.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Thursday, March 3, 2011

..MeRaPu Di WakTu PeTaNG..

Raser nak buat entri.. tapi.. tak tau nak tulis apa.. topik aper.. lately life cam boring jer.. tak der yg special pon.. last week pon tak pi mana.. yer lar sakit kepala.. pi jalan pon bukannyer seronok.. buat penat jer..

Hidup tanpa harapan dan rancangan macam pointless.. terawang².. kosong.. hanyut.. huhhhh.. semangat.. semangat.. SEMANGAT!!!.. walaupon tengah mengantuk sekarang nie.. huhuhu... tido itu sangat indah biler dapat dinikmati sepenuhnya... tapi tokleh tido sekarang nie.. office hour maa..

Kadang².. hidup ini sesak dan terdesak.. sempit dan terhimpit.. bahagia lara.. turun dan naik.. macam manapon.. kena jugak teruskan.. sebab kita ada komitmen.. ada tanggungjawab... ada tanggungan.. kita hidup bukan untuk diri kita sahaja.. tapi untuk mereka² yang bergantung pada kita.. mengharap pada kita.. ikatan² itu mengikat kita hingga ke hujung nyawa..  mereka lah semangat yang meniup jiwa kita agar lebih tabah menghadapi derita.. kita kuat untuk mereka.. senyuman mereka penawar setiap duka.. sekurang²nya kita tidak keseorangan.. lalu kuterfikir.. bahagiakah hidup orang yg tidak terikat.. lepas bebas tiada komitmen... suka hati nak buat apa.. nak pegi mana.. tak perlu fikirkan sapa²... seronok ker??  Bukankah keseronokkan itu lebih bermakna bila dapat kita kongsikan dengan orang yang kita sayang??

Bukan senang kan untuk menjadi tokoh yang dipandang tinggi di mata si kecil.. bukan mudah menjadikan diri seorang model untuk dicontohi.. sebab jauh di sudut hati kita sendiri tahu.. banyaknya kelemahan diri.. bukan sedikit kekurangan yg tersembunyi.. diri ini kecil menghadap dunia.. tapi di mata mereka.. kitalah dunia..

Okeh cukup.. sambung kerja!


2 comments:

Ena said...

sedap susunan ayat akak ni.. :D

Adzriel AB said...

takpe...peluk cium dia seperti biasa setiap hari. penuhi segala keperluannya akan buatkan kita adalah tokoh ibu yg terulung di mata si kecil...muahhh...sayang baby..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails