.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Tuesday, July 22, 2008

PiCNiC @ PoRT DiCKSoN!

Today is Tuesday.. to the office as usual.. kulit muka dah muler menggelupas.. sebab aper?? Sebab aku & family mandi laut kat PD last weekend.. sunburn lor.. kitorang aku & laki aku & anak² bertolak pukul 10.00 mlm lepas laki aku balik dari exam dia yg start kul enam petang yg dibuat selepas kelas dia... (apekebendenyer exam petang² remang.. ikhsss.. bikin rusak ana punya program) Kat umah aku dah prepare apa² yg patut.. aku masak kari ikan utk dicicah ngan roti & kek batik marie utk makan kudap²an..

Memuler ingat malas nak pegi dah.. coz tgk dia letih & bad mood semacam jer.. sib baik dia pegi jugak... kalau tidak mood aku yg bakal bertukar ijau... (sbb aku dah penat siapkan segala barang & letih tunggu dia balik) Dedekat pukul 12.00 malam baru kitorang sampai... lepak kat Tiara Beach Resort kepunyaan Chu Dora... Kami stay beramai²... ramai 18 org kecik besar dalam satu bilik... hehehe.. pegi nak bercuti jer pon.. pack sket tak per.. asal enjoy!

Sampai jer kat bilik tinggal barang n bawak diri ke Tanjung Tuan.. or Blue Lagoon.. they all family aku yg dah sampai situ since Jumaat Malam berbabeque kat sana.. Aku & Ady lepak situ sampai kul 3.00 pg.. berborak sambil makan.. berbumbungkan langit ditaburi bintang... chewaahhh.. tapi tu lar.. tak meriah sgt coz we all sampai dah lambat.. yg lelain mostly dah berdengkur melayan mimpi.. letih macam² xtvt...

Esoknyer.. pepagi turun pantai lagi.. together with both of my kechik... nak bagi dorang rasa mandi air garam.. hahaha... tgk ler betape sonoknyer they all main air.. excited giller muka masing²... Aisha sempat masukkan siput sedut yg idup tu ngan pasir² sekali dlm mulut dia... sib baik aku nampak... ikhss.. dua kali laks tu dia buat camtu.. anak dare nie pantang nampak apa² benda yg menarik perhatian dia.. especially yg kecik² sekecik sebutir pasir sekalipon tak terlepas dari pandangan mata dia... sumer dia nak masuk mulut.. sumer dia nak raser... biler aku kuarkan dari mulut dia.. tersenyum² macam tau dia buat salah.. notti sgt muka time tu.. tapi ok lar daripada kengkadang dibantainya nangis... (kowang paham ker ayat aku yg tunggang langgang nie...? Kalau tak paham pon buat² jerlah paham..)

Lepas mandi laut.. balik mandi Kolam laks kat resort... best sgt.. kolam dia besarrr.. siap ngan gelungsor air segala... aku mandi sekejap jer.. laki aku layan Alyaa mandi tak sedar diri.. kitorang sumer dah siap baru terjengul muka 2 beranak tu.. solat.. makan.. then we all bertolak balik KL.. bertolak awal dari yg lain coz esok keje... dorang dah apply cuti.. balik lambat pon takper..

So.. here comes the pics....









No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails