.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Friday, October 24, 2008

Anugerah Open HoUSe....

Semalam kan kitowang p open house.. pagi lepak² umah buat keje.. layan loya dulu.. urghhh... melugai jer tekak nie tau.. dlm kul 2.30 cam tu baru blah.. first open house kat Shah Alam.. kat Q-Dees kawan aku... dia bukak tadika nie.. makan cam org yg mmg kebuluq sebab aku mmg tak makan dari pagi... sampai kepaler pon pening masuk angin... sekarang tak boleh nak masak sgt.. coz aku alah dgn bau benda digoreng.. ditumis.. etc.... segalanya lah.... tgh malam semalam laki aku goreng ayam nugget tu pon puas aku tutup idung... tak bley nak bau beb... ini bukan gurauannnn.. ini realiti.. pregnant kali nie lain macam sikit.. byk mender tak bleh nak bau... itu citer lain... (entry lain utk citer nie..) Masa kat Q-Dees tu... anak dare aku si Alyaa berpeluh² main gelungsor... dan berlari²an kat luar umah (tadika tu)... sampai berpeluh² dan merah muka dia... nampak dia excited sgt nak bergaul.. bermain & belajar.. looks like she's ready to school... tapi tunggu lar lagi dua tahun... buat maser nie biar lar dia bajar kat nursery Tmn Dagang tu dulu... (nursery mak aku.. kakakah.. bukan mak aku bukak nursery.. tapi umah mak aku tu dah macam nursery... bukan niat aku nak suh mak jagakan anak aku tapi mak aku yg tak kasik aku antar anak aku p nursery.. mak kata tunggu dia kata suh antar.. baru aku antar.. pernah jugak aku suarakan niat nak amikkan owg gaji n park kat umah mak aku.. so that mak aku tak ler penat.. cuma jadi tukang pantau jer... tapi... tu pun mak aku tanak... dia kata leceh.. tadak privacy biler ada owg asing kat umah kita... pergerakkan jadik tersekat²... dah tu apo nak dikato??)

Balik dari Q-Dess.. singgah umah Papa kat Puchong.. lepak² solat Asar & tunggu Maghrib... MIL idangkan goreng pisang panas & Teh panas buat minum petang... still.. kepala start pening balik... lepas mandi bebudak & bagi minum susu... we all bertolak pulaks ker open house umahKeluarga Arwah Aril.. macam gathering OTAI VF lar pulak.. yerlarr.. dulu kat umah Aril jugak (dia mmg selalu organize majlis utk bebudak VF) memasing masih bujang trang tang² badan pon masih menten... solid molid.. sekarang masing² kelek anak... Rata² kengkawan sumer beranak satu... n setakat nie.. kami lar no. 1 lead... 2 di tangan 1 in the making... hehehe... segan lar jugak kan dtg berkelek anak kiri kanan... hahaharrrr... pulak tu.. perangai cantikkkk lar sangat.. susah tul nak kawal anak dare sulong aku tu... nak marah kang terkojut sumer owg kat situ.. mendengar jeritan batinku... tak larat dah nak cubit.. kejenya main paip air minum & paip air kat laman... katanya... "Nak minum air.."... abis lar diisinya balik gelas² yg dah kosong diminum org ngan air lepas satu.. satu... elok jer dia letak... yg diminum... diminum jugak... abih belengas baju tak tau nak kata... pastu.. dia sibuk p cari paip air kat laman... "Nak basuh tangan.." dengan confident dan muka tak bersalah.. dia buat hal dia sendiri.. jgn lar ko nak larang... sikit dia tak heran... urghhhh... tiba² Mak Aril tanyer aku... "Sape nama adik nie??" Owg pon tau itu anak aku.. kata baju sedondon... aduhhhh... bikin malu muka bonda jerlaarr kamu nie Alyaa.. mmg aku dah segan tahap gaban.. tp masih boleh control buat muka keibuan yg tak paham keadaan... mmg aku tak paham pon.. coz tetiba.. aku dengar announcement "Diminta adik Faikal (anak Pezal & Dell), Farhan (anak Kingz & K. Longz) dan Alyaa.. dtg ke depan.. " Sekali dikasik adiah larrr... aikk... anugerah apakah ini... "Anugerah Kenakalan kah??" Dlm ramai² dorang yg dpt... dan lepas tu ada lar lagi "Anugerah Brother terhensem.. itu.. ini.. then... sekali lagi akakkkk terkojut... dipersilakan Ady & Ina... adiah utk family... (sogannyo den..tak tau nak cakap.. siap suh dtg ke depan.. bergambar terima hadiah... hahahar... tak sangka yer... dtg open house pon dpt adiah... hehehe...

Ermmmm... kepada makcik & family Arwah Aril sekeluarga... terima kasih lar bebanyak atas adiah yg diberi itue.. ermmm tahun depan buat lagie ker?? "Tahun depan kita nak buat baju tema aper pulak eak bang?"

Ini lah hadiahnyer...

Tak sempat mandi.. bukak hadiah dulu..

Tu dia ruper hadiahnyerrr.. tak bley jadik nie kena simpan dulu.. tak pasal jer sepah umah.. simpan tunggu saat tiba masanyer dia paham mainan nie..

Nie laks adiah utk pakaian sedondon..

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails