.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Monday, July 28, 2008

..DaiRi UjuNG Minggu..

Jumaat tu aku idangkan mak ngan "Daging Sambal Tumis + Rebung Ibuku".. best tak nama resipi aku.. hehehe... kenaper nama dia macam tu.. sebab aku masak ari tu khas buat ibuku terchenta yg telah sudi berujung minggu di teratak buruk kami di atas bukit nunnnnn... selain tu aku masak juga "Tempe Goreng Berbawang Abg Cayunk" sebab aku goreng khas utk penambah selera laki aku yg pasti kelaparan biler sampai umah.. dan penyukup (ada ker perkataan nie??) menu aku tambah dengan "Tumis Air Sawi berteman LobaK Puteriku" chewwahhh... maaf gambar tidak dapat di-up-kan kat sini.. kesian kat kowang terliur laks kang susah lar pulak.. (padahal mmg tak tangkap gambar pung!) Hehehe...

Tak ada apa² xtvt menarik malam tu sekadar dengan sabarnyer menunggu suamiku terchenta pulang bersama durian² yg dijanjikan...

Sabtu - Ady ke kelas seperti biaser.. lepak umah ngan mak & budak².. memasak & melipat baju yg menambun.. juga berkebun sket.. aku pindahkan sumer anak² pokok lidah buaya (aloe vera) yg dah bercambah ke pasu² kecik supaya ibunya bleh membesar dengan selesa..

Aku jamu mak makan patin masak tempoyak aritu.. dgn sawi goreng cendawan... malam lepas Isyak baru Ady sampai rumah.. jenuh tunggu Ady balik umah coz we all nak shopping barang keperluan dapur & both of our doter.. solat Isyak dulu dlm penantian yg agak meresahkan.. yelar.. hati seorang isteri mmg akan berbunga risau biler suami yg ditunggu² tak sampai²... dlm perancangan nak membelah kat UO coz ada sales.. tapi terpakser tuka plan bilamaner dpt msg dari laki aku bagitau dia lewat sket aritu coz exam mula lewat.. (tetiap minggu dia exam sekarang).. Maser solat Isyak tu.. aku terperasan si Alyaa terkedek² laju berjalan ngan kaki dia yg kecik tu ke meja mekap aku.. (susah nak kusyuk semayang wei biler ada anak kecik nie.. risau sokmo!) then terkedek² dia kuar.. ntah apa dia buat dan amik aku tak tau... then dia masuk balik maser aku dekat nak bagi salam... elok selesai aku bagi salam... terbeliak mata aku tgk Alyaa yg tercegat depan pintu bilik dgn rupa macam nie.. (korang tgk bawah...) Ya Allah... macam² perasaan dlm ati aku maser tu... terkejut ada.. geram ada.. tak percayer ada... tapi yg paling tak dpt nak tahan... aku mmg sungguh geli hati... dgn wajah yg takut² berani spt biasa.. biler dia buat satu² benda.. mesti lepas tu dia tanya aku "Bonda.. Cantik tak?!" Ikhsss... elok² nak marah terus tak jadik.. aku amik plak kamera n snap gambar budak bertuah tu.. very² notty girl... pandai plak dia wat projek time bonda dia solat.. coz dia tau aku tak boleh nak larang or marah dia time tu.. settle projek dia pandai laks letak balik barang yg dia amik kat tempatnya... see... cerdik tak itu budakk... alahaiiii... anak dare bonda!



Abis cadar aku lekat stain.. camner nak ilangkan kesan lipstik kat cadar tu eak??

Pukul 10.30 mlm baru Ady sampai.. sumer dah siap.. Alyaa aku mandikan lagi sekali.. (budak bertuah nie dlm sehari mmg berhelai² baju kena tuka) Sambil bersiap mulut aku mereport segala yg berlaku sepenungguan kami sebelum laki aku balik.. then we all chow to Tesco.. beli apa nak beli.. tapi susu dah abis larr... terpakser lar kuar ke UO jgk esoknya.... selesai menyopping.. antar mak balik...

Ahad - Seperti dirancang... kami ke UO utk beli susu.. singgah umah mak kejap cuci o'ook si Aisha.. pastu straight to Ampang Point.. ronda sekejap jer.. beli stoking budak² n snow cap Ady kat Sock World.. tak banyak maser nak meronda coz nak kejar maghrib.. masuk KFC.. isi perut ala kadar.. tapau yg tak sempat nak abis... sampai kereta.. Alyaa tumpahkan plaks air milo dkt car seat dia.. ayah mmg tgh hot.. abis lar si Alyaa kena marah.. tu pon dia bleh slumber lagi.. ikhss.. sib baik kecik.. mmg macam² karenah si Alyaa yg lasak nie... kengkadang mmg pening kepaler ngan ilang sabar melayan Si Alyaa.. tapi inilah zaman dia.. zaman kita dah berlalu.. biler lagi nak melasak kan!

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails