.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Wednesday, August 13, 2008

..mERaPu.. MeRaBaN..

Semalam bz sunggoh.. pepetang lepas En. K balik dari mesyuarat.. banyak pulak kejenyer.. jadi.. semua blog aku tak sempat nak di-update... hehehe.... winduuuu ker??? ;)

Ohhh ya.. selain membizi buat keje.. tak dapat tidak utk menjawab rasa ingin tahuku.. aku sudahkan jugak tgk citer "Kekasihku Seru" slot drama Seram TV3 yang aku rasakan drama seram terbaik setakat ini... mmg seram weiii.. not bad lar kan arahan Khabir Bakhtiar tu.. mmg berbakat.. baru ler rasa teruja dan berdebar² nak tgk... thumb up for this guy! Korang ikut tak citer nie? Kalau tak ikut bleh follow kat TV3 online... episod yg lepas².. aku pon tgk kat situ jer coz yg lepas² tu mmg aku dah ter-miss...

Hmmm... apa khabar kengkawanku yg jelitawan sekalian... hehehe.. hope you gals senantiasa sihat dan berada di bawah lindunganNya selalu... macam² citer terbaru aku tgk kat blog kowang.. sonok kan biler ada blog nie.. walaupon tak selalu jumpa... tapi kita tetap tau perkembangan diri masing².. yg tak kenal bleh jadik kenal... dan yg sememangnyer tak rapat pon raser cam dekat jer dan kenal lamer biler kita selalu ikuti blog dia... hmmmm... inilah kelebihan idup zaman sekarang nie.. tak macam zaman tok² nenek kita dulu.. nak dapat satu berita pon payah... makan bulan dan tahun lamernyer.. sekarang.. toksah cakap... sempadan dunia dengan kita hanya melalui satu klik... segalanya dah terbentang depan mata... haaaa.. takjub tak?? Hehehe... (macam mengajar budak sekolah pulak rasernyer...)

Semalam kan.. mak aku panggil owg datang pagarkan umah mak aku.. alarrr.. kebetulan maser mak aku ekot kawan dia pegi berubat.. dia jmp ustaz yg dlm rancangan "Expose Mistik" 8.30 mlm di Astro Prima.. dia kata ada mender kat umah mak aku... dan dia setuju utk tolong pagarkan umah mak aku... semalam dorang datang kul 3.00 pg (coz dorang tadak timeline n terlalu bz.. umah mak yg kelima aritu.. dorang dtg berenam) 'pagarkan' umah... semalam tak larat ler nak tunggu sampai pagi buter kan.. kitowang pon nak balik jugak.. nak tido.. esok kerja.. so.. petang nie lar baru nak bersoal jawab ngan mak pasal apa yg jadi semalam... tak sabar nieh!

Semalam juga aku telah belanjakan lebih RM200 utk beli baju anak dare aku si Alyaa.. kira termasuk baju rayer lar tu kan.. beli kat F.O.S. jer.. kan dekat jer ngan opis aku... sebelah jer.. byk baju² menarik n fancy for girls.. aku pon aper lagi.. sebenarnyer mmg tadak niat atau terlintas di fikiran pon nak membelah aritu.. tapi.. aku kan pantang tgk baju cumil² nie.. murah plaks tu... tak beli baju aku takper.. asal anak aku comel menggayakan baju yg aku beli.. rasa macam satu kepuasan biler tgk si kecik tu menerai baju baru.. suka tgk dia gembira dan teruja.. susah nak gambarkan perasaan nie.. kalau kowang seorang ibu.. korang mesti paham...

Aper aku nak citer lagi haa...? Sowi lar kalau entri aku kali nie tunggang langgang.. sebab aku mmg tak plan pon nak tulis apa.. ikut sedap jari aku jer dok menaip nie.. apa saja yg terlintas di fikiran... aku tgh lapa nie.. si Nisa PA Dato' tak sudah² lagi keje.. aduhhhh... sampai kapan harus kutunggu inie...

Tak lamer lagi dah nak puasa kan.. utang dah langsai blom? Aku kena ganti 10 hari utk thn lepas.. yerlaarr.. aku bersalin kan ujung² bulan posa... alhamdulillah sumer dah langsai.. kan bagus kalau tahun nie dpt posa penuh lagi.. tak payah pk nak ganti² lagi.. aku mmg tak suka berhutang.. hutang ngan org.. hutang ibadat sekalipon... beban kepala nie biler pk pasal utang.. saper pon tak suker berhutang kan.. yg paling aku tak suka.. jadik pengutip utang.. letih beb.. bagi aku satu jer.. pandai meminjam.. pandai lar pulang........ bukan susah pon kan... jgn ler asyik nak mengelak jer.. itu namanyer tak der tanggungjawab... tak baik tu...

Ok lah.. aku tak tau nak merapu meraban aper benda lagi... serabutttt... aku nak p makan dulu... daaaaaaaaaa!

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails