.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Wednesday, June 6, 2007

..iDuNG BeRDaRaH LaGie..

Bangun agak awal pagi nie.. baju keje dah prepare awal².. bersiap utk ke bilik air.. tetiba dlm toilet.. idung berdarah.. this is the second time during this pregnancy I experienced nose bleeding.. tp tak ler sekelam-kabut dulu.. cool down.. relax.. dongak paler ker atas.. then aku masuk shower memandangkan tak der ais dlm peti sejuk utk diletakkan di kepala utk menurunkan panas dlm.. cuaca sekarang yg tidak menentu menjadi penyumbang berbagai² jenis penyakit.. aku & Alyaa selsema.. aku sakit tekak.. aku rasa Alyaa pon kot.. dah lamer baby aku tu bersuara serak.. ubat dah bagi.. tapi sore dia masih lagi macam tu...

Dlm LRT tadi sib baik ada ruang kosong utk duduk.. satu jer pon tempat tu.. spt biasa manusia selfish tak reti nak ketepikan punggung besar utk org lain duduk.. ahhh... peduli apa aku.. korang igt korang jer ker yg bayar tambang.. aku pon bayar jugak.. aku himpit jer.. tau pulak bagi ruang.. kalau tidak buat bodo jer.. itu lar dia perangai org pentingkan diri sendiri!

Dlm perjalanan.. tetiba aku diserang batuk yg bertubi².. maklumler.. tekak gatal.. batuk sampai mata berair.. kulum gula² tuk kawal.. sib baik pastu reda.. (batuk ok lagi dari idung darah.. kalau idung darah dlm LRT.. masak aku.. saper yg peduli??)

Mengandung kali nie tak byk ragamnya.. aku tak loya sgt.. muntah pon boleh kira ngan jari.. heartburn mmg tak pernah lagi.. cuma itu larr.. letih.. mengantuk.. kerap kencing.. dan gejala biasa pompuan ngandung.. tapi lainnyer kali nie aku kadangkala diserang sakit kepala teramat.. macam org migrain gitu.. idung berdarah & mulut nie asyik nak meludah jer.. tak tau lar sampai biler nak macam nie.. gejala disebabkan ngandung atau apa... apapon aku makan ubat yg doc bagi spt biasa..

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails