.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Thursday, July 31, 2008

Tagged AGAiN... by Deida

Huisshhh.. bab tag mengetag nie serah jer kat Deida.. dia nie mmg terror bab² nie.. tgk kali nie aku laks yg kena.. siap lar ko.. nanti aku tag ko plaks...


5 TABIAT BURUK ANDA TIME SEKOLAH
Aku nie pelajar baik lagi berhemah.. maner ada tabiat² buruk nie.. boleh aku jawab camtue?? Hehehe.. (serius mmg baik... otakku suci lagi murni maser tu..) tapi.. aku juga..

- Selalu dtg lambat.. selalu sampai sek time subjek pertama dah berjalan dlm kelas.. time tu aku nyorok dlm toilet jer sampai ler 2 masa subjek pertama abis.. elok jer cikgu kuar daku pon masuk kelas.. pandai tak haku.. yelah kalau masuk time² tu jgk sure cikgu tanyer macam².. n pening laks kepaler aku nak bagi alasan! (bkn sengaja aku nak lewat.. tp aku kena naik dua bas utk ke Sek. Men. Teknik Setapak KL tu.. dari Ampang turun Lebuh Ampang.. n dari situ naik satu lagi bas utk ke Setapak yg beribu tapak jauhnyer! See betapa gigihnyer aku menuntut ilmu.. hahaha...)

- Panjat pagar sekolah yg bapak boleh tahan tinggi dia.. panjat utk masuk ke sekolah.. (time tu aku akan biarkan sumer student lelaki blah dulu.. selalu aku lewat ngan berdozen bebudak lelaki.. biler line dah clear baru aku angkat kain & panjat pagar) bukan utk ponteng sekolah.. tapi utk masuk sekolah.. bagus kan aku... (ferasannnn!!) Mmg tabiat aku lambat cemmaner pong aku akan tetap ke sekolah dan tak melencong ke tempat lain.. walau yg sebenarnya peluang tu terbuka dgn luasnya.. tepuk dada tanya selera kan.. aku selalu berpegang "Better Late Than Never" itu yg menguatkan kenekatan aku utk panjat pagar walau tak semenggah bebenor perbuatan itue.. (tetiap kali tgk citer 'Winter Sonata" musti aku teringat zaman aku belajar dulu.. tak ubah cam You Jin yg panjat pagar dlm citer tu.. (satu perkara yg aku tak puas hati maser tu.. apa lar cerdik benor Pak Guard tu p taruk rantai ngan mangga² sekali kat gate sekolah tu dan menyusahkan pelajar yg lewat tapi berniat murni cam haku nie nak masuk sekolah.. tak terpikir ker dia disebabkan kecerdikan dia itue maka pelajar yg pendek akalnya akan mencari alternatif lain bagi menghabiskan masa dgn melencong dan melakukan perkara² yg tidak sepatutnya.. pendekatan tu kena ubah beb!)

- Tido dalam kelas dengan khusyuk dan tawaduk time cikgu mengajar.. especially maser subjek Math Mod & Add Math.. tak tau kenaper.. otomatik jer biler dengar sore chekgu yg ngajor subjek tu.. apa nama ntah.. cikgu tu.. dia baik sgt.. tapi subjek yg dia ajar bebetol cam ubat tido buat aku ngantuks! (that'd explain why I have such result for this subject).. hehehe...

- Tiru latihan math yg cikgu bagi.. math mod ker add math ker samer jer.. tak tau naper subjek nie selalu kasik otak Gue jammed gitue... stucks! Tak boleh nak berpikir beb!

- Conteng meja aku sendiri ngan liquid paper (meja plastik yg tak dak laci tu you, warna biru meja tu.. aku igt lagi.. pengurusan sek. tuka dari kayu ke plastik utk elakkan kemusnahan reta benda sek. coz u all tau larr kan pangai budak sek. aku nie camner.. biler gado.. abis reta menda sek dia kasik karate... gillos.. gado pasal aweks laks tu..) ala² arts gitue.. nampak sket identiti pemiliknya.. kehkehkeh..

-Biler boring time cikgu pelatih dok ngajor ngan papan itam.. we all.. aku & Syura my best friend merangkap (Pen. Ketua Kelas maser tu) main passing note.. kitorang tak berborak.. tapi tulis macam² kat kertas... pastu buat memek muka & gelaks² geli ati... hahaha....

Terlebih sudahhhh.... indahnya biler dikenang zaman itue....


3 FAVOURITE SUBJECT ANDA... KENAPA???
- Bahasa Melayu.. especially part terjemahkan maksud syair/sajak bahasa dahulu kala ke bahasa moden ikut pemahaman masing²


- Bahasa Inggeris.. mmg aku suka dari Sek. Rendah.. sbb selalu score subjek nie.. walau aku bukan lar owg putih.. aku suka bajar bahasa depa ssb selalu tgk famili abah aku dok speking spekong London.. tak kan nak nganga jer kan!

- Sains (aku mmg suker bab uji kaji nie dan istilah² sains yg pelik² tu.. cerah sikit mata haku)

- Asas pemprosesan maklumat (suka jugaks walau maser tu kitowang belajar guna wordstar, lotus 123.. etc.. jakun banget ngan komputer zaman itue)

3 SUBJEK YANG ANDA TIDAK SUKA.. KENAPA??
- Math.. sungguh tidak suka (pernah terlintas kalau lar aku ada poket Doraemon nak jer aku bukak pintu suka ati dia tu tinggal kat dunia tanpa Math.. camner keadaan dia eak??!)


- Add Math.. (sebab dia sepupu ngan subjek kat atas) huhu...

- Asas Perakaunan (sebab cikgu dia selalu bertukar ganti.. ada lar lima kali & salah seorang antara yg mengganti tu ada lar sorang cikgu lelaki nie gatai sgt.. suka dok tenung muka aku biler mengajar.. camner lar aku nak concentrate.. rimas tau!) ironinya.. aku ttp score subjek itue..


MENARIK PADA KAMU...??
-Hanya org yg kenal aku jer boleh judge aku.. aku tak bley larr nak judge diri sendiri kan.. kang org ckp masuk bakul angkat sendiri pulaks... haa.. tang nie ko jawabkan boley Fidelina??


KAMU PALING SUKA.....??
- Kalau dulu.. bercamping larr.. outdoors xtvt.. sumer aku layan.. aku suker sgt mender yg lasak² & mencabar nie.. dulu aku selalu daki gunung.. berkayak.. camping kat utan... etc...

- melancong (aku suka tgk tmpt org.. jalan² cuci mata & cari makan.. jauh perjalanan.. luas pandangan..)

- Shopping ngabihkan duit (kalau aku byk duit ler masa tu lagipun spt kata seorang blogger shopping itu satu terapi.. hehehe)


ANDA TIDAK BOLEH HIDUP TANPA....????
- suami & anak²ku.. mak & abahku (tp abah dah tak dak) org² tersayang di sekelilingku.. but.. what ever happen life must go on...

- Money & hp (payah kalau tak der dua² mender nie)
- Internet.. tiada lagi keseronokan dlm hidup.. aku dungu tanpanya...



SETIAP MALAM SEBELUM TIDUR, SIAPA YANG ANDA HUBUNGI???
- tak call saper².. lain lar time berchentan-chentun dolu.. semestinya aku bercinta.. seharusnya aku menelefon Che Abe.. just to say good night & sweet dream...


Sekarang.. kiss org² org² disayang jer sblm tido...


TAG 5 ORANG RAKAN ANDA...

-
Mama Syira
-
Ibu Arieana
-
Mama Alesha & An-nisa Abriza
-
Mama Farhan & Emily
- Umi Izzah

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails