.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Thursday, August 14, 2008

..Maafkan bOnda Sayang!..

Dah petang pon.. alarm pon dah berbunyi baru tadi.. hmmm.. entri terakhir hari nie.. sebelum balik..

Semalam payah sangat nak tido.. bayangkan empat² org nak tido atas katil.. of course lar sempit.. dan memang payah nak tido bilamana 2 org budak kecik tu dok main terkekek² gelaknyer.. padahal jam dah pon menginjak ke pukul 1.00pg... rimas dan ngantuk.. aku mintak Ady tidokan Alyaa kat bilik sebelah manakala aku tidokan si Aisha..


Aku dah nyenyak tido biler terdengar sore tangisan yg kuat.. si Aisha.. dengan mamai antara khayal dan sedar... melilau mata aku tgk katil... kat bawah... Aisha tertiarap dengan tangisan yg kuat.. dengan cepat isyarat dihantar ke otak... "Ya Allah!! Anak aku jatuh katil!" Kesian sangat aku kat Aisha maser tu.. cecepat aku dakap n pujuk dia... bingit sore Aisha memecah kesunyian malam... aku raba kepala dia.. benjol... Ya Allah macam mana aku boleh begitu lalai... (biasanya kat tepi katil tu dilapik tilam Alyaa... tapi semalam tak ada tilam tu... aku dah ubah letak tmpt lama sbb mengganggu laluan..) Aisha yg biasa tido di tepi aku biarkan reda tangisan nak ekot ayah ke bilik sebelah.. niat hati nak tunggu dia lena.. baru angkat letak tepi dinding.. silap aku.. aku sendiri terlelap sebelum Aisha aku alihkan.... Aku raser bersalah sangat... atas kelalaian aku.. anak aku terima akibatnya....

Maafkan bonda sayang!

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails