.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Wednesday, August 12, 2009

Erti perkataan SORRY..

I guess I woke up from the wrong side of the bed... yelah pagi tadi ujan menderu² turun... sejuk pagi beriramakan rentak ujan yg turun mmg asyikkkk bangat tuk dibawa melayan mimpi.. tapi.. nak tanak kena bangun jugak kan.... kang tiket kapal terbang En. K (masih berboskan org berhuruf K pengganti sementara bos yg dulu) kat opis tu terobang entah ke mana.. yelah aku nak kena settlekan sumer booking.. tiket & hotelnyer sekali... yerlah.. apa lagi keje seorang PA... kalau tak booking itu.. booking ini... survey itu survey ini.... ahhhhh~~~~ ya.. just to mention that I am not in my good mood this morning... coz...

i) terpakser bangun pagi di saat bebetul nak lena diulit setan intan...

ii) aku kejut laki aku bangun tapi dia masih lena diulit setan ....

iii) tension tgk baju yg dah dibasuh malam tadi masih belum bersidai... pk mana nak wat dulu.. sterika baju keje or sidai baju dulu.... yet the Mr. Hubby blm bangun² lagi....

iv) tgh kelam kabut sidai baju... Mr. Hubby yg kuar dari bilik air bleh plaks ngan slumber bagitau.... " Yang... abg terjatuhkan berus gigi ayang dlm jamban tadi.." What!! Ahhh... lagi bengang biler Mr. Hubby bleh buat dekkkk jer... (muka org tak bersalah larrrr katakan... siap ngan statement... "Ikhsss.. ayang nie.. tak kan tu pon nak marah.. sib baik abg bagitau.. kalau abg kutip letak balik kat situ camner??" What the.... ahhhhh~~ mmg nak rasa lava gunung berapi nieh! "Berus gigi tu abg dah buang dah..." dia nie mmg tak pasan kalau aku tak cakap.... hmmmm.... bukan lar kita mintak sgt kan.... sbg org lelaki... kadang² kita kena jugak prihatin dgn kata² yg kita ucapkan pada pasangan masing²... ya... she is your partner... tak kan kita jer nak org bercakap lembuttt.... lemah gemalai.... sedang kita biler bercakap cam org tak der perasaan..... uwaaaaa!!!..... Is it so hard to say "I'm SORRY.. melambangkan SINCERITY kita bila mengucapkan sesuatu yg boleh mendatangkan kemarahan.. kebengangan atau ketidakpuashatian pihak satu lagi.... setidak²nya pihak satu lagi tak lar marah sgt.... n dpt berfikir secara rasional... alaahaiii.. berus gigi jer... dah kembang pon... buang jer... beli baru....

Sorry.. perkataan yang simple... tapi besar maknanya... mimik muka pon memainkan peranan biler perkataan tidak dapat dimanfaatkan.... rasanya sebagai manusia yg serba kekurangan inie... kita perlu banyak belajar akan apa itu EMPATHY.. belajar menyelami perasaan org lain dlm situasi yang sama.... demi insan tersayang... tak salah kan....

Aku nie bukanlah org yg suka membebel... tapi biler keadaan dan mood tak kena...... hmmmm.... mmg SWING abis larrr...... buruk baik.. LU PIKIR LA SENDIRI beb!....

I'm sorry to have to post this kind of entry.....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails