.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Wednesday, November 30, 2011

AmNa DaH 3 BuLaN..

Hari nie aku masih bercuti.. selamat bekerja yop kepada sumer yg dah kembali ke pejabat.. alang² nak bawak si Amna pegi cucuk.. makanya sekalian aja cutinya.. eheheheh... berat Amna dah 6.2 kg dan panjang/tinggi dah mencapai 63 cm... Sekarang dah pandai melonjak²... memula duduk di tengah katil.. tup².. dah sampai ujung.. bahayer.. bahayer.. tiga² org kakak Amna saper jer tak pernah jatuh katil.. sumernyer pernah... dan adalah sesuatu yg agak menyedihkan melihat seorang anak kecil jatuh katil... huhuhu.. kadang² semuanya terjadi di luar jangkauan keibuanku.. sangat terukkk??

Amna si pipi labuh yang suka bersembang... ajak lar dia bercakap... setengah jam pon dia tahan... dia betul² bersembang tau.. macam² bunyi lar kuar dari mulut tecik comey tue... yang penting... she'll look you straigth into your eyes... she's so adorable... really.. susah nak berhenti mencium pipinya yg labuh.. hehehe

 
  
 

Aritue.. last Friday.. Amna & Ainna followed me to the office.. mak sakit mata.. predicted she had a conjuctivitis... sebab mata dia yg merah semalamnya dedua belah dah bengkak pagi tu maser aku antar si Alyaa ngan Aisha.. dah pening paler mikior maner nak letak budak² nie.. takkan hari² nak angkut pi opis pulak kan.. dah lar sekarang kami warga Warisan sibuk mempacking barang... utk berpindah pejabat... (dan Alhamdulillah..  berkat doa tak jadi akhirnya pindah ke Putrajaya... KP dah umumkan petang tue.. lega satu masalah..) Alhamdulillah juga sakit mata mak tidak berpanjangan kerana tidak seperti yang dijangkakan.. kalau tidak mau 2 minggu at least kan utk sakit tu reda..

Aku sangat² berterimakasih ngan 2 orang dayang kat opis aku yg dah bersusah payah membantu aku yang kalah ibu tunggal.. berangkut barang dan anak bagai ke pejabat... baru minggu pertama balik dari bercuti kan.. tak kan aku nak cuti lagie...  luckily aku bekerja di bawah seorang ketua yg sangat memahami.. kalau bos lain.. belum tentu... ini lar dia nasib mak pak yang deduanya bekerja... pembantu rumah pulak tak dak.. ada masa²nya kami tiada pilihan... keluarga di tempat pertama.. tanggungjawab bukan yg kedua... semuanya seiring dan sejalan.. aduhaiiii hidup harus tetap diteruskan... masalah itu bukan satu ketercualian..

Mona & Nisa... kamu mmg rakan yang baik... ^________________^


 
 
 
 
  

3 comments:

Ena said...

baru semalam kitorg dapat tahu j. warisan tak jadi pindah.. Lega je perasaan tu kan kak.. cam kitorg dulu la.. hehe..

tembamnya amna... memg labuh betul pipi dier.. geram tengok..

ratna said...

Alahai si kecik tu semangat juga....

myzamar said...

semoga menjadi anak yg solehah...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails