.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Thursday, August 21, 2008

..BerKeLah di ULu YaM..

Aritu aku citer sampai hari SaBtu jer kan... aku sambung balik eak ngan hari Ahad..
Ahad.. liat betul nak bangun pagi tu.. actually tak ler plan nak ke mana².. tup² sedang kami anak-beranak bermalas²an di atas katil sementara menunggu matahari naik tegak di atas bumbung... dpt lar satu call... Makcik Ady rupernyer... yer.. mmg we all ada iyerkan pasal cadangan dia nak piknik kat Ulu Yam aritu... betul² terLUPA tau! Sib baik makcik Ady call awal.. kalau tidak.. piknik atas katil jer larrr.... heheheh...

Dah kata terluper.. so mmg lar kami tak prepare apa².. so.. dlm saat² kecederaan spt itu idea yg paling ringkas dan bernas diperlukan.. tak kan nak pegi dengan tangan kosong kan.. bawak perut yg boroiii jer kerrr... hehehe.. maka.. aku pon suh Ady p kedai belikan roti & limau nipis.. aku nak wat sandwich sardin... ketepung.. ketepang.. kelingkung.. kelingkang.. tak sampai 30 jam dah siap sumer nyer.. sambil Ady sapukan inti sardin pada roti aku menggoreng bebola udang dan hotdog.. kemas apa yg patut.. tak der mandi² dulu der.. (kata nak piknik tepi sungai) gosok gigi jer.. zrooommm kami ke Ulu Kelang.. berkumpul di sana together ngan Seri adik ipar aku.. kul 11.30 kami semua bertolak ke Ulu Yam..

Dah lamer aku tak dtg sini.. last pegi maser aku kecik² dulu rasernyer... dah ingat² lupa.. sampai jer destinasi.. lepas secure tempat lapik tikar harus lar kami isi perut yang dah berentak sewang org asli.. maknernyer.. mmg dah kebuluq nak mati... selesai makan... bawa diri ke sungai... rakyat Malaysia nie mmg suka berkelah kan.. punyer larr ramai umat kat air tu... kecik besar.. tua muda.. air masa tu sejukkkkkk lar sangat.. kami mandi gitu² jer.. selebihnya nak bawak anak² enjoy mandi-manda jer..

Aisha sikit pon tak nangis walau dah gigil² kebiruan.. hahaha.. si Alyaa laks kan main lagi kusyuk menceduk² air.. enjoy biler tgk anak² hepi...

Aku naik tukakan baju budak² takut kena flu pulak.. alhamdulillah sumer masih sihat sampai hari ini... yg tak bestnyer time nak tuka baju.. aku nie kan jenis segan dan pemalu.. tak reti aku nak salin² baju berkemban gitu ginie cecelah org ramai tu.. nak tanak cari toilet dia... yg dikenakan bayaran 50sen... (aku tak bayar pon.. kata bayar kemudian) Agak mengecewakan.. bayaran dikenakan tak setimpal dengan keadaan bilik air yg lebih hodoh dari kandang lembu.. ughhh.. dengan air tersumbatnyer... dgn pintu lekangnyerrr.. macam mana lar bleh kenakan org bayaran dgn kualiti bilik air yg macam inie..?? Aku sungguh sangat² tidak berpuas hati... kim salam lar aku nak bayar setakat tumpang salin baju... nak buang air pon tak selera tau tgk keadaan dia... ikhssss.... dorang buat apa dgn duit kutipan tu eak... aku blah jer kuar ekot jalan bawah... tak baik lar buat cenggitu.. biler kita kutip duit ngan org.. pastikan lar jugak harga n kualiti tandas itu berbaloi bagi si pengguna... ini buta² jer amik duit...

Balik dari siti menyinggah pulak dekat dams buatan tepi jalan sebelum sampai ke Ulu Yam... cantik tempat tu.. mengingatkan aku dengan keindahan Danau Sangkarak di Bukit Tinggi.. Tapi Danau Sangkarak saujana mata memandang.. lebih damai dan tenang.... luas macam laut... apa lar nak dibandingkan dengan tasik buatan..

Kitorang habiskan makanan² yang patut.. lepak² sambil amik gambar.. boleh lar kan.. bukan selalu dpt makan luar ngan famili cenggini... so.. here come the pics..........

- Alyaa & Ayah -

- Aisha Ameerah yang masih mengantuk -

..dah ready ayah.. jom kita p mandi..

..kat mana kita nie?..

.. sejuk woo..

- nyenyak sungguh dia -

- terjelan² nakal -

- budak nie berak.. tanak duduk.. berjalan jer kejenyer -


..bilerlah ayah ngan bonda nak balik nie.. tak sabar nak basuh o'okk nie..

.. kena jaga tuan puteri nie ..

.. kami di situ ..

.. nak ker??..

.. busuknyer bau o'ok saper nie ..

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails