.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Friday, September 1, 2006

What Would U FeEL??..

Aper akan korang raser biler tiba² korang dipersalahkan atas sesuatu yg tidak korang lakukan.. aper perasaan korang biler dibelenggu perasaan bersalah dan tanda tanyer?? Aper perasaan korang bila hati korang diguiris oleh org yg korang sayang??

Aku nie orgnya simple kalau org tu betul² kenal aku.. aku keras di luar lembut di dlm.. nampak kuat tapi rapuh.. namun.. aku orgnya nekad dan cenderung berdendam.. biler diri aku tidak dipercayai.. tidak dihormati sebagai individu yg berperasaan.. org mungkin tak ingat aper yg pernah dilakukan pada aku.. tapi aku.. kenang sampai mati.. I maybe a forgiver but am not a forgetter.. Aku paling tak suka biler dikelilingi org² seperti itu.. aku paling benci dikhiati.. aku paling benci dipersalahkan atas sesuatu yg tak aku lakukan.. aku benci menanggung perasaan bersalah atas tindakan dan kesilapan org lain..

Mengapa agaknya sebagai manusia kita cenderung menyalahkan org lain dari melihat terlebih dahulu di mana kesilapan dan kelemahan kita.. we may not always be right.. sometimes we make mistakes too and it is understandable.. coz.. we are just human.. nobody is perfect..

Oleh itu kengkawan.. marilah kita saling memperingati antara satu sama lain.. sblm kita mengambil apa² tindakan.. berhenti dan berfikirlah sejenak.. apa mungkin kesilapan dan kesalahan itu datangnya dari kita sendiri... bersikap tenang dan sabarlah selalu.. never.. plsss.... never jump into conclusion b4 the questionable cloud is cleared away... or else you'll bear the concequences of your bad attitude......... Who knows whose heart you'll hurt.. always remember.. whatever we do is our decision... it'll then reflect what kind of person we really are..........


No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails