.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Tuesday, November 22, 2011

HaRiMaU MuDa MeNGaUM Di TaNaH SeBeRaNG..


Frankly speaking.. aku bukanlah peminat bola.. perlawanan bola di tv adalah siaran yang paling boring yg aku rasa selain berita Dunia Jam 10 maser kecik² dulu.. tension giller biler rancangan² tu tersiar.. makanya siaran tv dibekukan dari tukaran channel.. huhhhh... nyampah!!  Tapi sekarang.. berita itu siaran yg sangat menarik untuk ditonton dan tak tau apa dah jadi.. semenjak dua menjak nie aku sangat bersemangat menonton bola.. jeritan aku lagi gamat dari En. Ady.. En. Ady tengok bola macam Patrick Star meleleh air liur.. stonecold.. urrrrghhhh... biler aku kata bosan arrr tengok bola ngan abg.. tak semangat langsung.. dia jawab per.. "Inilah nasib org lelaki yang tak der anak lelaki tengok bola.. tak der tempat luahkan perasaan..."  Chehhh... yepedaaaa.... tau lar aku tak pandai tengok bola.. yg aku tau gol... sorak sekuat yang mungkin.. (malu arr kalau tengok kat kedai mamak.. buat malu ompompuan jer..) kami nak menang jer..

Aku target Malaysia skor 2 gol dan Indonesia 1.. lebih kurang lar dengan result semalam tu kan.. ini sejarah tau.. sejarah perlawanan bola paling lama yg aku pernah tengok (yelah aku nie bukan minat tengok bola pung!).. betul².. macam Hang Tuah lawan Hang Jebat.. sama² kuat.. sama² hebat.. adat perlawanan.. ada yang kalah ada yang menang dan nasib masih menyebelahi Malaysia.. Harimau Muda tidak gentar di tanah Garuda.. keunggulan tidak dapat ditidakkan.. walaupon berjuang di tempat lawan.. tak kan kalah sebelum berjuang... kuat betul daya tahan mental budak² nie.. aku sangat bangga.. semua itu dapat mereka hadapi dengan tenang dan mereka bermain dengan bersungguh².. cayalahhhh!!

Part menyedihkan ketika bola menembusi jaring gol yang sekaligus melayakkan Malaysia merangkul pingat emas buat kesekian kalinya dan mengekalkan kejuaraan dalam perlawanan bola ini.  Satu persatu wajah² sedeh penyokong pihak lawan diimbas.. mereka juga sangat patriotik.. cintakan negara.. dan pemain negara mereka juga telah berjuang sehabis daya.. mereka bermain bagus.. cuma nasib tidak menyebelahi.. semoga kemenangan ini tidak menyemarakkan lagi perselisihan sesama negara..

Sedar tak sedar.. sukan ini sebenarnya menyatupadukan masyarakat.. rakyat senegara.. perbezaan kaum.. agama.. dan aliran politik dilupakan seketika dan SEMANGAT kepatriotikan jelas terserlah.. sumer orang berebut² balik awal semata² nak tengok bola.. buktinya semalam jalan jammed dan kelam kabut semuanya.. huhuhu

Sekali lagie.. TAHNIAH HaRiMaU MuDa!!!


1 comment:

Anonymous said...

masih membara semangat patriotik dlm jiwa.. mlm ni jgn lupa.. syria vs HM.. -anisa ahmad


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails