.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Wednesday, August 3, 2011

SeDiH..

Salam.. bosan tak datang mengadap blog yang tak berupdate dari tuan blog yang selalu perasan bz nie??  Hehehe.. sowiii kowang.. tadi akhak ada appointment kat spital.. checkup utk 9 bln dan amik tarikh untuk c-zer... mencik.. mencik... mencikkkk betul lar biler pk nak kena belah perut lagie... heh.. banak c-zer nie bukannyer best tau!  Selain sakit.. payah nak jaga... korang secara tak langsung akan limitkan baper org anak yg akan kowang lahirkan.. biler pk pasal nie.. aku raser nak banak sendiri kat umah jer!

So.. bagi mommy wannabe.. aku nasihatkan.. pls.. try lar sehabis daya bersalin secara normal... melainkan keadaan tidak mengizinkan setelah kita mencuba segalanya... dulu aku tak pernah menyangka yang satu hari nanti perut aku nak kena belah.. bukan sebab sakit tapi sebab nak bersalin... serius.. aku takot membayangkan pisau doc toreh² perut aku.. tapi aku terpakser.. walaupon masalah tak datang dari aku... for the sake of the baby... bonda korbankan apa sahaja... mak pak mana yg tak sayang anak kan...

Yang tak bestnya... biler mendengar doc dok celoteh itu ini mengingatkan kita yg lepas 3 kali c-zer kita akan diikat terus... dalam erti kata lain engkau akan dimandulkan... hehhh...saper yg buat decision nie... badan aku hak aku lar kan... dia katakan benda tue seolah² memang sesuatu yang wajib bunyinyer... aku cakap.. saya tak mau ikat lagi.. dia terkejut.. dan tanya aku balik.. "Kenapa ye Pn. tak mau ikat.."  Heh.. ko ingat ikat² nie keputusan main² ker.. aku nak hadap mender nie macam nak kena hukum gantung ko tak tau... part of my body nak dicacatkan... istilah jer ikat... ko ingat biler dah ikat boleh main bukak²... ohhh saya nak banak lagie lar doc... boleh tolong bukak ikatan... no..no..no... ikat means potong.. dia akan potong saluran  tiub fallopio supaya telur pompuan tak dapat disenyawakan sperma lelaki... kalau tak potong pon tempat yg normal tu tidak akan kembali senormal sebelumnya.. kalau nak mengandung lagie kosnya sangat mahal..  harapan utk hamil kembali adalah sangat tipis.. setahu aku.. aku akan diberi agreement utk ditandatangan utk diikat.. nie dia kata.. walaupon aku tak sign.. sekiranya sewaktu dibedah tu nanti dia tengok rahim aku dah nipis... merbahayakan nyawa ibu dan baby sekiranya aku mengandung lagi.. dia akan ikat terus.. walaupon tanpa permission... ini lar yg aku tak suka!!  Macam mana pon aku takmo ikat... takmo!.. takmo!! takmo!!!... Biar aku mati beranak daripada nak ikat... aku redha... ajal maut di tangan tuhan... Dia tau apa yg terbaik utk aku... kalau ditakdirkan aku meninggal sebab bersalin... saper boleh halang??  Semua di atas ketentuanNya....

Boleh bacer sini untuk keterangan lanjut..

I feel like crying now... so sad... dah lar esok nak kena datang spital lagie.. dah dia nak buat test gula... aku tak bleh posa besok... arrgghhh... kandungan² yang lepas dan selama² nie aku dok buat monthly checkup tak pernahnya gula dalam air kencing tinggi.... baru tadi tinggi sikit dah suspect aku kencing manis... dah kata bulan posa... aku minum sikit... of course lar pekat... tadi laks sahur roti dengan susu pekat manis... malasnyer aku nak pi lagie besok.. aku dah tak koser tengok spital sekarang nie... aku sakit hati!!


4 comments:

Ena said...

lahai... sian akak.. tp betul kata akak, hanya DIA yg mengetahui.. saper mereka nak tentukan.. tp yerla mungkin sbb dorang tak nak tanggung kesan akibat in case mende tu berlaku.. tak per.. doa banyak2.. ina ada kawan cam akak juga.. dier nye case lg teruk sbb tiap kali peknen memg ada masalah dan sumer anak dier c-sec. dan doc memg tak kasi dier peknen lg.. tp dier pun sama cam akak tak nak sign.. dan alhamdulillah..skrg anak dier dah 5.. c-sec jugak.. kuasa di tangan DIA bukan di tangan manusia.. selagi DIA nak bg itu rezeki kita..

* tetiba rasa kuciwa sikit sbb lom berjaya utk penambahan.. sob3.. :(.. tak pe.. caba lagi.. heheh..

Cool said...

Salam aeina
Bersabarlah... Jgn tension2,:)
Xelok utk kandungan...

Di bulan ramadhan ni berdoalah agar semua urusan nk bersalin dipermudahkan olehnyaa... InsyaAllah

Anonymous said...

k.pah,

aku since kene bedah 2nd baby aritu mmg tobat klu ade rzki for the 3rd mmg tkmoh bedah2 ni...sakit kannn...sgt sakit...stress lagi wktu dlm pantang tu sbb menahan sakit tmpt potong tu...aku 2 minggu tkleh mkn lnsung sbb pedih ulu hati..mkn je reject...smp kering bdn aku huh...tkpe k.pah aku doakan ko n baby slmat n sihat hendaknye...insyaAllah...

-mona-

Ayu said...

sedih sy baca citer akak ni. Doakan akak selamat mengandung dan bole mengandung lg.


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails