.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Thursday, August 14, 2008

..kena TaGGed lagie.. toinkkkkk!!

RULES***
“The rules of the game get posted at the beginning. Each player answers the questions about themselves. At the end of the post, the player then tags 5 people and posts their names, then goes to their blogs and leaves them a comment, letting them know they’ve been tagged. Let the person who tagged you know when you’ve posted your answer.”
***END***

Kali nie aku ditag oleh Mamafarhan pulak.. (tapi utang tag aku dia blom bayar.. hehehe.. saya igt tau! :P)

What were you doing 5 years ago?
Lima tahun lepas.. thn 2003 dan aku baru berumur 24 thn.. maser tu aku sedang bekerja di syarikat Ramunia Fabricators Sdn. Bhd. sebagai secretary pada bos aku yang paling garang dan cerewet.. aku raser kalau kowang jadik aku kowang pon gerenti dpt tekanan mental... hahaha... Ramunia sykt ketiga aku bekerja selepas grad... dan juga yg paling lama bertahan... sampai lima tahun.. dan aku juga baru jer berenti dari situ coz join gomen (keje skrg nie lar).. Kenapa benti.. coz co nak pindah JB n satu lagi... aku dah bosan ngan environment dan politik di situ... keadaan tak mendatangkan apa² kebaikan utk aku terus bertahan....

5 thn lepas juga.. zaman masih hot... hehehe... masih slim melim dan sibuk dok cari calon suami.. hahaha... berkenalan sana sini end up couple dengan En. Ady Putra (suami aku terchenta lar) pada tarikh Erra Fazira bernikah ngan Yusry (haaa... sapa igt tarikh tu.. cepat.. teka.. teka larr).. Aku ingat lagi petang tu.. meet up lepas balik keje.. selalu kitowang borak thru YM n phone jer.. Dia temankan aku balik keje aritu aku pakai kebaya meroon yg aku pakai maser konvo.. Ady pakai baju panas.. (yg aku raser tak sesuwaiiii langsung dgn dia) Segan nak mati beb time tu.. (aku nie kan gadis pemalu yg ayu!! Wekk.. anda dilarang muntah.. hehehe) Kitowang lepak kat No. 1 seafood (tmpt peberet utk lepak lepas balik dating.. coz restoran nie di Taman rumah mak aku.. dekat ler sgt..) yg sup ekor nyer fuhhhh terangkat! (tapi sekarang owner dah tuka.. tak sedap langsong! Terus tak p dah situ..) Dengan lagak control ayu.. aku duduk mengadap En. Ady.. (dia baru balik dari Bukit Tinggi maser tu) Tiba² dia kuarkan satu paper bag kecik.. n bagi kat aku.. dlm paper bag tu ada satu kotak kecik kaler pink yg cumil (mati² aku igt cincin.. sekali seekor replika cam kumbang ada kat dlm tuu..) chehhh bikin saspen jer En. Ady nie tau.. time tu aku raser cam nak pengsan jatuh guling² (tapi sbb org ramai kat kedai tu aku tahankan hati)gelakkan diri yg teramat lar tinggi harapan.. maluuuunyerrr haku.. hahaha.. camner ler aku bleh terpk macam tu sekalik... time tu cam blur² jer kena propose dari En. Ady Putra.. time tu jugak perasaan tak tentu arah dan berbelah bagi... betol ker ini atau mainan mimpi... nak terima ker tanak... hahaha.. last² aku balik umah diteman oleh si dia dgn senyum simpul di pipi... (waaa.. tersenyum sendiri aku sekarang nie)...

Aper lagi eak.. 5 tahun lepas... hidup penuh warna-warni.. maklum org dah ada pakwe.. selalu keluar reramai ngan VF team... gi tgk wayang... gie main boling... gie open house.. gi gathering.. tapi sumer tu dah berlalu okey... sekarang masing² bz ngan life sendiri... masih lagi berjumpa.. bezanya bawak anak bini larrr... tapi dah jarang... (windu waktu itue)..

Time nie paling enjoy dpt gaji.. boleh beli itu ini.. I'm a big spender... beli baju, kasut, beg tangan, novel... ader jer mender nak membeli dan membelah... tapi skrang tak bley lar macam tu.. family comes first...

What were the 5 things on your to do list today (14 Ogos 08, Wednesday)?
Pagi: Bangun mandi.. solat.. sterika tudung.. bersiap utk ke pejabat.. drop anak kat umah mak.. naik lrt ke office

Kat Opis: Sarapan biskut Danone cicah nescafe 3 in 1 jer.. nak jimat belanjer.. check email & sesambil update blogs.. then mulakan keje opis seperti biasa.. sort out surat kuar masuk.. rekod.. bukak file baru.. buat filing.. answering phone.. etc...

Lunch: Mmg betol bleh jimat arinie.. dpt makan free.. nasik goreng ayam.. lebihan order utk meeting tadi..

Petang: Sambung keje seperti biasa.. sambil surfing internet kalau tak der pending works.. solat Asar.. 5.30 balik

Malam: Lepak umah mak.. mandikan n buat susu Alyaa & Aisha.. melayan kerenah anak²ku..
kul 11.00: Ady sampai umah mak dari kelas.. idang makan utk dia.. then bersiap utk balik umah..

Tgh malam: Kat umah kalau budak² dah tido.. senang citer boleh tido terus.. tapi kalau dorang tak tido lagi.. jenuh lar nak paksa dorang tido.. letihhhh wooo..

What are 5 snacks that you enjoy?
1. Coklat Beryl's yg lemak (biasa aku beli yg assorted nuts and raisin)
2. Mister Potato
3. Keropok ikan bersira cili.. beli kat bawah Maju Junction Mall.. sedap woo.. (makan sambil surfing internet)
4. Snek berperisa ayam Double Decker
5. Snek Marmie (barbeque flavor)

What are 5 things that you would do if you were a billionaire?
- Seperti jawapan tag yg lepas..

1. Menunaikan rukun Islam ke-5 (sudah tentu ler mampu)
2. Shop till drop.. sumer mender yg aku idamkan.. yg tak mampu aku miliki sebelum inie..
3. Melancong ke semua tempat yg aku idam²kan nak pegi..
4. Beli hartanah dan bukak perniagaan yg boleh mendatangkan pulangan yg berkekalan.. (yelah.. duit kalau guna hari² lama² habis jugak..) so.. this is my backup plan..
5. Membuka Yayasan Kebajikan khas utk Org² kurang upaya.. susah.. anak² yatim, ibu² tunggal, org² tua.. aku nak gembirakan hati dorang...

What are 5 jobs you’ve had?
1. 1995 - Kerja di A&W Spectrum Ampang (buat part time, maser cuti sek)

2. 1996 - Part Time di 'Carl's Junior Ampang Point (time cuti sek jugak)

3. 1998 - Keje di Sykt jual komputer (aku lupa nama co. tu) pastu kuar result SPM.. dpt tawaran smbg bajar kat UiTM Jengka, Pahang.. course Sectetarial Science..

4. 1999 - Practical kat Golden Hope Plantations selama 6 minggu

5. 2001 - First job kat Lee Hishammuddin Advocates & Solicitors actually dpt 2 offer sekali dengan sebuah sykt kontraktor.. siap offer aku keta co. coz aku tak der transport nak ke sana.. Kat co. nie.. pagi tu aku interview.. petang tu dorang dah call suh dtg keje hari Isnin.. aku tak terima offer dorang coz raser semacam jer dgn kesungguhan dorang tu.. offer keta company bagai.. eiiii.... takutt.. (2 bulan jer keje kat legal firm nie.. keje byk tak hengat kalahkan lawyer! Blah sebab dpt tawaran lebih bagus..)

6. 2001 - Keje di KCM Pharmaceutical dpt 2 offer jgk.. satu lagi dari MARA.. aku tolak offer MARA coz gaji gomen ciput sgt maser tu.. (8 Bulan aku keje di KCM - dpt better offer)

7. 2002 - Keje ngan Ramuni Fabricators (co. nie fabricate platform for oil & gas industry)

8. 2007 - Ujung thn tu.. lepas pantang Aisha aku bertukar bidang akhirnya join jgk gov force.. setelah hampir 7 thn dengan sektor swasta....

Terlebih sudahhh... hehehe...

5 orang yg aku nak tag ialah org yg sama kot... balik² kowang jgk.. nasib lar kan.. kali nie tak dak paksaan... raser nak jawab.. jawab... tanak jawab pon suker ati kowang larrr..

1. Fidelina
2.
Nana Dahlan
3.
Mama Syira
4.
Ibu Arieana
5.
Mama Myrah

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails