.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Tuesday, July 15, 2008

Baju Seruper lar PuLaks..!

Pagi tadi bangun agak lewat dari semalam.. tido tak baper nak nyenyak.. asyik² terjaga.. terpakser bangun... aku redakan tangisan si Aisha.. yg asyik dok nangis tak benti.. (cam aritu) Pujuk bagai sumer tak jalan.. last² bagi sebotol susu... pastu tido lena.... then kul 3.00 pg si Alyaa laks bangun... merengek².. seluar dia basah pulak dah.. banyak sgt minum susu.. padahal diaper dah tuka sebelum tido.. lepas cuci n tuka baju mintak susu.. then lepas merengek² itu ini tak kena baru dia tido... huh... letih sungguh... (chehhh.. padahal bancuh susu cuci kencing salin baju budak segala laki aku yg penyabar tu yg buat... hehehe.. bapa mithali lar katekan.. aku?? Aku dodoikan Aisha jer.. aku once dah naik atas katil malas nak turun buat itu ini segala.. coz biler dah turun panjang ceriter.. tu yg buat aku malas tu.. hehehe alasan baekk punya.. lega dpt laki rajin peghosah anak macam nie tau!)

Terjaga dari tido.. bersiap secepat mungkin utk ke opis.. laki aku dah siap tunggu dlm keta.. aku tak sudah lagi.. biasa lar lepas tu dia mempopet².. kata aku lambat lar.. itu lar.. ini lar.. abis tak kan lar aku nak pegi keje ngan muka pucat.. rambut kusut masai & tak bertudung?? Saper yg malu nanti?? Aku.. yer mmg ler aku yg malu... tapi kan.. jgn anda luper yg penampilan seorang isteri nie juga sebenarnya membawa bersama imej suaminyer.. cantik segak anggun bergaya nanti org tanyer.. "Eh bini siapa tu yer.. segaknyer" dan biler huduh selebet serabai pon org akan tertanyer "Mak aiii.. bini sapa tuuu?? Laki dia mati ker aper.. macam org berkabung jer ropernyer.. kesian.." (so.. makna kata ayg nie bersiap secara tak langsung menjaga imej abg.. so jgn nak dok mempopet² lagi lepas nie.. okey..) Org pompuan biler bersiap nie mmg ler leceh sikit.. tak cayer.. cuba lar jadik pompuan satu hari.. anda akan tahu betapa lecehnya nak bersiap kalau anda seorang perempuan.. lain lar lelaki kan.. pakai baju.. seluar.. sikat rambut alakadar dah boleh chow...

Kat stesyen LRT.. tgh aku laju² berjalan.. (bukan nak kejar apa.. aku nie mmg jenis org yg jalan laju.. dan aku paling tensen kalau org yg jalan slow terkemut² dpn aku tak bagi laluan.. berjalan kaki pon ada etika tau... kepada pejalan yg slow sila ekot kiri.. pejalan pantas nak lalu.. jalan ini bukan ente yg punya.. hahaharrrr jgn marah aaa pejalan slow).. Ok berbalik pada citer tadi.. dlm keadaan laju berjalan tu tup² mata aku tertangkap ada sowang akak.. ermm makcik kot.. pakai baju.. mak aiii dah ler sama kaler.. corak bagai sumernyer seruper ngan baju aku nie... ermmm... tersenyum² aku tgk dia.. dlm hati aku.."Alamak... baju seruper larr.." dan aku tergelak² sendiri... macam maner nie.. itu lar akibatnya kalau beli baju siap kat kedai... (nak tempah² kan leceh!)..

Ucapan aku utk akak tu... "hai kak... kita serupa... kita serupa... kenapa akak tak pakai baju akak hari lain?? Lenkali call lar dulu bagitau nak pakai baju tu....." (terluper laks nak bagi no. fon tadi..)

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails