.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Tuesday, July 29, 2008

BeRLaKU DEPAN MaTA!!

Sebenarnya dah lama aku nak buat entri nie tapi dok tertangguh² coz of tak tau nak explain citer aku tu tanpa gambarajah.. dan.. terima lar gambarajah bodo yg aku buat sendiri.. asal aku paham dan korang paham dah larrr... (errmmmm... paham kerrr??!) Heheheh...


Pagi tu seperti biasa umat manusia sibuk menuju destinasi meraih rezeki masing².. macam tu lar jugak kami.. kunci pintu tutup gate... zrommm... off we go.. tiba kat persimpangan jalan utk masuk ke taman aku pls refer to the illustration below...


Memang tak sangka tau.. benda nak jadik depan mata... tergezuttt sekejap maser tgk kejadian tu.. very fast.. bedebomm dah terpelanting... summersault.. kemek kena hentam... uhhhh.. sib baik lar bukan kitowang... selisih malaikat..


Macam nie... pada hemat aku yg buta lalulintas nie.. keta wira depan aku tu agak biol.. & pentingkan diri.. sebab dia org lain tanggung padah... dia boleh p berentikan keta dia kat tempat yg tak patutnya u-turn... nak u-turn pon tgk keadaan larr (kitorang pon selalu u-turn kat situ.. tapi time line clear & takder keta nak masuk ke taman).. dah ada keta sebelah sana nak masuk (keta waja tu) ko terus jerla.. kat dpn ada traffic light.. kat situ kan lebih mudah nak u-turn dan tak menyusahkan org lain... elok kitorang dok membebel dalam keta maser berenti belakang wira tu (dah dia benti terpakser lar kitorang yg belakang dia terberhenti sama.. walhal we all nak cepat dan straight ke traffic light depan utk buat u-turn... dgn baik hati kununnya lar kan... wira tu bagi laluan kat Waja tu masuk lorong... gillos... dah lar dia tutup ruang pandang org... waja tu (lady driver.. biaser lar pompuan nie kan naive... menonong jer masuk).. nak jadik citer... at the same time dtg sebijik moto dgn yg aku agak.. laju lar jgk (sbb aku tak pasan biler dia sampai.. tau² jer dah accident) biler dilihat dari impak yg ditinggalkan pada keta waja yg dah kemek teruk... bedebOOoooMMM!! Diorang berlanggar... yg naik moto laki bini aku raser.. nak pegi keje cam kitorang jgk... yg bininyer (badan sedap² jgk) terpelanting siap buat summersault lagi kat kat atas keta tu tapi jatuh kat bawah larr.. laki dia aku tak pasan tergolek ke maner.. (aku dah takot & berdebar nak tgk maser tu..) alhamdulillah.. masing² lega biler tgk laki bini yg naik moto tu bangun dengan cepat.. super bionic tuu... harapnyer tak ler cedera teruk... tapi yg sure nyer... poket gerenti cedera parah... baper hengget laks nak gagau bayar gantirugi... ukkhhhh.... jadik saper nak disalahkan.... kalau aku.. mmg aku salahkan tuan punya keta wira tu bulat².... sah² pandangan waja & moto tu dah tertutup dek keta dia yg hanya pentingkan diri sendiri tu... pasal dia orang lain tanggung akibatnyer...

Elok jer owg yg jatuh moto tu bangun berdesup cecepat dia u-turn kona masuk lorong... larikan diri.... ada kaaa patut... we all pon tak leh ler nak berlama² kat situ... dgn dua org budak kecik nie kang lain pulak jadinyer... jalan dah stuck.. so kitorang u-turn ikut situ jgk...

Biler bawak keta nie chemistry antara pemandu² mmg teramat lar pentingyer... tadak chemistry tu yg jalan raya jadik tunggang terbalik tu... masing² pentingkan diri... dan tanak bertolak ansur... maka terjadi lar perkara yg tak diingini seperti di atas....

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails