.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Tuesday, August 22, 2006

A Sleepy Dayzzzzzzz


Semalam aku cuti.. alang² bawak Alyaa gi cucuk.. lepas cucuk ke hulu ke hilir kitorang usung dia (aku ngan mak aku, Ady just drop kitorang kat klinik) Lamer jgk ler nak tunggu turn.. naik kematu pungkok nie.. ikhsss.. Alyaa dah lar makin berat.. lenguh jgk lar tangan menggendong dia.. berat dia timbang semalam dah 5.1 kg.. Naik satu kg dari last month.. Sian dia maser kena cucuk.. jeritan dia.. mak aiii.. From the Clinic.. took a taxi straight to JPN Melawati.. amik MyKid Alyaa.. sekejap jer.. cuma letih sket.. coz maser tu matahari dah atas kepala.. panas terik beb!! Dgn beg dan baby di tangan.. raser cam pelarian pon ader.. :)) Tak tertahan raser.. sian Alyaa.. Then kitorang gie Maybank.. Alyaa menggeliat² maser diletak atas sofa sejuk kat bank tu.. kan main lagi dier.. masih boleh berborak tersenyum².. Then.. panjat Jejantas utk seberang highway .. takot lar nak lintas.. keta sumer laju² nak mampus! Dah lar tinggi tangga tu.. namun kugagahi jgk.. coz itular RHB Bank terdekat yg guard tu bagitau.. nun di seberang jalan dlm Giant Taman Permata tu.. tanak buang duit naik teksi.. singgah macam² tmpt... mak pon sian.. dah lar poser.. letih tak hengat!

Dlm RHB bank.. malu betul aku.. Alyaa nangis kuat membingitkan suasana.. dia dah lapar sgt.. susu botol dia laks dah abis bagi dlm teksi tadi.. ikhss.. segannyer nak bagi susu kat dlm bank tu.. org dah ler ramai.. tak bagi sian laks tgk baby aku lapar.. tak sampai hati.. elok aku jmp sudut nak bagi Alyaa susu.. kakak kaunter tu panggil aku.. dia tanyer aku nak berurusan aper.. then terus settlekan.. kan senang.. tak yah tunggu que yg entah ke brp puluh tu.. Alyaa².. With my mom as a cover.. aku susukan Alyaa kat penjuru Mc'D di situ.. nak buat macam maner.. perut budak² nie tak samer macam kita.. tgk dia nangis pon dah sedeh.. they all tak tau apa².. very naive.. biler lapar nangis.. tapi apa yg mampu dorang buat kalau kita tak bagi dorang makan.. huh selisih malaikat..(bayangkan bayi² kena buang yg menangis kebuluran.. sungguh kejam manusia yg sanggup buat camtu) Alyaa menyusu sekejap jer.. then tido.. starting from that time.. Alyaa dah start meragam.. salah pengang sket.. terjaga jer nangis.. marah kemain.. aku lepak kat one of the kerusi dlm giant sementara tunggu mak aku beli barang dia sket.. then.. baru lar kitorang balik............ balik rumah.. tengok² peha Alyaa dah merah.. tmpt cucuk tu macam dah membengkak.. patut pon dia nangis tak senang duduk.. sian baby aku.. aku sapukan balm.. then demah dgn ais.. sib baik malam tadi dia tak demam... pagi nie ok jer ceria muka dia maser aku tukarkan diaper n salinkan baju dia.. dlm kereta sepanjang perjalanan ke rmh mak dia tenung muka aku.. sampai naik sedeh aku nak tinggalkan dia.. begini rupernyer naluri seorang ibu.. biler dah ada anak.. otomatik perasaan tu muncul.... Ohhh tuhan.. Pelihara lah anak ku.. di bawah lindunganMu selalu..........~


Ooo.. goshh.. so sleepy... veryy sleepy larr this morning.. ZZZzzzzz.. Nak tido boleh jer.. coz.. my bos is not around.. outstation.. tapi.. segan lar plaks.. nanti aper kata kengkawan opis kan.. kalau kat opis nie aku sorang.. mungkin aku dah di alam mimpi.. tido kunun.. nak masuk opis pon aku tak banie tadi.. gulap-gulita wooo.. aku sampai awal sgt tadi.. kul 7.33 a.m. aku dah tercongok dpn reception area.. lepas punch card.. aku tak tau nak buat aper.. nak turun makan.. member tak der.. sumer lum sampai lagi.. ikhsss.. hmm.. last² auntie tea lady kitorang sampai.. so.. aku buat selamber jer.. lepas dia masuk aku pon menonong masuk...

Borak² ngan Speedy tadik.. nie kantukku dah menyerang balik.. aku ngah pening pk hal kenduri Alyaa Sabtu nieh.. Byk lagi yg belom settle.. hopefully by today everything would be done.. baru ler lega raser.. pas nie nak uruskan jemputan laks.. eheh.. tak der ler secara besar²an.. buat kecik² jer.. budget ciput.. sekadar nak menyambut kedatangan Putri kami yg sulong...

So.. pada sapa² yg mengenali kami.. dan tau add umah mak aku kat Taman Dagang.. sila²kan ler dtg.. ujung minggu nie.. hari Sabtu.. 26/08/2006 Lepas Zohor.. ada ler makan² sket..


2 comments:

Y@ZeD@ said...

leh jemput aku sekali x??

aiDieNa said...

Of course Mc'Da.. Everybody is welcome! Dtg laa.. aku dah wakilkan kat Speed tuk jemput sumer classmate kita..


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails