita dalam waktu berbadan dua.  Banyak cara boleh kita lakukan bagi menguatkan sistem imun tubuh.. makan vitamin, supplement yang diberikan doktor dan makan dan minumlah minuman yang berkhasiat seperti susu.  Terdapat banyak susu diformulakan khas untuk ibu2 mengandung di pasaran... tetapi apakah ciri2 terbaik yang perlu ada untuk kita kongsikan dengan fetus yang kita kandungkan??  Friso Mum Gold maternal milk adalah rumusan istimewa yang satu2nya mengandungi agen Probiotik sejenis bakteria baik yang membantu merencatkan pertumbuhan bakteria jahat di usus kita manakala Prebiotik (frukto-oligosakarida - FOS) pula makanan bagi probiotik yang menggalakkan pembiakan bakteria baik bagi membantu meningkatkan  bifidobakteria usus mengekalkan persekitaran usus yang baik.  Kita sayangkan zuriat kita.. kita sayangkan diri kita juga.. jadi.. lakukan pilihan yang bijak... ^______^..

Dah tak sabar nak tau macam mana kowang boleh melihat fetus maya yang sangat menarik nie? Okeh.. camnie.. memula kowang kena beli satu tin susu Frisomum Gold 900g Promo Pack... susu nie didatangkan seperti bungkusan kotak macam gambar kat bawah nie..

Comel jer kotak dia.. tapi pastikan kowang pergi ke outlet yang terpilih untuk mendapatkan The Miracle of Love booklet.. sebab hanya dari booklet tu korang boleh dapatkan kod unik untuk digunakan bagi aplikasi imbasan rahim maya ini..

Ini lah rupa kotak tu setelah dibuka.. ada satu tin susu dan sehelai t-shirt yang tercetak diatasnya grafik muka baby di bahagian perut.. t-shirt nie terdapat dalam 2 warna.. biru gelap dan hitam.. 

Keluarkan.. tadaaaaaa!!

 
Inilah dia t-shirt yang dikatakan itue.. comel jugak kan..

Try dulu.. cantik..

Lepas tue.. on ur pc or lappy.. sebelum tu pastikan korang ada benda di bawah nie.. kalau tak dak pinjam lar kat opis ker kawan2 punya ker atau beli sahaja... tak ler mahal maner pon kan..

Pilih lar yang mana berkenan.. yang bulat ker yang segi2 ker.. asal ada... kalau tak der... boleh buat pakai jerlar t-shirt tu.. tak ada cara lain nak tengok fetus maya yang disebutkan sebab kamera nie gunanya untuk dihalakan kepada grafik di t-shirt yang diberikan baru lar fetus yang kita nak tengok tu dapat dipantulkan ke skrin komputer..

 Biler sumer dah lengkap... on pc/lappy dengan line internet yer dan sila layari sesawang www.growinguptogether.com.my seperti gambar yang dipaparkan di atas.. 

On the front page scroll ke bawah.. bagi yang tak der t-shirt kalau nak cuba dulu pon boleh.. kowang donlod dan cetak gambar grafik yang diberikan di button "Preview It Now" tue.. pastu boleh cuba.. tapi kalau nak dapatkan real experience korang kena lar mendaftar sebagai ahli dulu.. then login seperti biasa.. tak rugi.. macam2 ada kat website nie... okeh... biler dah register boleh lah proceed ke button "Experience It Now"..

 Akan keluar satu form kosong untuk kowang isi... sila isi accordingly.. yang penting unique code yang aku katakan tadi... biler dah isi sumer.. submit..

 Data akan diproses..

 dan satu arahan step by step apa yang perlu dibuat akan terpapar di skrin..

Kebenaran utk mengakses kamera kowang akan keluar.. sila allow... ohhh yer.. pastikan t-shirt tadi dah pakai yer.. kalau tak pakai.. kena pegang lar pulak kan..

 Pastikan kamera berfungsi dengan baik.. 

 Grafik di t-shirt mengadap kamera.. better lelaki yang pakai.. kalau perut kowang dah super buncit cam aku yang tunggu maser nie.. sebab applikasi susah nak baca.. gambar grafik kena cekang atau flat.. kalau perut kempis lagi ok lar..

 Klik tab "For Dad" maka keluar lar apa yang patut si bapa buat biler kandungan isterinya telah mencapai 36 minggu cam aku nie..

Tab "For Mum" pula menerangkan apa yang perlu aku lakukan maser stage kandungan aku sekarang.. Okey.. READY.. aku nak tengok imej digital fetus maya aku kat skrin sekarang... 

 Pandai2 lar adjust kedudukan yer.. kalau tidak imej tu tak kuar.. macam aku cakap tadi.. sebab perut aku dah buncit sangat.. aku kena bangun untuk cekangkan baju..

Letih mengadjust.. akhirnya baru muncul...

Seriusnya Bonda.. ihihihi...

 Ohh ya!  Gambar imbasan nie juga boleh kowang share kat facebook atau save image untuk disimpan.. 

 Senang jer kan!


Cepat!! Cepat!!! 
Sementara stok masih ada... 


1 comment:

Ena said...

wahhhhhhhhhhhhhh...
bestnyer..

baru tahu pasa promram friso dari belog akak ni.. sebelum ni tak tau pon.. hihihih..

due akak pun dah dekat dah kan.. :)


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails