.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Wednesday, August 16, 2006

..Resah Hati Seorang Ibu..

Bangun lambat arinieh.. actually alarm dah bunyik.. tapi tido balik.. cuz terlalu mengantuk.. baby laks asyik bangun nak susu.. camner tido nak lena.. gitu lar dah ada anak.. lots of adjustment need to be done! Sedar² jam dah 7.25 pagi!! Mak aii.. baru masuk keje nie aku tanak ler datang lewat.. bersiap secepat mungkin.. solat, sidai baju n change baby's diaper.. Ohhh.. dah tak sempat kalau nak harapkan my hubby to send me to the office.. so.. just asked him to drop me to the nearby LRT station.. What to do.. Alyaa quite sleepy.. tak sampai hati aku nak tinggalkan Alyaa bila terpandangkan wajah comel dia yg tersenyum manis.. dlm LRT asyik teringatkan Alyaa.. raser macam nak menitis air mata.. terpakser juga ditahan sebak di dada.. Adakah aku ibu yg kejam.. pentingkan kerjakah aku?? Ohh.. I started to miss her already.. raser macam nak kelek dia bawak gie opis.. letak bawah meja.. so that I can see her face the wholetime.. talk to her.. n hear her murming sweet little voice.. Alyaa dah pandai bersembang sekarang.. maser balik dari keje semalam.. macam² diadukan dia kat kitorang.. excited dia bercerita.. dgn mata yg bersungguh².. walau tak paham perkataan dia.. kitorang sanggup layan dia bercakap walau di waktu pagi menginjak subuh.. Eventually I manage to arrived just in time to the office.. lewat 5 minit jer..




Begini rupernyer perasaan seorang ibu yg terpakser berpisah dgn anaknyer.. aku tak dpt bayangkan perasaan Alyaa.. yg bangun nanti tak nampak aku.. jgn dia mogok macam semalam dah larr.. setitis susu pon dia tanak minum dari botol.. sanggup dia berlapar tunggu aku balik keje.. sampai umah mak semalam aku terus menerpa cari dia.. Alyaa nampak lembik.. mata bercahaya biler nampak aku.. bersungguh² dia menyusu.. nampak sgt lapar dia.. sedehnya keadaan anak aku.. jgn lah berterusan macam nie.. aku tanak badan Alyaa susut.. aku nak dia membesar dgn sihat dan cergas macam baby² org lain juga.. ibu maner yg tak sayangkan anak.. aku harap Alyaa dapat menyesuaikan diri dgn keadaan sekarang secepat mungkin..

Nikmatnyer bergelar ibu hanya yg melaluinya yg mengetahui... treasure every moment as it is priceless.. to watch your own flesh and blood grown up and makes you proud.. Alhamdulillah.. syukur dgn nikmat yg diberikan Allah.. kepada kengkawan yg masih belum dikurniakan cahaya mata... bersabarlah.. dan berdoa selalu.. masanya akan tiba nanti... Insyaallah.............

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails