.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Friday, April 4, 2008

Coretan sebelum pulang...

Dah dua hari bos tak der.. tmpt aku nie mmg sunyi melainkan bunyi²an dikeluarkan radio kuning kesayanganku itu (dah lama aku pakai radio tu since back in UiTM, aku beli guna duit gaji aku sendiri RM50 jer tak silap aku.. masih bertahan hingga kini.. kubawa ke mana sahaja ku pergi.. syahdunya.. hahaha..) Bagi aku barang lagi lama aku pakai lagi sayang aku nak buang.. ntah.. sentimental value susah nak lupa.. hmmm.. apa sekalipon lar.. benda/barang yg aku gunakan selalu.. tapi kalau dah rosak aku tak simpan larrr.. kalau masih elok.. aku simpan leklok.. aku bukan jenis suka menukar² barang.. aku pon tak tau aku nie jenis macam mana.. aku selalu guna sesatu mender tu sampai dia buruk/rosak baru aku tuka baru...

Tadi pegi pesta buku kat PWTC ngan bebudak opis... wahhh meriah dgn pelbagai wadah bacaan.. utk pelbagai peringkat umur dan bangsa.. aku beli ler sket buku.. novel Aisya Sofea yg aku pinjam dari member yg dah terlunyai tanpa disedari sedangkan masa aku amik buku tu dari tangan dia masih berbau kedai.. akhirnya berjaya aku cari.. mmg niat nak ganti balik buku tu.. takkan kita nak pulang balik yg dah lunyai.. drop my waterface maa... macam mana aku tak suka org buat brg aku macam tu.. macam tu jugak lar aku tak kan buat barang org... dia pinjamkan aku buku baru.. so aku akan pulangkan semula yg baru... "pertukaran sama nilai" bak ayat anime Fullmetal Alchemist yg ntah apa² citernya tu... memesongkan akidah btolll.. ade ker manusia boleh idupkan kembali yg mati dgn menggunakan prisip sama nilai.... sesat.... lagi menyesatkan... harap² budak² yg tgk citer tidak lar terpengaruh dgn prisip merapu tu... ilmu kimia kuno kununnn... ikhsss.... ibu² bapa² awasi lar anak anda waima hanya menonton rancangan kartun....

Lagi 15 minit nak balik.. ujung minggu nie igt nak sunatkan baby... dah 6 bulan dah.. takut lagi lama tunggu susah pulak nak disunatkan nanti.. aku sedang memikirkan xtvt apa lagi yg bakal kupenuhi hujung minggu nie selain dari mencuci, memasak dan mengemas??

Semenjak dua menjak nie badan letih semacam.. sampai jer rumah tuka baju.. kami bantai tido.. ada tak ada pon si Alyaa yg masih berjaga tgk Karaoke lagu budak² sorang² depan PC sampai lar dia terlena.. dah jadik macam satu rutin pulak.. ada sekali aku terjaga nak ke bilik air.. aku tgk dia tengah kusyuk tgk video klip tu... tgh menghafal lagu rupanya... dah bermacam lagu Alyaa hafal.. otak kanak² masa seusia dia nie umpama span yg kering.. mudah menyerap apa sahaja yg diajar coz otak dorang masih kosong dan giat mengumpul segala input yg boleh diperolehi.. setiap hari yg dilalui merupakan sumber pembejaran yg berterusan bagi mereka.. tadi pon aku belikan Alyaa 2 CD agama.. lagu, adab dan doa² org Islam... asyik dok hafal lagu jer.. rohani pon perlu dititikberatkan... yg penting sekarang nie.. biar dorang belajar naturally.. jgn dipaksa.. biar dorang rasa learning is a fun thing to do..... Aku suka letak CD² nie kat umah mak.. biar Alyaa belajar ngan sepupu² dia.. budak² excited biler buat satu² perkara tu beramai²... aku seronok tgk dorang enjoy...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails