.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Monday, March 21, 2011

FeLDa ReSiDeNCe TEKAM: Part 1

Hari tu..

kursus di sini..

lepas 4 jam bertolak dari pukul 11.00 kami tiba.. mula² ke kaunter registration utk check-in.. sib baik tak duduk asrama.. huhuhu..

..pewut lapa.. sebab tidak dimaklumkan bahawa makan tengahari tidak disediakan.. sampai bilik dengan perut yg berkeroncong rentak hip hop tokleh jalan tu sempat menyenap keadaan bilik yang disediakan..

..macam bilik biasa.. ini musti ada..

tapi yang menjadi concern-ku ketika itu adalah ini.. sebab aku tidak bawak tuala.. assuming bilik macam hotel.. hahaha.. again.. sib baik tak tido kat asrama..
..see mama penguin sibuk jadik paparazi..
..ini adalah partner tidoku.. tido sebilik dengan aku lar.. merangkap teman seofis yg menjaga Pengarah Bhgn. Khidmat Pengurusan.. boleh panggil dia Rose..

..dedua lelaki kat atas nie fasi kami di situ.. En. Faiz dan En. Ruslan Muhammad.. syukur.. tidak membosankan.. En. Ruslan cikgu kelas.. En. Faiz cikgu jasmani.. ahahaha dan sumer outdoors xtvt mencabar yg aku tidak dibenarkan join tue.. huhuhu

..sedeh dipinggirkan.. kan bagus kalau dapat join nie time tak pregnant.. sure terubat rinduku nak main rakit.. nak masuk gua..

..rakan sekursus rata² masih muda belia.. ada juga akak² yg senior.. tak semua dari jawatan PA walaupon kursus ini bernama Kursus Setiausaha Pejabat.. dan antara sumer peserta pompuan tue.. hanya aku yg preggie.. sorang sakit tulang belakang.. sorang lagi sakit lutut.. kami bertiga sangat boring.. huhuhu

En. Faiz memberi penerangan dengan jelas.. takot ada yg tak paham kot..

..semua tekun mendengar.. termasuk yg terpaksa direhatkan.. aku ler tue..

..masih mampu tersenyum walaupon meronta² nak ekot sama..

..nie ahli kumpulan aku.. kump. 1 sedang berbincang yg perlu dilakukan utk sesi berakit..

..walaupon tak dapat naik.. aku mengerahkan kudrat mengikat rakit..

..dan menjadik paparazi tak berbayar.. untuk kenang²an..

..apa yang penting?? KERJASAMA!!

..ketatkan yang longgar..

..bersedia meneruskan misi..

..turun ke air..

..perlahan² dalam keterkialan..

..akhirnya semua berjaya naik setelah berjaya tempuhi kesukaran..

..berdayung mereka dengan semagatku yang mengekor dengan anak mata dan lensa kamera ini..

4 comments:

Ena said...

wohaa..

rugi tak pat p.. kalo tak leh p berkayak.. aritu tak jadi wat sbb apa ntahhh.. lupa sudahh..

Anonymous said...

wahhhh..beshnye pegi cuti2 melesiaaa....
ada souvenir tuk aku tak?

Ayu said...

uihh.. mencabar tul la. akak rugila tak dpt berakit..

Ena said...

SEMALAM PETANG DOK TERINGAT2.. TULIS BERAKIT KER BERKAYAK.. AHAHHA.. SEKALI SILAP DAAAAAAAA.. ORG P BERAKIT ENA P BANTAI BERKAYAK.. WAKAKAKKA..


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails