.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Thursday, September 28, 2006

..Mana nak cari Pengasuh..


Hmm.. baru sudah ckp ngan laki aku.. hmmm... arinie dia balik lewat lagi.. terpakser ler nampaknyer lagi sekali aku menapak ke LRT.. kuar duit sendiri... :(( balik umah mak.. tapi tak kisah larr.. dia balik lewat dpt claim OT.. dpt jgk duit lebih utk raya nanti.. maklum ler.. raya nie byk planning... biar dia kuar duit sumer.. ahakksssssssss...

Sekarang nie asyik ngantuk jer biler kat opis.. sedar tak sedar tertido.. lalok semacam.. yerlah.. tido dah lewat.. prepare sahur lagi.. baby 3..4.. kali jaga tgh malam nak mamam.. letihnyerrrr ~! Nak tanak.. kena lar bekorban.. dah tanggungjawab... dulu mak bapak kita dah bersusah payah bela kita.. sekarang dah sampai turn kita pula... ckp pasal jaga menjaga nie.. tingat.. si Alyaa nanti aku nak letak kat sapa biler mak aku naik haji.. alamak!! Org tak der lagi nak jaga Alyaa nie.. tinggal sebulan lebih jer lagi..

Aku sebenarnya mmg tanak antar anak kat mak.. coz aku kesian kat dia.. tak abis dulu korbankan masa jaga anak.. takkan skrg nak kena jaga cucu laks.. tapi tu ler.. memandangkan Alyaa masih terlalu kecil.. aku susah nak percayer org lain jaga baby aku melainkan mak aku sendiri.. yelah.. dgn bermacam² kes² pelik berkaitan penjagaan anak.. membuatkan aku risau nak tinggalkan anak aku pada org yg aku blm kenal hati budinya.. but.. this is life.. sooner or later.. I still have to look for someone to take care of her... tawakal sajerlah.. aku harap Allah pertemukan kami dgn org yg baik yg dpt menjaga Alyaa dgn hati yg ikhlas.. Org kalau buat keje kerana duit susah sikit nak bertolak ansur.. aku harapkan bakal penjaga Alyaa nanti seorang yg penyayang, pembersih dan baik budi pekerti.. cheewahhh... banyak songeh laks aku nie.. kat mana lar aku nak cari org yg macam tu sekarang nie.. tambah² kat KL nieh... kalau jmp bertuah larr Alyaa.. jgn dia sayangkan pengasuh dia lebih dari parents dia dah lar...

Hmm.. ntah aper dibuat Alyaa kat umah mak.. sekarang nie dia galak practise ketawa.. pandai buat suara dah sekarang.. suara meneran.. hahaha... OK lah.. time to park... aku nak solat Asar.. then chowwwwwwwwwwwsssssss!

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails