.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE
Showing posts with label Tag. Show all posts
Showing posts with label Tag. Show all posts

Tuesday, April 27, 2010

..TAG dari Zilajai..

Semalam.. telah diberitahu aku ditag oleh Zilajai... ohoho... org dah tag.. kena lar jawab kan.. hmmm.. malas nak utang² nieh.. chehhh.. kunun tetiba.. hehehe

************************************

1) pe yg anda akan buat klu member tikam blakang anda?
Aku jadik antu... biar dia tak senang idup.. mati tikam diri sendiri.. uhuuuu.. sangat sadissss! So.. jangan berani tikam belakang aku eh!

2) 6 org di hati anda?
i) Mak aku..

ii)Laki aku..
iii) Anak² aku
iv) Adik beradik aku..
v) Sedara mara aku
vi) Kengkawan dan sahabat handai aku..

3) anda rasa anda comel?
.. entah.. pernah owg kata comel... uwekkk.. uwekkk uwekkk... ehhh pehal laks muntah.. tu maser aku kekecik... kowang tak comel ker kekecik dulu??


4)single or taken?
..taken by En. Ady... anak dah tiga org oiii!

5) blog yg anda suka?
..banyak... tak tersenarai di sini... antaranya blog yg aku senaraikan kat blog aku... ada jugak yg aku tak senarai.. aku bacer dlm diam... syhhhhhhh....

6) adakah bilik anda kemas setiap hari?
..selalunya bangun tido aku susun bantal.. dan pastikan selimut berlipat.. kira kemas lar tu kan... tapi anak² dare En. Ady suka main lompat² atas tu... abis sepah balik...

7) lagu terakhir yg anda dgr ?
Jika kau ubah fikiran.... aku kan setia menanti..... Mila.. kat radio nie haa...

8) last text msg ?
..bos aku yg ngah on the way to Sibu... dia nak carik keta sewa kat sana...

9) last fon call?
..CC kat sini... bagi maklumat pasal seminar setiausaha Jumaat nieh..

10) ari terakhir anda nngis?
..semalam masa nak tido... kenaper.. ermmm... rahsia!

11) list 5 warna kegemaran?
..warna² suam... hahaha.. coklat.. ijo.. merah... biru (eh nie warna sejuk!)...


12) org terakhir anda ber YM ?
..dah lamer tak YM.. kat opis kena blocked.. kat umah tak on pon.. bab ramai org dah off YM kan biler kat umah...

13) game yg anda paling suka ?
..farmville.. tapi dah lamer tak main... sesunggohnyer bertani itu sunggoh melalaikan....

14) adakah anda peminat MCR?
MCR tu haperrr?? hehehe ---> jawapan yg sama jugak lah!

15)ape prasaan anda bila jwb tag ni?
..biler lar nak abes soklan nieh!..

16)anda rase tag ini best?
..boleh ler... biler tak der idea nak update blog..

17) okey tag lagi 10 org?
10??? ramainyer... aku tag sumer yg bacer tag nie... kalau raser nak buat silakan.. ;)


Tuesday, March 16, 2010

**Tag dari AYU**

Dah lamer aku tak kena tag kan... haa... nie ler tag pertama aku nak jawab setelah sekian lama pencen dlm tag mengetag! Tag nie datangnyer dari Ex-UiTM mate kat Jengka dulu... CikPuan AFAYUFU... sorry lar amik masa sikit nak menjawabnyer sbb perasan bz.. sebenarnya malas nak jawab coz wallpaper nieh aku mencikkkk.. Okeh.. here goes..


1.) You have to print screen wallpaper that you are using right now - nie kat bawah nie.. tgk lerrr..


2) Tell us why you like the wallpaper

Wallpaper nieh?? Siyesss.. aku tak sukak... menciiii sgt... tapi aperkan daya.. aku tiada kuasa untuk mengubahnyer...

Tak cayerrr???

Niehhh.. tgk gambor nie laks.....

Haa.. kan dah kater... aku tiada daya dan upayer :((

3) Tag 10 people

Hmmm... tag eak... ermmm aku tag kat sumer yg ada dlm bloglist aku.. kalau korang bacer post nie dan blm pernah buat tag nie dan tak der keje lain... boleh ler buat entry ini untuk mengisi maser lapang.... Sekian dari saya...

Mekasihhhh kpd yg mengetag! ;)


Wednesday, August 19, 2009

MARAH??!

Okehhh... dah lama nor tak dpt dan menjawab tag mengetag nie.. Tag nie harus aku jawab sebab... jap aku quote balik kata² org yg mengetag aku nieh "kalau korang tak buat...aku jadi marah tahap no. 2.... " Haa tu dia... maka adakah dengan statement tu aku menjadikan aku harus utk menjawab tag inie... hmmm... sebenarnya aku jawab sbb tgh boring... tak tau nak buat apa nie... ko nak tau camner aku marah eak Speed....?? Tak kan tak tau... macam tak besa kena marah ngan haku... sebilik dulu...??

1. Apakah yang anda lakukan jika anda marah?

Marah... aku pon ada level or tahap marah aku... seperti yang aku list kan kat bawah nieh:

Marah Biasa....
Marah secara general... aku tak pin point pada sesaper... saper makan cili dia raser pedas.. kiranya marah sambil membebel lar nie... selalunya tentang sikap... aku paling pantang org tak amik endah ttg penat lelah org lain.. misalnya bila aku dah kemas rumah.. org sesenang jer sepahkan balik... misalnya aku dah cuci sumer pinggan mangkuk... then org sengsenang jer longgok pinggan tak bercuci sekali ngan sisa² tak berbuangnyer sekali.... marah biler aku tunggang langgang buat keje... org lain duduk selamber... macam tokong budha tetengah rumah... tanak tolong takper.. tapi tolong ketepi dan jangan kaco keje aku... aku paling tak suka manusia yg tak reti nak appreciate usaha org lain... satu lagi... biler baca berita kat suratkhabar pasal isu² lapuk... kes ragut.. buang anak... rogol and so on... buat aku terlalu kesal.... kenaper jadik camtu... marah biler org potong que keta aku... kita dah penat batur dari belakang panjang²... tetiba dia buat kuang ajor.... berdesup dari belakang masuk time lampu isyarat ijo... isssyyyhhh... kalau lar time tu keta aku nie ada kaki... nak jer aku penyepak keta kuang ajo tu biar terpelanting jauh back to the end of the line..... mau tunjuk samseng ehhh!

Marah-marah sayang
... marah yang nie... sekejap jer.. marah yang terserlah kat muka... (org Kedah kata tarik muka).. kira marah sebab sentap lar lebih kepada merajuk sebab tak puas hati.... marah kategori nie sekejap jerrr.... org pujuk or buat² lawak sikit aku dah ok.... aku tak simpan dlm hati.... aku lepas kat situ jugak..... biar berdesing telinga ko kena hambu (actually biler dah kena pujuk aku akan bagitau everything yg tidak memuaskan hati aku..... I'm a staraightforward person k.... tahan ler telinga dgr kata² tak bertapisku!

Marah Tahap Gaban!
(Ini marah biler hatiku dah terlalu sakit... geram... bla²...)
Biasanya.. time aku marah aku akan diam membisu seribu bahasa... (kalah org bisu ngan kebisuan aku) Masa tu ko cakap lar apa saja... (aku membisu hanya pada org yg aku marah..) aku akan buat dekkkk... lantak ko larrrr.... ko nak cakap apa pon.... to me you are invisible.. so paham sendiri lar eak... biler dah dihalimunankan oleh aku... maknernyer aku teramat marah pada KAMU....

Selain dari bolayan ku pada kamu.... aku akan isolate kan diri aku... aku perlukan ketenangan dan aku sungguh BENCI menatap wajahmu ketika itue..... tolonggggg.... stay away from my face..... coz I HATE Uuuuuuu!!!! Ehhhh... tersedar sekejap... kat mana kita....?

Haaa... aku akan memaki² kamu dalam hati aku.... aku akan cakap macam² yg negatif tentang kamu dalam hati sepanjang kebisuanku.... kamu belum tau betapa lezerrnyerrr hati aku.... huh... kamu musti tak sanggup mendengarnyerrr!

2. kalau anda terkejut..boleh tak buat anda marah?

Depends aaa... terkejut pasal aper... kalau terkejut pasal org buat surprise party utk aku (ader kerrr.. hihihiii) tak kan lar aku nak marah... agak² lar kan... buat terkejut yg bleh buat aku marah ialah biler kejutan dia mendatangkan mudarat pada diri aku... misalnya aku tengah potong sayur... dek sebab terkejut aku terpotong jariiii... itu... harus aku marah.... bodo punyer kejutan tu...

3. lama tak anda marah?

Depend jgk tahap marah aku... pernah aku marahkan seseorang sampai 3 bln tak bertegur.. (sebenarnya tak baik kan... memutuskan silaturrahim... tiga hari cukup... nanti tak bau syurga!)
4.apa yang anda buat untuk hilangkan marah?

Kalau aku dah teramat marah... kesal.. sakit hati aku akan buat sumer keje kat rumah selagi aku nampak ada benda yg aku boleh buat... aku akan bzkan diri aku.... dan halimunankan makhluk perosak hati aku.... (aku akan buat keje macam robot... senyum tidak.. ketawa tidak... just a plain cold expression) itu kalau kat rumah larrr... kalau ada pen dan kertas kat tangan... abis lar aku tulis memacam kat kertas tu dgn conteng² melambangkan kebencian aku... then aku koyak kertas tu kecik².... dan kalau kat tempat sunyi aku jerit sekuat² hati aku.... time aku sorang² lar... kalau kat tepi pantai... aku akan bawak diri aku sorang² dan tak pedulikan org lain... mana aku pegi pon aku tak peduli.... janji bleh jalan sengsorang.. itu marah sakit hati tapi kalau tambah ngan merajukk... aku akan duk jejauh dari org yg buat aku marah.... aku akan mengelak dari bertembung ngan org yg mendatangkan kemarahan aku... duduk diam² dlm bilik... kalau time semayang aku menangis semahunya waktu berdoa.... pohon kekuatan dari Allah utk menghadapi segala tekanan ini.... masa tu aku akan imbau segala kata² atau momen² yg menyebabkan aku marah... reda tangisan.. aku dah bleh pk secara rasional n positif... baik buruk sesuatu tindakan.. dan tindakan apa yg harus aku ambil utk meredakan kemarahan ini....

5. selalu tak anda buat orang marah?

Ermmm... ntah... mungkin ada juga kadang² aku terlepas cakap... selalunya bukan dari hati dan tak terniat pon nak buat org marah.... tapi yelah... mulut tak der insurans... main lepas jer...

6. kerap tak anda marah?

Jarang nak marah tak tentu pasal... kalau marah biasanya bersebab....

7. sapa yang anda nak tag? kalau diorang tak buat, anda marah tak?
Entah... sesaper rajin bleh lar buat tag nie..... terpulang... aku tak marah... (tak baik marah² kan...)

Monday, November 10, 2008

A Long Tagged Questions.. Urgghhh Letih menjawab..

Tag yg dah berpusing² nie.. datang dari org jauh.. nun kat Dublin sana... Mc'Da.. here I am answering this tag...

1. What is the relationship of you and him/her?
A soulmate from heaven...

2. Your 5 impressions towards him/her
- a kind hearted man, he'll try his best to fulfill your wish..
- a romantic husband.. pampering me most of the time..
- a loving father.. have patience in handling the kids.
- a friendly individual.. not a problem to be friended with.
- diligent ..easy to hand a hand whenever needed.

3. The most memorable things he/she had done for you.
Take a good care of me when I am sick.

4. The most memorable things he/she have said to you?
"I love you.."

5. If he/she become your lover, you will...
He is.. I be at my best to light up his life...

6. If he/she become your enemy, you will...
Hunting him down... hahaha!!

7. If he/she become your lover, he has to improve on...
being a well orderly tidy up man!

8. If he/she become your enemy, the reason is...
We're not meant to be together..

9. The most desirable thing to do on him/her is?
Live life happily ever after.. hehehe.. okeh??

10. The overall impression of him/her is...
The way he cares for others... more than himself..

11. How do you think the people around you will feel about you?
Dunno.. I can't please everybody.. You're free to judge.. including me!

12. The character of you for yourself is?
I'm good if you're good to me.. I'm still good even though you're not good to me..

13. On contrary, the character you hate of yourself is?
Hard to express my feeling face to face.. egoistic or too shy hurm??

14. The most ideal person that you wanna be is?
A good daughter to my parents.. a loving wife to my hubby.. an idol to my kids..

15. For the people who likes you, say something about them.
Why you like me?? Give me 5 reasons.. hehehe...

16. Ten people to tag:
Sumerr dah dapat tag inie daaaaa.... therefore automatically Q. No 17 - 23 will have no answers... ;)

17. Who is no. 2 having a relationship with?
-NIL-

18. Is no. 3 a male or a female?
-NIL-

19. If no. 7 and no. 10 were together, would it be a good thing?
-NIL-

20. How about no. 5 and 8?
-NIL-

21. What is no. 1 studying about?
-NIL-

22. Is no. 4 single?
-NIL-

23. Say something about no. 6
-NIL-

Thursday, August 14, 2008

..kena TaGGed lagie.. toinkkkkk!!

RULES***
“The rules of the game get posted at the beginning. Each player answers the questions about themselves. At the end of the post, the player then tags 5 people and posts their names, then goes to their blogs and leaves them a comment, letting them know they’ve been tagged. Let the person who tagged you know when you’ve posted your answer.”
***END***

Kali nie aku ditag oleh Mamafarhan pulak.. (tapi utang tag aku dia blom bayar.. hehehe.. saya igt tau! :P)

What were you doing 5 years ago?
Lima tahun lepas.. thn 2003 dan aku baru berumur 24 thn.. maser tu aku sedang bekerja di syarikat Ramunia Fabricators Sdn. Bhd. sebagai secretary pada bos aku yang paling garang dan cerewet.. aku raser kalau kowang jadik aku kowang pon gerenti dpt tekanan mental... hahaha... Ramunia sykt ketiga aku bekerja selepas grad... dan juga yg paling lama bertahan... sampai lima tahun.. dan aku juga baru jer berenti dari situ coz join gomen (keje skrg nie lar).. Kenapa benti.. coz co nak pindah JB n satu lagi... aku dah bosan ngan environment dan politik di situ... keadaan tak mendatangkan apa² kebaikan utk aku terus bertahan....

5 thn lepas juga.. zaman masih hot... hehehe... masih slim melim dan sibuk dok cari calon suami.. hahaha... berkenalan sana sini end up couple dengan En. Ady Putra (suami aku terchenta lar) pada tarikh Erra Fazira bernikah ngan Yusry (haaa... sapa igt tarikh tu.. cepat.. teka.. teka larr).. Aku ingat lagi petang tu.. meet up lepas balik keje.. selalu kitowang borak thru YM n phone jer.. Dia temankan aku balik keje aritu aku pakai kebaya meroon yg aku pakai maser konvo.. Ady pakai baju panas.. (yg aku raser tak sesuwaiiii langsung dgn dia) Segan nak mati beb time tu.. (aku nie kan gadis pemalu yg ayu!! Wekk.. anda dilarang muntah.. hehehe) Kitowang lepak kat No. 1 seafood (tmpt peberet utk lepak lepas balik dating.. coz restoran nie di Taman rumah mak aku.. dekat ler sgt..) yg sup ekor nyer fuhhhh terangkat! (tapi sekarang owner dah tuka.. tak sedap langsong! Terus tak p dah situ..) Dengan lagak control ayu.. aku duduk mengadap En. Ady.. (dia baru balik dari Bukit Tinggi maser tu) Tiba² dia kuarkan satu paper bag kecik.. n bagi kat aku.. dlm paper bag tu ada satu kotak kecik kaler pink yg cumil (mati² aku igt cincin.. sekali seekor replika cam kumbang ada kat dlm tuu..) chehhh bikin saspen jer En. Ady nie tau.. time tu aku raser cam nak pengsan jatuh guling² (tapi sbb org ramai kat kedai tu aku tahankan hati)gelakkan diri yg teramat lar tinggi harapan.. maluuuunyerrr haku.. hahaha.. camner ler aku bleh terpk macam tu sekalik... time tu cam blur² jer kena propose dari En. Ady Putra.. time tu jugak perasaan tak tentu arah dan berbelah bagi... betol ker ini atau mainan mimpi... nak terima ker tanak... hahaha.. last² aku balik umah diteman oleh si dia dgn senyum simpul di pipi... (waaa.. tersenyum sendiri aku sekarang nie)...

Aper lagi eak.. 5 tahun lepas... hidup penuh warna-warni.. maklum org dah ada pakwe.. selalu keluar reramai ngan VF team... gi tgk wayang... gie main boling... gie open house.. gi gathering.. tapi sumer tu dah berlalu okey... sekarang masing² bz ngan life sendiri... masih lagi berjumpa.. bezanya bawak anak bini larrr... tapi dah jarang... (windu waktu itue)..

Time nie paling enjoy dpt gaji.. boleh beli itu ini.. I'm a big spender... beli baju, kasut, beg tangan, novel... ader jer mender nak membeli dan membelah... tapi skrang tak bley lar macam tu.. family comes first...

What were the 5 things on your to do list today (14 Ogos 08, Wednesday)?
Pagi: Bangun mandi.. solat.. sterika tudung.. bersiap utk ke pejabat.. drop anak kat umah mak.. naik lrt ke office

Kat Opis: Sarapan biskut Danone cicah nescafe 3 in 1 jer.. nak jimat belanjer.. check email & sesambil update blogs.. then mulakan keje opis seperti biasa.. sort out surat kuar masuk.. rekod.. bukak file baru.. buat filing.. answering phone.. etc...

Lunch: Mmg betol bleh jimat arinie.. dpt makan free.. nasik goreng ayam.. lebihan order utk meeting tadi..

Petang: Sambung keje seperti biasa.. sambil surfing internet kalau tak der pending works.. solat Asar.. 5.30 balik

Malam: Lepak umah mak.. mandikan n buat susu Alyaa & Aisha.. melayan kerenah anak²ku..
kul 11.00: Ady sampai umah mak dari kelas.. idang makan utk dia.. then bersiap utk balik umah..

Tgh malam: Kat umah kalau budak² dah tido.. senang citer boleh tido terus.. tapi kalau dorang tak tido lagi.. jenuh lar nak paksa dorang tido.. letihhhh wooo..

What are 5 snacks that you enjoy?
1. Coklat Beryl's yg lemak (biasa aku beli yg assorted nuts and raisin)
2. Mister Potato
3. Keropok ikan bersira cili.. beli kat bawah Maju Junction Mall.. sedap woo.. (makan sambil surfing internet)
4. Snek berperisa ayam Double Decker
5. Snek Marmie (barbeque flavor)

What are 5 things that you would do if you were a billionaire?
- Seperti jawapan tag yg lepas..

1. Menunaikan rukun Islam ke-5 (sudah tentu ler mampu)
2. Shop till drop.. sumer mender yg aku idamkan.. yg tak mampu aku miliki sebelum inie..
3. Melancong ke semua tempat yg aku idam²kan nak pegi..
4. Beli hartanah dan bukak perniagaan yg boleh mendatangkan pulangan yg berkekalan.. (yelah.. duit kalau guna hari² lama² habis jugak..) so.. this is my backup plan..
5. Membuka Yayasan Kebajikan khas utk Org² kurang upaya.. susah.. anak² yatim, ibu² tunggal, org² tua.. aku nak gembirakan hati dorang...

What are 5 jobs you’ve had?
1. 1995 - Kerja di A&W Spectrum Ampang (buat part time, maser cuti sek)

2. 1996 - Part Time di 'Carl's Junior Ampang Point (time cuti sek jugak)

3. 1998 - Keje di Sykt jual komputer (aku lupa nama co. tu) pastu kuar result SPM.. dpt tawaran smbg bajar kat UiTM Jengka, Pahang.. course Sectetarial Science..

4. 1999 - Practical kat Golden Hope Plantations selama 6 minggu

5. 2001 - First job kat Lee Hishammuddin Advocates & Solicitors actually dpt 2 offer sekali dengan sebuah sykt kontraktor.. siap offer aku keta co. coz aku tak der transport nak ke sana.. Kat co. nie.. pagi tu aku interview.. petang tu dorang dah call suh dtg keje hari Isnin.. aku tak terima offer dorang coz raser semacam jer dgn kesungguhan dorang tu.. offer keta company bagai.. eiiii.... takutt.. (2 bulan jer keje kat legal firm nie.. keje byk tak hengat kalahkan lawyer! Blah sebab dpt tawaran lebih bagus..)

6. 2001 - Keje di KCM Pharmaceutical dpt 2 offer jgk.. satu lagi dari MARA.. aku tolak offer MARA coz gaji gomen ciput sgt maser tu.. (8 Bulan aku keje di KCM - dpt better offer)

7. 2002 - Keje ngan Ramuni Fabricators (co. nie fabricate platform for oil & gas industry)

8. 2007 - Ujung thn tu.. lepas pantang Aisha aku bertukar bidang akhirnya join jgk gov force.. setelah hampir 7 thn dengan sektor swasta....

Terlebih sudahhh... hehehe...

5 orang yg aku nak tag ialah org yg sama kot... balik² kowang jgk.. nasib lar kan.. kali nie tak dak paksaan... raser nak jawab.. jawab... tanak jawab pon suker ati kowang larrr..

1. Fidelina
2.
Nana Dahlan
3.
Mama Syira
4.
Ibu Arieana
5.
Mama Myrah

Thursday, July 31, 2008

Tagged AGAiN... by Deida

Huisshhh.. bab tag mengetag nie serah jer kat Deida.. dia nie mmg terror bab² nie.. tgk kali nie aku laks yg kena.. siap lar ko.. nanti aku tag ko plaks...


5 TABIAT BURUK ANDA TIME SEKOLAH
Aku nie pelajar baik lagi berhemah.. maner ada tabiat² buruk nie.. boleh aku jawab camtue?? Hehehe.. (serius mmg baik... otakku suci lagi murni maser tu..) tapi.. aku juga..

- Selalu dtg lambat.. selalu sampai sek time subjek pertama dah berjalan dlm kelas.. time tu aku nyorok dlm toilet jer sampai ler 2 masa subjek pertama abis.. elok jer cikgu kuar daku pon masuk kelas.. pandai tak haku.. yelah kalau masuk time² tu jgk sure cikgu tanyer macam².. n pening laks kepaler aku nak bagi alasan! (bkn sengaja aku nak lewat.. tp aku kena naik dua bas utk ke Sek. Men. Teknik Setapak KL tu.. dari Ampang turun Lebuh Ampang.. n dari situ naik satu lagi bas utk ke Setapak yg beribu tapak jauhnyer! See betapa gigihnyer aku menuntut ilmu.. hahaha...)

- Panjat pagar sekolah yg bapak boleh tahan tinggi dia.. panjat utk masuk ke sekolah.. (time tu aku akan biarkan sumer student lelaki blah dulu.. selalu aku lewat ngan berdozen bebudak lelaki.. biler line dah clear baru aku angkat kain & panjat pagar) bukan utk ponteng sekolah.. tapi utk masuk sekolah.. bagus kan aku... (ferasannnn!!) Mmg tabiat aku lambat cemmaner pong aku akan tetap ke sekolah dan tak melencong ke tempat lain.. walau yg sebenarnya peluang tu terbuka dgn luasnya.. tepuk dada tanya selera kan.. aku selalu berpegang "Better Late Than Never" itu yg menguatkan kenekatan aku utk panjat pagar walau tak semenggah bebenor perbuatan itue.. (tetiap kali tgk citer 'Winter Sonata" musti aku teringat zaman aku belajar dulu.. tak ubah cam You Jin yg panjat pagar dlm citer tu.. (satu perkara yg aku tak puas hati maser tu.. apa lar cerdik benor Pak Guard tu p taruk rantai ngan mangga² sekali kat gate sekolah tu dan menyusahkan pelajar yg lewat tapi berniat murni cam haku nie nak masuk sekolah.. tak terpikir ker dia disebabkan kecerdikan dia itue maka pelajar yg pendek akalnya akan mencari alternatif lain bagi menghabiskan masa dgn melencong dan melakukan perkara² yg tidak sepatutnya.. pendekatan tu kena ubah beb!)

- Tido dalam kelas dengan khusyuk dan tawaduk time cikgu mengajar.. especially maser subjek Math Mod & Add Math.. tak tau kenaper.. otomatik jer biler dengar sore chekgu yg ngajor subjek tu.. apa nama ntah.. cikgu tu.. dia baik sgt.. tapi subjek yg dia ajar bebetol cam ubat tido buat aku ngantuks! (that'd explain why I have such result for this subject).. hehehe...

- Tiru latihan math yg cikgu bagi.. math mod ker add math ker samer jer.. tak tau naper subjek nie selalu kasik otak Gue jammed gitue... stucks! Tak boleh nak berpikir beb!

- Conteng meja aku sendiri ngan liquid paper (meja plastik yg tak dak laci tu you, warna biru meja tu.. aku igt lagi.. pengurusan sek. tuka dari kayu ke plastik utk elakkan kemusnahan reta benda sek. coz u all tau larr kan pangai budak sek. aku nie camner.. biler gado.. abis reta menda sek dia kasik karate... gillos.. gado pasal aweks laks tu..) ala² arts gitue.. nampak sket identiti pemiliknya.. kehkehkeh..

-Biler boring time cikgu pelatih dok ngajor ngan papan itam.. we all.. aku & Syura my best friend merangkap (Pen. Ketua Kelas maser tu) main passing note.. kitorang tak berborak.. tapi tulis macam² kat kertas... pastu buat memek muka & gelaks² geli ati... hahaha....

Terlebih sudahhhh.... indahnya biler dikenang zaman itue....


3 FAVOURITE SUBJECT ANDA... KENAPA???
- Bahasa Melayu.. especially part terjemahkan maksud syair/sajak bahasa dahulu kala ke bahasa moden ikut pemahaman masing²


- Bahasa Inggeris.. mmg aku suka dari Sek. Rendah.. sbb selalu score subjek nie.. walau aku bukan lar owg putih.. aku suka bajar bahasa depa ssb selalu tgk famili abah aku dok speking spekong London.. tak kan nak nganga jer kan!

- Sains (aku mmg suker bab uji kaji nie dan istilah² sains yg pelik² tu.. cerah sikit mata haku)

- Asas pemprosesan maklumat (suka jugaks walau maser tu kitowang belajar guna wordstar, lotus 123.. etc.. jakun banget ngan komputer zaman itue)

3 SUBJEK YANG ANDA TIDAK SUKA.. KENAPA??
- Math.. sungguh tidak suka (pernah terlintas kalau lar aku ada poket Doraemon nak jer aku bukak pintu suka ati dia tu tinggal kat dunia tanpa Math.. camner keadaan dia eak??!)


- Add Math.. (sebab dia sepupu ngan subjek kat atas) huhu...

- Asas Perakaunan (sebab cikgu dia selalu bertukar ganti.. ada lar lima kali & salah seorang antara yg mengganti tu ada lar sorang cikgu lelaki nie gatai sgt.. suka dok tenung muka aku biler mengajar.. camner lar aku nak concentrate.. rimas tau!) ironinya.. aku ttp score subjek itue..


MENARIK PADA KAMU...??
-Hanya org yg kenal aku jer boleh judge aku.. aku tak bley larr nak judge diri sendiri kan.. kang org ckp masuk bakul angkat sendiri pulaks... haa.. tang nie ko jawabkan boley Fidelina??


KAMU PALING SUKA.....??
- Kalau dulu.. bercamping larr.. outdoors xtvt.. sumer aku layan.. aku suker sgt mender yg lasak² & mencabar nie.. dulu aku selalu daki gunung.. berkayak.. camping kat utan... etc...

- melancong (aku suka tgk tmpt org.. jalan² cuci mata & cari makan.. jauh perjalanan.. luas pandangan..)

- Shopping ngabihkan duit (kalau aku byk duit ler masa tu lagipun spt kata seorang blogger shopping itu satu terapi.. hehehe)


ANDA TIDAK BOLEH HIDUP TANPA....????
- suami & anak²ku.. mak & abahku (tp abah dah tak dak) org² tersayang di sekelilingku.. but.. what ever happen life must go on...

- Money & hp (payah kalau tak der dua² mender nie)
- Internet.. tiada lagi keseronokan dlm hidup.. aku dungu tanpanya...



SETIAP MALAM SEBELUM TIDUR, SIAPA YANG ANDA HUBUNGI???
- tak call saper².. lain lar time berchentan-chentun dolu.. semestinya aku bercinta.. seharusnya aku menelefon Che Abe.. just to say good night & sweet dream...


Sekarang.. kiss org² org² disayang jer sblm tido...


TAG 5 ORANG RAKAN ANDA...

-
Mama Syira
-
Ibu Arieana
-
Mama Alesha & An-nisa Abriza
-
Mama Farhan & Emily
- Umi Izzah

Monday, July 21, 2008

I've BeEN TaGGeDDD!!

HelllOOooOOOO... yooohoooo.. pekabar sumer.. ghinduuunyer aku kat blog nieh.. dah empat hari aku tak bleh bukak blog tau... server kat opis down.. LiFe iS So bORinG withOuT INTERNET.. mati kutu.. hama.. bakteria segala tok nenek yg ada kat aku... tak tau nak buat aper wehh.. korang igt aku sajer² ker tak update blog.. di hati dan minda nie meronta² utk membaitkan kata² merapu utk dikongsi dengan kau.. kau dan KAu... KaMu... AWAKLAH!! Saper lagik.. hikkks..

Oooo yaaa... pasan tak entry sebelum nie yg hari Rabu tu.. sebenarnya mmg aku nak load aritu.. tup².. tetengah dok publish draft aku tu... internet terus weng.. asyik dok kuar error "503.. Service Unavailable".. aper nak buat kan... musti Seme dah selamat sampai kat umah dia nun maser entry yg tu dipublishkan... dan satu lagi.. aritu aku kan kena tag ngan si Emyfaz pasal mender tu.. dan aku tersangat lar teruja nak menjawabnya... tapi tu lar.. sowwiii lar lambat sket.. tapi still ok rite....

KALI PERTAMA NAIK KAPAL TERBANG
Okehh... kalau kowang² sumer nak tau.. akak memuler.. first time naik kapal tobang... ermmm... dlm mimpi.. maser tu mimpi naik kapal terbang ke kerajaan atas langit... hehehe.... gurau jer.. sebenarnyerr.. aku memuler naik kapal terbang atas tajaan company.. maser tu Dato' Azizul Rahman chairman co. lamer aku di Ramunia amat berbesar hati menaja kami² nie utk membawa bendera menakluki Gunung Kinabalu... maser tu.. errmmm dlm tahun 2004.. kalau tak silap...

KALI PERTAMA KE OVERSEA
Over the sea.. well.. kali pertama berjalan kuar dari Malaysia terchenta nie maser ikut hubby aku p kampung halaman dia di Padang, Sumatera Barat, Indonesia.. melawat kubur allahyarhamah ibu dia yg telah kembali ke rahmatullah... pada tahun 2006.. maser tu Alyaa baru 5 bulan...

KALI PERTAMA DUDUK BERJAUHAN DARI KELUARGA
Hari aku mula menjejakkan kaki di bumi Jengka.. ke alam kampus.. UiTM Pahang .. sungguhpon aku nie bukan lar anak mak sgt... sekeras² aku.. menitik jugak lar air mata nie biler ditinggalkan org² tersayang yg menghantar aku ke situ utk meneruskan pelajaran... walaupon aku tak ler minat dengan kos yg aku nak daftar hari tu maser tu... sunyi sgt weh first day kat situ.. tak der kawan.. saper pon aku tak kenal....

TERINGIN SGT NAK MELANCONG KE...
KOREA.. ntah... terpengaruh ngan korean love story kots.. hehehe... then ke Paris.. Kota Cinta.. dan aku juga nak melawat ke tujuh tempat keajaiban dunia... dan yg paling penting aku nak ke Mekah.. tunaikan haji.. itu yg wajib kan biler dah mampu.. dan aku akan bawak mak aku sekali walaupon mak dah pernah pegi..

FAV ACCESSORIES
Seperti Fidelina.. aku juga suka gelang.. tak semestinya gelang emas.. (for your infos.. aku tak baper minat barang kemas coz raser cam bahayer jer biler ada barang kemas.. cam diri nie sentiasa diintai pencuri... bahaya.. sbb tu aku tak baper minat.. tapi bukan ler maksud aku tak suker.. kalau korang nak bagi adiah rantai ker.. gelang ker.. cincin emas ker.. aku tetap akan terima.. dengan tangan yg terbuka.. harga emas kan mahal sekarang..) Berbalik pada aksessori kesukaan aku tadi.. aku suka gelang (gelang aku pon.. aku sukakan variasi.. kalau dulu aku suker kumpul gelang kayu & manik cam org asli nyer tuh) & brooch (sebab aku pakai tudung.. lagi banyak lagi bagus.. pelbagai bentuk dan warna.. sebab senang nak mix & match ngan tudung & baju aku)

EMPAT PERKATAAN YG SELALU DI SEBUT
1. "tayang² monde nie" (sayang² bonda nie --> dipelatkan sbb aku ckp ngan aku aku sambil gomol² pipi dia)
2. "cuk acam" (juga dlm intonasi pelat)
3. "ellehhhh.." beserta pakej jelingan... nyampah gitue..
4. "balik cepat lambat?" (biler bercakap ngan laki aku)

KALAU ADA DUIT
Nie soklan yg paling aku suker nak jawab... hehehe... hurmmm... kalau lar ditakdirkan satu hari... biler² nanti aku berduit...

Pertama... aku akan... selesaikan sumer utang-piutang aku...

Kedua... aku akan bedak sket duit kat mak & sumer adik-badik aku... (kat adik-badik aku.. aku bagi sama byk.. suh dorang wat modal utk buat bines sendiri)..

Ketiga.. aku akan sedekahkan a portion of it pada golongan yg memerlukan.. kat org² susah.. umah² anak yatim.. bayar zakat... buat kenduri...

Keempat.. beli sebuah kereta utk aku dan suami aku.. utk kegunaan harian & p jalan² (tak perlu keta yg terlalu mahal asal selesa mantap sesuwai dengan keperluan sahaja)


Kelima.. beli sebuah rumah yg besar dan selesa utk kediaman kami anak beranak.. pastu beli jugak sebuah rumah rehat berdekatan tmpt peranginan.. (biler tensen² bleh kurungkan diri kat situ) pastu aku jugak akan belikan sebuah rumah "banglo kayu" utk mak aku kat kampung.. beli juga sebuah utk mertua aku supaya senang biler cucu cicit anak banak nak balik.. ada tempat nak tido dan bleh stay bawah satu bumbung..

Keenam.. aku nak p shopping baju² cantik.. barang² keperluan rumah.. perhiasan dan pegi ke tempat aku tak pernah pergi (melancong lar..) juga makan makanan lazat yg tak pernah aku makan..

Ketujuh.. pegi slimming centre.. buang lemak berlebihan nie... hire a personal trainer utk bentuk badan aku lebih slim dari maser aku anak dara dulu.... (kecantikkan itu kan hakmilik setiap insan.. hehehe)

Kelapan.. aku akan beli hartanah... beli rumah dan tanah utk aku atau aku upahkan org utk usahakan... aku nak menternak dan bertani.. (walau aku dah kaya!)... aku akan gunakan duit tu utk bukak bisnes yg senang dan mudah utk maintain...

Kesembilan.. aku nak bina sebuah masjid utk kegunaan org ramai.. (ini utk saham akhirat.. aku nie belajar tak tinggi.. agama pon kurang.. apa lar yg aku ada utk bantu aku nanti kan.. aku mahu lakukan satu perkara yg boleh dimanfaatkan sumua org.. dan secara berpanjangan) aku juga akan bukak sebuah Yayasan utk kanak² terbiar dan miskin juga utk wanita dan ibu tunggal yg memerlukan..

Kesepuluh.. aku akan laburkan duit yg aku dah tak tau nak buat apa..

Macam bagooos jer kan aku.. huhhh.. Bestnyer kalau betul² aku kaya!!

SIAPA YANG ANDA NAK TAG..

1. Masitah Hj. Haron (sila update blog ko!)

Saper lagie eak.. rata² kengkawan aku sumer dah kena tag.. takkan nak tag org yg sama kan.. ikhss.. aku tag pada sumer silent reader aku lar.. sapa yang raser nak jawab.. bleh email jawapan kat aku.. hehe...


-SekiAn-

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails