.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Tuesday, August 16, 2011

Bukit Tinggi: PaRT 2

Sesuatu yang melucukan telah terjadi waktu nie.. maser kitorang jenjalan tue.. kitorang lalu satu store jual cenderahati juga makanan macam coklat, gegula.. junk food dan ice cream.. jenguk² pastu ingat nak blah.. biasa arr.. barang kat sini mahal².. bukan tak dak duit.. tapi... buat apa membazir kan.. jadilah pengguna yang bijak.. boleh beli lebih murah buat apa beli mahal²...

Dan.. tiba².. Alyaa bersuara.. "Ayah.. nak aiskrim.." Aisha pulak.. "Nak aiskrim.. nak aiskrim.." mengada² betul tau budak² nie.. baru ingat nak berjimat cermat.. budak².. cukup sorang bersuara.. sumer menyokong... ikhs... aku tanya En. Ady.. "Baper harga aiskrim tue?"  "Connetto tu RM5.00" walhal kat luar baru 2.50 kan.. "Yang warna hijau tu.. RM2.00" Aku suka eskrim nie.. biasa baru singgit... Aku pon cakap kat En. Ady.. "Abg.. tak yah beli lah.. mahal sangat.."  En. Ady telah mendapat kata putus dari penasihat kewangan..

"Dah.. dah.. jom.. Bonda tak kasi.."
"Ayah nie KEDEKUT BETULLAH!!"  dengan kuat ko.. Alyaa protes.. giler malu... En. Ady lar.. aku ngan mak aku berdiri luar kedai.. terkekeh² menahan gelak.. org dalam kedai tu pon tersenyum kambing memerhatikan... so??  Nak tanak kena lar beli jugak.. dah nak beli dia bantai pilih eskrim yg paling mahal.. adik² aiskrim 2 hengget jer.. dia yg 5 hengget.. dah tue biler mintak sikit tak kasi pulak... haa.. aku pon cakap lar.. "Sekarang saper yg kedekut.. Kakak ker Ayah??"  Baru lar dia kasi... hai.. Alyaa... Alyaa..
Ayah yang mithali.. ehehehe..

Nie lar dia budak yang demand tinggi..

Ainna pon tak lepas peluang.. pau ayah sekali..

Activities & Attraction.. nothing new..

Biler datang sini.. musti nak lawat itik² nie..

Cantik Swan nie..

Jaga².. jangan dekat.. nanti kena cubit ngan paruh dia tue..

Tak berani nak duduk tepi air.. takut cik Swan datang..
Tempat dia cantik.. bergambar lar kat mana boleh..

Mak pon nak bergambar jugak.. hehehe

Notty Alyaa..

Notty Alyaa yg amik gambar nie.. I like..
Bonda & Ainna.. Alyaa jugak yg snap..

 

1 comment:

Ena said...

heheh..

budak bidak memg camtu kak.. hihi.. ada je la.. yg bestnyer ayat kedekut tu.. sejibik ngan anis & irfan.. selalu sound kitorg ngan ayat tu.. hasihh... geram betul kdg main sebut jekk walhal penggunaannya salah.. hehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails