.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Monday, July 21, 2008

I've BeEN TaGGeDDD!!

HelllOOooOOOO... yooohoooo.. pekabar sumer.. ghinduuunyer aku kat blog nieh.. dah empat hari aku tak bleh bukak blog tau... server kat opis down.. LiFe iS So bORinG withOuT INTERNET.. mati kutu.. hama.. bakteria segala tok nenek yg ada kat aku... tak tau nak buat aper wehh.. korang igt aku sajer² ker tak update blog.. di hati dan minda nie meronta² utk membaitkan kata² merapu utk dikongsi dengan kau.. kau dan KAu... KaMu... AWAKLAH!! Saper lagik.. hikkks..

Oooo yaaa... pasan tak entry sebelum nie yg hari Rabu tu.. sebenarnya mmg aku nak load aritu.. tup².. tetengah dok publish draft aku tu... internet terus weng.. asyik dok kuar error "503.. Service Unavailable".. aper nak buat kan... musti Seme dah selamat sampai kat umah dia nun maser entry yg tu dipublishkan... dan satu lagi.. aritu aku kan kena tag ngan si Emyfaz pasal mender tu.. dan aku tersangat lar teruja nak menjawabnya... tapi tu lar.. sowwiii lar lambat sket.. tapi still ok rite....

KALI PERTAMA NAIK KAPAL TERBANG
Okehh... kalau kowang² sumer nak tau.. akak memuler.. first time naik kapal tobang... ermmm... dlm mimpi.. maser tu mimpi naik kapal terbang ke kerajaan atas langit... hehehe.... gurau jer.. sebenarnyerr.. aku memuler naik kapal terbang atas tajaan company.. maser tu Dato' Azizul Rahman chairman co. lamer aku di Ramunia amat berbesar hati menaja kami² nie utk membawa bendera menakluki Gunung Kinabalu... maser tu.. errmmm dlm tahun 2004.. kalau tak silap...

KALI PERTAMA KE OVERSEA
Over the sea.. well.. kali pertama berjalan kuar dari Malaysia terchenta nie maser ikut hubby aku p kampung halaman dia di Padang, Sumatera Barat, Indonesia.. melawat kubur allahyarhamah ibu dia yg telah kembali ke rahmatullah... pada tahun 2006.. maser tu Alyaa baru 5 bulan...

KALI PERTAMA DUDUK BERJAUHAN DARI KELUARGA
Hari aku mula menjejakkan kaki di bumi Jengka.. ke alam kampus.. UiTM Pahang .. sungguhpon aku nie bukan lar anak mak sgt... sekeras² aku.. menitik jugak lar air mata nie biler ditinggalkan org² tersayang yg menghantar aku ke situ utk meneruskan pelajaran... walaupon aku tak ler minat dengan kos yg aku nak daftar hari tu maser tu... sunyi sgt weh first day kat situ.. tak der kawan.. saper pon aku tak kenal....

TERINGIN SGT NAK MELANCONG KE...
KOREA.. ntah... terpengaruh ngan korean love story kots.. hehehe... then ke Paris.. Kota Cinta.. dan aku juga nak melawat ke tujuh tempat keajaiban dunia... dan yg paling penting aku nak ke Mekah.. tunaikan haji.. itu yg wajib kan biler dah mampu.. dan aku akan bawak mak aku sekali walaupon mak dah pernah pegi..

FAV ACCESSORIES
Seperti Fidelina.. aku juga suka gelang.. tak semestinya gelang emas.. (for your infos.. aku tak baper minat barang kemas coz raser cam bahayer jer biler ada barang kemas.. cam diri nie sentiasa diintai pencuri... bahaya.. sbb tu aku tak baper minat.. tapi bukan ler maksud aku tak suker.. kalau korang nak bagi adiah rantai ker.. gelang ker.. cincin emas ker.. aku tetap akan terima.. dengan tangan yg terbuka.. harga emas kan mahal sekarang..) Berbalik pada aksessori kesukaan aku tadi.. aku suka gelang (gelang aku pon.. aku sukakan variasi.. kalau dulu aku suker kumpul gelang kayu & manik cam org asli nyer tuh) & brooch (sebab aku pakai tudung.. lagi banyak lagi bagus.. pelbagai bentuk dan warna.. sebab senang nak mix & match ngan tudung & baju aku)

EMPAT PERKATAAN YG SELALU DI SEBUT
1. "tayang² monde nie" (sayang² bonda nie --> dipelatkan sbb aku ckp ngan aku aku sambil gomol² pipi dia)
2. "cuk acam" (juga dlm intonasi pelat)
3. "ellehhhh.." beserta pakej jelingan... nyampah gitue..
4. "balik cepat lambat?" (biler bercakap ngan laki aku)

KALAU ADA DUIT
Nie soklan yg paling aku suker nak jawab... hehehe... hurmmm... kalau lar ditakdirkan satu hari... biler² nanti aku berduit...

Pertama... aku akan... selesaikan sumer utang-piutang aku...

Kedua... aku akan bedak sket duit kat mak & sumer adik-badik aku... (kat adik-badik aku.. aku bagi sama byk.. suh dorang wat modal utk buat bines sendiri)..

Ketiga.. aku akan sedekahkan a portion of it pada golongan yg memerlukan.. kat org² susah.. umah² anak yatim.. bayar zakat... buat kenduri...

Keempat.. beli sebuah kereta utk aku dan suami aku.. utk kegunaan harian & p jalan² (tak perlu keta yg terlalu mahal asal selesa mantap sesuwai dengan keperluan sahaja)


Kelima.. beli sebuah rumah yg besar dan selesa utk kediaman kami anak beranak.. pastu beli jugak sebuah rumah rehat berdekatan tmpt peranginan.. (biler tensen² bleh kurungkan diri kat situ) pastu aku jugak akan belikan sebuah rumah "banglo kayu" utk mak aku kat kampung.. beli juga sebuah utk mertua aku supaya senang biler cucu cicit anak banak nak balik.. ada tempat nak tido dan bleh stay bawah satu bumbung..

Keenam.. aku nak p shopping baju² cantik.. barang² keperluan rumah.. perhiasan dan pegi ke tempat aku tak pernah pergi (melancong lar..) juga makan makanan lazat yg tak pernah aku makan..

Ketujuh.. pegi slimming centre.. buang lemak berlebihan nie... hire a personal trainer utk bentuk badan aku lebih slim dari maser aku anak dara dulu.... (kecantikkan itu kan hakmilik setiap insan.. hehehe)

Kelapan.. aku akan beli hartanah... beli rumah dan tanah utk aku atau aku upahkan org utk usahakan... aku nak menternak dan bertani.. (walau aku dah kaya!)... aku akan gunakan duit tu utk bukak bisnes yg senang dan mudah utk maintain...

Kesembilan.. aku nak bina sebuah masjid utk kegunaan org ramai.. (ini utk saham akhirat.. aku nie belajar tak tinggi.. agama pon kurang.. apa lar yg aku ada utk bantu aku nanti kan.. aku mahu lakukan satu perkara yg boleh dimanfaatkan sumua org.. dan secara berpanjangan) aku juga akan bukak sebuah Yayasan utk kanak² terbiar dan miskin juga utk wanita dan ibu tunggal yg memerlukan..

Kesepuluh.. aku akan laburkan duit yg aku dah tak tau nak buat apa..

Macam bagooos jer kan aku.. huhhh.. Bestnyer kalau betul² aku kaya!!

SIAPA YANG ANDA NAK TAG..

1. Masitah Hj. Haron (sila update blog ko!)

Saper lagie eak.. rata² kengkawan aku sumer dah kena tag.. takkan nak tag org yg sama kan.. ikhss.. aku tag pada sumer silent reader aku lar.. sapa yang raser nak jawab.. bleh email jawapan kat aku.. hehe...


-SekiAn-

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails