.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Thursday, August 28, 2008

shaRifah zuRiena iS BaCk in Da HoUSe!!

Helloooo hiiii everibodi... miss me??... Hehehe.. tak windu pon tak per larrr... kusedar siapa diriku ini.. ikhsss...ikhss..ikhss.. tapi yg pasti aku amat merindui blog ini.. I finally get back the spirit to write or should I say to type.. kehkehkeh... whutevaaa..

Where to start yaaa?? Too many to story (maklumlarr dekat nak bersawang blog nie aku diamkan..) there seems not enough time to type in... (yelarrr... senin aku dah EL.. esok laks aku nak AL... Cuti larr korang... ) apa² ajerrrr larrr eak...
-------------*

Semenjak dua menjak nie kan asyik ujan jer pagi petang siang malam... Bagaikan musim sejuk telah tiba.. kalau Malaysia nie negara empat musim... iniler yg diibaratkan "winter season" Sejukkk wooo... tetambah org yg dok atas bukit cam aku nieee.. (tinggilar sgt kununnya) Sejuknyer air pepagi sampai ke tulang itam... ukhhhh... seperti tidak rela utk aku mandi pagi.. seksaaa tau... tapi kuharungi jua... sesungguhnya menahan kesejukkan itue membina ketahanan badan metal dan fizikal kita... mengajar kita utk menjadi lebih tabah.. (iyer kerrr??) Maka aku pon mandi ler.. (abg.. biler lar nak pasang paip air panas yg dah berkurun kita beli tu??)

Ooo ya... dan pagi tadi.. bleh plak aku terlajak train... sepatutnyer turun kat Stesyen Sultan Ismail.. tapi aku terlajak sampai ke PWTC.. urgghhh... SEBAL tau! Raser nak marah jer sumer org tadi.. tetambah kalau org jalan lambat terhegeh² depan aku.. mmg aku hangin betol lar pagi tadi.. tak pasal jer kan.. salah sendiri jer pon... bleh plak tetido dlm LRT.. elok² nak cepat dah jadik lambat..

Yesterday... is the birthday of my boss... En. K. Aku dah belikan dia adiah... adiah yg tak ler mahal maner.. sekadar tanda ingatan... org ingat kat kita... kita kenalar ingat kat org kan... Org tak ingat kat kita... kita pon buat² luperrr... hehehe.. begitukah?? Aku menghadapi sedikit kesukaran utk membuat pilihan sebenarnya.. korang tau jer larr kan.. bukan murah barang² utk lelaki nie... dan barang² pon agak terhad... harga pon bleh tahan bapak mahalnyer... aku plaks bukannyer biaser beli adiah utk lelaki nie... yg aku biasa belikan utk laki aku jer.. &.. my late father.. so.. kali nie nak aku belikan utk bos haku... dan aku plaks jenis tak sampai hati nak membeli utk org lain kalau kat laki sendiri aku tak beli... (tah apa² kan haku.. tapi itu lar aku..) makanya.. to be fair.. aku beli kat bos & laki aku benda yg sama.. so tak pening kepaler aku dan tak buat aku raser bersalah..... (salah ker aku??) Disebabkan perasaan tu lar membuatkan aku bagai nak patah kaki pusing² dalam SOGO tu macam org BLuR sebelum keputusan nekad tersebut aku lakukan.... dah selamat pon adiah tu aku bagi²kan... yang penting sumerrr orang heppiiiieee... biler sumer heppiiii aku pon tumpang hepppiii lar juger...

Semalam jugak... misi mencari hadiah bermula.. naik longlai badan akak mengangkut 2 set dinner set yg juga dibeli kat SOGO untuk 2 org pengantin baru kat opis kitowang nie.. (aku nie dah macam pencari adiah rasmi utk bos aku... sowiii lar ya gals kalau adiah yg aku pilih tu kowang tak berkenan... taste aku mmg tinggi tapi adiah tu mesti lar disesuwaikan dengan bajet yg dah bos aku beri... & kenkadang pilihan dia terlalu limited.. so... kalau tak berkenan tue.. harap paham lar yerrr..)

Hadiah² tu bukanler aku sowang yg mengangkutnyer.. of course diringi dayang² pakser rela utk meneman aku ke sana... si Nisa & Hemalatha.. hehehe.. thank ya gals! Tak termampu do eden nak mengangkut barang tu sendiri.. bapak berat tau! Padan muka aku kan.. saper suh beli adiah berat².. kakaka.. bukan senang nak puaskan hati org.. si pengantin² baru juga hati bos aku.. so.. aku ikhlas menjalankan tanggungjawab inie.. lagipon aku mmg perlukan terapi... bosan asyik duduk opis.. terapi apa?? Shopping larr.. seolah² satu kepuasan tau biler dapat membeli.. walau bukanlah utk diri sendiri..

Hari Selasa laks nothing special.. except hari tu survey adiah yg nak dibeli utk pengantin & beli adiah utk bos...

Hari Isnin aku & laki aku cuti... cuti sebab pertama.. letih coz hari Sabtu aritu join "Tressure Hunt".. so keje rumah melambak.. dan rehat raser tak cukup.. lagi satu atas niat nak tolong hubby aku siapkan assignment MCSE dia... tapi last² (hari selasa dia amik cuti lagi) dia buat sendiri coz aku mmg tak baper nak paham sgt aper yg tutor dia nakkan.. nak kata apa.. bukan aku yg pegi kursus... dan Alhamdulillah... Hari Selasa itu adalah merupakan last kelas dia after submit the assignment.. dan alhamdulillah juga.. exam ketujuh² paper sumer dia lulus.. (kalau tak lulus repeat paper.. with the cost of RM300 each!) Pasnie harapnyer dapat lar kami balik awal...

Ahad... utk rehat.. dan.. kami mmg berehat di rumah... laki aku dok pening paler nak siapkan assignment ngan nak study utk exam final paper utk MCSE course... kesian tgk dia aritu.. tapi aku bleh tolong tgk jer.. nak tolong amikkan exam akak tak BOLEH!

Sabtu.. pepagi aku dah bangun... dedua puteri bertuah tu kitowang antar ke rumah mak.. then hubby aku antar aku pegi ke destinasi utk tressure hunt yg aku masuk itue... (dia laks kena ke kelas) dekat opis aku pon.. Maju Junction yg organise... nanti aku upkan gambar sekitar "Maju Junction Mall 2008 Merdeka Challenge - an amazing walk-a-hunt challenge".. Sonok dan sungguh mengujakan tau pengalaman inie... I'll story MORE on this in the next entry!

Jumaat.. (yg dah lepas yer.. last week) aku bawak Alyaa ke opis.. bukan tak dak org jaga.. tapi atas memenuhi permintaan dayang² aku kat opis nie.. beria nak tolong jaga Alyaa kunun.. sekali sorang MC sorang lagi bz nguruskan keje yg MC... aduhhh... pening kepaler akak tau nak mengikut bontot si kecik tu yg tak henti²nyer meraound satu opis nie...

Itu jer lah kot summarynyerrr sepanjang blog inie aku diamkan!

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails