.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Monday, April 28, 2008

..KaReKToR..

Keseorangan aku kat opis arinie dan hari² berikutnya minggu nie.. boss dah challo p PTK 5 course.. so.. di sini aku melayan internet dan melayan perasaan.. hahaha... sebenarnya tak diduga pucuk dicita ulam mendatang.. Pihak Pengurusan call tadi.. nama aku nak dimasukkan dlm senarai pegawai yg dipilih mengikuti Kursus Induksi Umum.. fuhh.. itu sudah bagosss... kalau nak diikutkan thn dpn baru aku bleh ikut kursus tu coz senarai peserta dah penuh.. but what to say.. mungkin dah rezeki aku dpt pegi thn nie jugak gantikan pegawai yg dah berpindah.. (and I really pray for it).. so.. sekarang nie aku tinggal nak attend Induksi Khusus jer.. yg mana aku diberitahu around bulan 7 or 8 thn nie jgk... then.... after that... boleh ler aku disahkan jawatan.... alhamdulillah.. harap² segala²nya berjalan lancar... yelar.. kita yg dah kawen nie tak tentu.. dan sukar dijangka.. buatnyer terprengnant tak pasal jer kena postponed laks course² yg wajib attend tu... tu pasal kalau boleh aku nak settle segalanyer secepat mungkin...

Semalam tido lewat lagi.. sib baik bangun tak lewat.. Puteri Sulong aku Si Alyaa suka sgt tido lewat.. kalau tiba time patut tido mmg payah benar lar nak suh dia straight to bed.. ada² jer benda dia nak buat nak tanyer.. last² biler dipakser² juga dan kuar mohor agung.. (rotan ler tu) dengan muka masam terus ke tmpt tido dia sambil mulut kecik tu tak henti² mengomel marahkan kitorang.. kadang² nak tergelak dengar dia mumbling ketidakpuasan hati dia tu.. kadang² dia bagitau yg dia merajuk dan tanak kawan.. ada masa dia kata dia takot.. nak tanak si Ady ayah mithali juga lar yg terpakser meneman.. walau sakit belakang tido atas carpet.. cian.. nak buat camner.. itu lar buah hati pengarang jantung...

Anak dara yg sulong nie.. ada masa baik sgt.. patuh dan mendengar kata.. ada masa dtg degil ngan nakal dia.. sampai kena cubit baru nak behave.. ntah.. itu lar dia stage tumbesaran budak².. ada ketika memeningkan kepala dan menguji tahap kesabaran dan adakala keletah dorang begitu mencuit hati....

Nie pasal Putri Alyaa Safiah anak dara aku yg sulong...

1. Alyaa nie seorang yg rebell... tak suka di provoke.. cepat marah dan garang.. (macam aku kot! Hihihi)
2. Pemurah dan mudah berkongsi kalau kena gaya pujukannya
3. Berdaya kepimpinan.. (aku dah nampak dlm diri dia..)
4. Pelindung (dia marah kalau org acah² usik adik dia)
5. Seorang yg beranie dan pantang dicabar..
6. Notty dan suka menguji sejauh mana perlakuan dia yg boleh buat kita marah
7. Penyayang.. dan degil... (biler nak buat sesuatu dia akan cuba buat juga tak kira kita larang macam mana pon.. dia mesti buat sampai dapat.. baru puas hati dia)
8. Kalau dimarah lebih² kat dia.. Alyaa akan melalak kuat² sampai termuntah².. (part nie paling geram.. letih nak bersihkan muntah tu..tapi kesian pon yer jgk.. dia cuma seorang anak kecil yg menginginkan perhatian kedua ibu bapanya.. tapi kalau dibiar melampau pulak jadiknyer)
9. Berdikari.. sumer menda dia nak buat sendiri.. mandi, pakai baju, pakai bedak, sikat rambut, makan, pakai kasut... serba serbi lah.. dan yg pasti dia berjaya melakukannya walaupon dilakukan dengan penuh susah payah...
10. Seorang yg tak mudah putus asa tapi suka membentak biler perkara yg dia buat tak dpt dilakukan dengan jayanya. (nie perangai macam ayah dia..)
11. Tegas.. seorang yg agak susah lar nak diubah pendirian biler dia dah kata taknak means taknak.. kalau dia nak yg tu.. yg tu ler dia nak.. jgn offer yg lain... (nie macam pangai aku sikit)
12. Ego.. biler merajuk tanak mintak maaf sampai lar kita pujuk dia.. (ini mmg perangai aku.. hehe)

Banyak lagi kalau nak diceritakan.. yg paling ketara.. perangai anak² kita nie sebenarnya combination dari karektor ibubapa dia... sana sikit.. sini sikit.. ke mana tumpahnya kuah kalau tak ke nasi.. (tumpah atas lantai tersenggol dek siku tajam.. tu aku tak tau arrr..) Cuba kita perati dan tgk diam² karektor anak masing².. ada tak macam cermin pada diri kita sendiri.. so.. pandai² lar kita baca angin dorang agar didikan yg sempurna dpt diberikan utk membentuk generasi masa depan yg diharap²kan.....

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails