.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Tuesday, September 26, 2006

Satu Petang D Bln Ramadhan...

Fuhh.. semalam balik awal kununnn.. suppose kul 4.30ptg aku dah bleh chow.. but as usual I waited for Ady to fetch me.. dia kuar lambat.. lambat lar aku.. dia pon balik kul 4.30 jgk.. but keje cam dia susah nak jangka.. keje support nie mmg sometime quite terikat ngan keje.. provide services for others.. leceh jgk.. ahhh.. malas nak eloborate pepanjang.. just hoping for him to come and fetch me as early as he can today... Letih wooo kalau sangkut dlm jammed time² poser nieh.. dah lar lapar.. paler laks leh naik feninnnn.... Sampai umah lam pkl 6.45p.m... almost 1 1/2 hr on the road.. gillossss ~!

Berbuka semalam.. sempat beli pasembor lagik.. together ngan cendul.. tapi pasembor tu makan kat umah pas balik dari umah mak.. coz perut dah tak larat sumbat.. pas berbuka igt nak tarawikh.. tapi.. waduhhh.. penat sekaliii sih.. ngan Alyaa yg asyik merengek & nak org main ngan dia.. Ady laks pengsan.. poyo jer lebih nak p kendian after mak kunun.. sekali tido tak ingat dunia dah.. :)) Yelah.. letih memandu... :)

Masih di awal poser.. tapi dah ada kedai pasang lagu raya tau.. hahah.. kemaruk tul.. aku gie kedai perabot kat sebelah Tesco Puchong tue.. ari Ahad aritue.. beli almari Alyaa.. baju dia dah sepah² tadak tempat nak simpan.. takkan nak susun dlm raga jer kan.. cian baby aku.. murah² perabot kat situ.. sesaper raser nak beli set baru.. silalah ker sana.. byk potongan! Lemari tu masih di dlm kotak lagi.. hopefully today dpt ler ayah si Alyaa assemble mender tu.. tak sabar aku nak susun baju Alyaa dlm tuu..

Ohhh ya.. sajer nak recall.. hari Ahad lepas maser kitorang balik dari Kedai perabot tu.. aku, Ady, Seri + my baby.. naik umah cam biasa.. sekali dgr org kecoh² kat luar.. igt ker org gurau² ker mender.. rerupernyer ada org gado larr.. punyer lar suspen.. bunyinyer kuat sgt.. sekali kitorang tgk ada sorang laki india.. berlari terhoyong hayang dari atas turun ke corridor kitorang ngan darah berlinangan dari kepaler dia.. turun basah abis baju.. kusss.. semangat..~! ngeri jgk.. 4 bijik keta polis dtg pastu.. rupanyer Indon & India gado.. mender ler.. risau jgk aku ngan environment camnie tak elok utk perkembangan baby.. we're on our search for a new house now.. kalau dpt beli lagi bagus.. kalau boleh aku nak duduk rumah tanah.. tak koser lar aku nak dok flat.. bkn aper.. boleh dikatakan rata² org yg duduk flat nieh mentalitinya rendah walaupon tak semua.. tapi dari pemerhatian aku lar.. budak² kat situ terbiar dan tak terurus.. satu lagi ..parking space yg teramatlah limited.. the environment dia tak begitu sesuai utk tinggal lamer..

Pengalaman 1st time bersahur & berbuka dgn kehadiran org ketiga.. hmm.. tak byk berubah.. cuma keje tu lebih sket.. biler nak sahur.. baby masih tido.. biler ngah bersiap nak p keje lar biasanya time dia bangun.. gilir² ler jaga dia sementara sorang lagi bersiap.. maser berbuka pon.. time kita nak makan.. time tu lar dia bangun nak mamam.. tak diangkat.. bingit suasana ngan suara si kecik kenit aku tu.. tak sanggup dgr dia menangis.. cian...

Org kata time posa nie lar time yg paling bagus utk kita berjimat.. yelah takyah kuar duit utk makan tghari.. tapi sedar tak sedar.. ramai jgk diantara kita yg membazir tanpa disedari.. biler lapar selera melampau².. kalau boleh sumer nak telan.. tu ler.. pada aku n kengkawan kat luar sana.. biler berkunjung² ke bazarr ramadhan tu.. bawak² ler istigfar byk².. beli makanan ukur perut sendiri... lain ler kalau nak buat amal.. sedekah jariah.. beli juadah.. jamu ramai² makan..

Setakat nie dulu.. Selamat Berpuasa buat semua........ semoga ibadah kita semakin bertambah.. berkualiti dan diterima olehNya...

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails