.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Monday, July 28, 2008

..DuRian Oh DuRian..


Jumaat aku cOti jaga 2 org tuan puteri tu kat rumah.. tgh hari tu mak aku datang ngan adik aku.. mak aku tido umah coz we all nak jamu mak makan dereyan... hehehe... puas hati dapat makan durian dengan banyaknyer... (misti berat aku dah bertambah² kilonyer.. coz dulu pernah dpt info yg seulas durian sama dengan sepinggan nasik kalorinyer.. correct me if I'm wrong) camner lar nak turunkan berat badan camnie.. aku kalah dgn penangan nafsu... membujur lalu melintang patah.. tetambah biler tgk buah durian yg ranum di depan materr... aroma dan baunyer yg menusuk kalbu.. membangkitkan naluri utk menikmati kelazatan lemak manisnya yg mencengkam kalbu... ewahhhhh!! Best tak ayat aku... hehehe....

Sebut pasal Dereyan nie tingat aku zaman belajar dulu... ada lah maser satu cuti sem tu aku n amni ekot si Cheetah balik umah dia... mak dia reserve durian satu bilik you utk we all... gillos mata coklatku melihat durian.. sarapan pagi durian.. makan tengah hari ada durian.. minum petang durian... malam durian lagi... (Cheetah ada kebun durian yer).. pendek kata sampai cam dah muak larr... mmg giler masyuk dijamu makan durian... diselang-seli ngan rambutan.. sib baik tak demam tau.. dedua buah tu kan panas... paling best biler membaham (bayangkan aksi membaham inie..) buah yg baru jer gugur dari pokok... bapak susah nak bukak durian yg baru jatuh... tapi hasilnyer cukup memuaskan... saper pernah makan durian yg baru gugur dari pokok tau lar kaw tak kaw rasernyer... fuhhhhh!!

Balik tu tak cukup ngan kepaler otak yg dah lalok makan durian.. mak Cheetah kirim pulak durian suh bawak balik KL... ayoooo!! Kepaler aku dah pening maser tu.. diluah mati emak ditelan mati bapak.. aku amatlah tak sampai ati nak menolak... mak bapak Cheetah very the sporting n baik sgt... raser cam balik kampung sendiri jer stay umah dia... nak tanak aku n amni bawak jugak lar durian balik.. naik bas tuuu.. ngan beg besarnyer lagie.. dpt ker kowang bayangkan.. sejibik ngan org kampung baru mai KL... urrgghhh... siap org teksi nak tipu kitowang... ada ker dari Pudu nak ke rumah mak aku kat Ampang diletaknyer RM20++... masuk akai kaa?? Igt aku dara pingitan dari kampung kot... huhhhh... bleh blah... byk lagi teksi lain dok beratur... nak cari rezeki biar lar jujur dan amanah kan.. sampai umah dlm keletihan akhirnyer.. mengangkut beg yg berat dan durian seplastik.. (berduri² laks tu..) RM8.00 jer kena charge... Percayer atau tidakd.. timbang² berat.. naik 2 KILO!!

Biler lar lagi nak sampai Keratong 6 eak??

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails