.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Wednesday, August 23, 2006

Alyaa finally own a bank account..

Finally.. I manage to open Alyaa's Yippie a/c with Maybank after 3 times appointment arrangement... well.. leceh jgk nak bukak akaun rupernyer.. for that aku terpakser korbankan lunch time aku.. tapi tak per.. hati aku dah senang.. coz my darling dah ada tmpt nak simpan duit.. penting tu.. kalau tak bukak.. kang tak pasal terpakai pulaks duit si kecik tu.. hmm.. besides that aku juga dah sign in Maax Education plan dari MAA.. for her future security.. yelah kan.. idup nie ada berbagai kemungkinan.. we should be prepared for it... Should theres anything happens to me.. aku tanak Alyaa terumbang-ambing.. sekurang²nya sumber utk dia meneruskan pengajian nanti terjamin..

Hidup nie sekejap.. kadang² tak teraser pon maser berlalu.. betapa pantasnya.. usia kita umpama sebatang lilin yg terbakar.. sedar tak sedar.. makin lama lilin tu makin pendek.. begitulah juga usia kita.. ntah brp lamer lah lagi agaknya aku akan hidup atas muka bumi nie.. ntah bilerlah Malaikat Maut dtg menjemput.. ntah sempat atau tidak aku nak lihat buah hati aku nie membesar.. masuk Universiti.. kawen.. dan aku menimang cucu.. Biler terpikir nie sumer.. buat hati aku raser sayu... sebak jer.. ntah.. aku nie terlalu sentimental kadang².. tapi inilah hakikat kehidupan manusia.. kita semua.. dunia ini hanya pinjaman.. akhirat sana jua penentuan...




Walau apapun yg terjadi.. aku betul² berharap yg buah cinta kami.. Aku dan suamiku.. Putri Alyaa Safiah menjadi seorang anak yg solehah.. yg boleh kuharapkan sbg penyambung zuriat kami... yg dpt membantu kami di akhirat kelak.. mendoakan kami selalu.......... Amin~

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails