.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Thursday, October 9, 2008

..SaLamz LeBaRaN..

Assalammualaikum... hai.. waahhhh sonokkkknyerrr haku arinieee.. kerana dapat mengupdate blog yg dah nak bersarang nie... (update dari opis nie tau.. tetiba baik ati laks BTM lepaskan sumer yg diblocked... sementara ok nie akan aku gunakan sebaik mungkin.. lagipon bos tgh meeting... job pending pon tadak... hehehe)...

So... macam maner rayer kowank² sumer?? Hepiii.. gumbiraaa??? Sedihhh? (harap tak lar).. Raya aku tahun nie.. hmmm.. boleh larrr.. first time pakai baju anak beranak sedondon... thn nie rayer sebelah laki aku dulu.. petangnyer baru berayer umah mak & sedara mare blah aku.. (senangkan dedua parents laki bini kat KL.. tak susah nak pk maner nak pegi dulu.. laki aku kat Puchong.. aku kat Ampang..) biaser kitorang gilir² lar ekot thn.. macam owg lain jugak.. walaupon hakikatnyer dekat jer..

Baru jer balik Jamuan Hari Raya Jabatan tadi.. tapi frust.. sate tak sempat nak raser.. dah abisss.. kempunannn akak... tak per lar.. Isnin nie ada Rumah Terbuka Kementerian pulaks.. tadi makan nasik dagang buah ngan kuih sagu jer pon perut aku dah sengkak... raser cam nak terkeluar balik... semenjak ada isi nie mmg tak bley nak makan lebih sket... raser cam tersangkut jer kat dada... sesak nafas.. ohhh yer.. bagi yg masih tak baper clear.. yer betol.. aku pregnant lagiiii... berturut² macam tangga kan... nak buat cammaner.. rezeki Allah nak bagi... sekarang dah 8 minggu dlm perut... Insyaallah dijangka bersalin 12 Mei thn depan... hancur lar harapan akak nak menyelimkan diri yg belom sempat nak slim nie...

Alhamdulillah aku sihat dan dapat berpuasa penoh... cuma mual, loya, letih dan mengantuk terlebih... itu perkara biasa kan... byk mender yg aku biasa makan.. aku tak bleh nak bau pon.. raser semacam... bayang jer raser mual menggelodak... dan yg paling berbeza dari 2 kandungan yg lepas... kali nie aku tak teringin langsung nak makan asam.... dan benda yg masam²... ntah.. kata org setiap kandungan pengalamannyer berbeza.. dan perangai setiap anak pon mmg tak samer kan...

Dalam keadaan macam nie.. aku lega sgt dapat suami yg memahami... aku mmg tak amik pot langsung bab buat susu, tuka diapers ngan mandi anak kalau laki aku ada.. kalau dia tak der or tak balik keje lagi.. baru dengan susah payahnyer aku uruskan sumer.. (payahhhh kerrr??) Hehehe.. yerlarrr.. payah lar jugak dengan kerenah budak² nak membesar nie.. tapi.. keje² rumah aku tak abaikan.. tetap aku lakukan seperti biaser.. menyapu.. vaccum.. membasuh.. menyidai.. melipat baju.. ada lar jugak yg dibantu... yg aku tak larat nak buat aku mintak lar tolong.. aku bukan boleh tahan duduk rumah dengan keadaan yg bersepah... cuma nak cantikkan sikit umah dengan menambah kabinet kat dapur.. itu impian yang masih belum kesampaian.. thn depan.. Insyaallah.. dan tahun nie.. Alhamdulillah juga... kerana hampir pasti kami bebas dari hutang... cuma utang keta ngan umah.. itu tak dapat lar eden nak mengelaknyer.. tak berhutang tadak keta.. tadak rumah lar pulak kan....

Hari Jumaat lepas.. 3 Oktober genaplar usia Puteri Kedua aku satu tahun... aku buat makan² sikit.. tapi tak jemput ramai org... maklum... kang pecah laks umah akak yg teramat lar besar tu.. walau dlm keadaan menyentap.. aku tunaikan jugak permintaan mereka² yg teringin nak raser air tangan aku... ari tu aku masak nasi impit.. kuah lodeh.. kuah kacang.. dan Mee Rebus.. Aku masak sorang tau.. ber-asistant-kan laki aku tukan kupas mengupas dan lenyek melenyek ubi keledek.. dari kul 12.00 tgh tetamu dah mula sampai ke rumah... sampai ler ke pukul 11.00 malam.. baru kitorang tutup kedai... terbalas penat lelah biler kuperhatikan wajah² mereka yg datang menjamu selera dengan sepuasnyer.. nasib baik percubaan pertama masak mee rebus aku menjadik.. mak kata lagi sedap dari tuan punya resepiiii... waaaaa... adakah aku dah terrer masak atau itu semua sekadar kebetulan... apa yg aku sentuh aritu menjadik belaka...

Hari nie dah hari raya ke-sembilan... kehangatan dah mula reda.. cuma masing² yg baru balik dari kampung akan berebut² buat rumah terbuka.. yang pasti hampir setiap minggu dapur tak berasap.. buat per nak membazir beras.. org bagi makan percumer lagik... hehehe..

Aku nie sebenarnyer dah letih tambah ngantuks.. so.. layan gambar jerlah k!









1 comment:

Cik Puan Mimi said...

Selamat hari raya.. wah oren yer tahun ni.. menyerlah..

raya jemputla ke rumah

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails