.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Thursday, August 28, 2008

Fuhhh.. letih ngadap blog kowang² sumer.. rajin nor mengupdatenyer... tak jadi keje aku asyik dok layan blog org.. anyway membaca blog kengkawan... blog kamu.. kamu.. yaaa... kamu larr mmg menghiburkan hati saya dikala keBORINGan.. so.. keep up the good work ya!

Seperti yg dijanjikan.. nie haa cheq nak bercherita sikit pasal hari Sabtu minggu lepas naa.. alaaa.. pasai yang cheq join tressure hunt tu larrr...

Arakian bermula cerita.. mmg aku tak terlintas dan tak perasan pon ada contest nie.. dan this is the first time aku join the so call "tressure hunt" yg open utk semua org for real... sebelum nie nak join yg dianjurkan Aquaria tapi tak jadik.. yang tu dikenakan bayaran RM50 satu kepala dan satu kump. kena ada 4 org.. route dia jauh laks dari KL ke Melaka.. tak jadi pegi coz ada hal so tak jadi lar join... tapi yg anjuran Maju Junction nie free... syaratnyer cuma perlu belanjakan at least RM50.00 dlm satu resit then u are eligible to participate.. kira ok lar kan... Aku join nie contest nie guna resit beli baju Alyaa kat F.O.S. aritu.. Opismate aku si Anisa yg beria ajak aku join.. so.. ahli kumpulan aku ialah si Nisa, Naufal (tunang dia) dan of course lar aku kan.. hehehe....

Giler penat dan mencabar kredibiliti minda dan fizikal jugak lar mencari harta karun nie.. dia punya soklan mmg giler putar alam punya... sapa² yg biasa join xtvt macam nie mungkin tak jadik hal... tapi bagi kami yg baru² nak belajar inie soklan² tu jawapan dia mmg tak terlintas di pikiran... senang citer.. aku ringkaskan.. org yg lurus bendul tak yah ler join tressure hunt... setiap soklan yg diberi.. nampak simple.. tapi sumer ada maksud dan clue tersembunyi... itu sebab aku cakap org kalau lurus payah lar sikit...

Challenge dia ada 4... aku dpt challege utk makan... giller tul arrr... aku raser cam aku nie peserta survivor plaks... tau apa yg aku kena makan.... "sandwich Wasabe ULAT"!! Fisrt time bukak wrapper tuuu mmg terbeliak lar mata aku tgk.. coz peserta² yg sebelum nie tak lar pulak aku nampak ulatnya... tapi naper tiba tang aku ulatnya berkeriut²... aduh... maser tu otak aku berputar.. nak tarik diri ker teruskan... dlm keadaan terdesak.. aku pakser relakan diri aku abiskan sandwich tu.. (kalau tarik diri tolak 10 markah.. bykkk tuuu).. kowank nak ker tgk video aku makan sandwich tu... ok larrr... aku malas nak cover cun lagi... mmg aku dah gemok... video nie exclusive utk pengunjung setia blog aku......



Ada BERANIE?? Hehehe... aku tak makan pon ulat² tu.. bukak jer wrapper tu.. mencicit ulat² tu melarikan diri.. dowang pon takut nak kena makan... ikhsss.. rugi aku tak mengaku vegetarian aritu kan... yg pasti aritu tak sekor ulat pon masuk dlm mulut aku... sumer jatuh ke bawah.. hehehe... tapi.. masih tetap menggelikan utk dimakan kan.. aku pejamkan mata jer.. telan ngan air.. tak cukup 44 kali pepak pon coz mengejar masa...

Korang perasan tak ada satu tangan ngan henpon kat dlm video nie.. aper motif beria rakam gambar aku kegelian makan sandwich itu eak?? Kengkawan aku pon tak kenal akan gerangan org itue... hmmmm???

Dannnn.... masanyer telah tiba... kat bawah nie lar gambar² kitowang sepanjang pertandingan berlangsung....

Inilah antara challenge² yang telah kami lalui..

Akhirnya tidak pulang dengan tangan kosong... dpt jugak cabutan bertuah.. hehehe...

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails