.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Wednesday, March 9, 2011

..Ada iLMu KeBaL EMoSi??..

Assalammualaikum.. sahabat dan taulan.. pembaca² blogku yg budiman.. cheewahhh... pekabar pagi nie.. pagi nie??  Aku.. sibuk.. yer aku sibuk nak siapkan claim bos.. esok last day kan.. hehehe.. pastu nak rekod surat.. minitkan meeting dlm diari.. kemaskini filing.. bukak fail mesyuarat.. etc... keje² biasa seorang sengetary cabuk penunggu setia bilik bos.. huhuhu..

Minggu nie minggu yang penuh dengan kesesakan... bukan tetiap minggu pon samer ker??.. pagi² saat yang paling kelam kabut.. terkejar² buat itu ini.. rehat dan tido rasernyer tak pernah cukup.. entah lar kan... macam nie gayer ibu berkerjaya yg tinggal hidup di bandaraya.. mula perjalanan disambut jammed.. balik keje mengharung jammed lagie... tension... tension... lenguh cedung dalam keta.. minyak abis perut masuk angin...  mulut nie tak larat dah nak pot pet²... pasrah jerlah hadapi kehidupan dengan keimanan..

Sampai rumah disambut anak².. mulut becok memberikan laporan.. berita hari ini.. yang masih hangat.. ada juga yang dah basi.. mula² elok lepas tu mula nak berkonfrontasi.. cetuskan masalah naikkan marah.. masing² nak menang.. menangis bergadoh jadi selingan.. bonda letih tiada lagi kesian..  itu yang kadang² naik tangan.. sabar.. sabar.. tabahlah hati hadapi keadaan.. camner nak jadik supermommy kalau asyik nak pengsan... darah nie cepat jer naik ke kepaler.. huhhhh jangan lar aku kena hipertensi.. gilo.. ngandung lagie... kang tak pasal pulak kuar masuk spital...

Hehhh... ada ker orang yang tak pernah tension dalam dunia nie????  Ada??  Meh aku nak tuntut ilmu kebal emosi tuuuu bleh?


2 comments:

mizct10 said...

mane de lah kak.. sume org de problem.. sume org penah tension.
nak2 ngah mngndung lg lah.. hal kecik leh jd besar..

Rahimah Ramlan said...

me sendiri tgh sibuk baca article "how to deal with stress" sebab agak stress 2-3 menjak nih..

anyway, bykkan istighfar.. :)

take care

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails