.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Tuesday, June 19, 2007

..EpiLoG BuaH NaM²..

Arinie bangun lewat.. ntah dedua tak pasan alarm hp berbunyik.. dua hp tu.. masih juga tak perasan.. 6.30 baru jaga.. biasa kul 6.00 dah bangun.. dah kesuntukkan setengah jam.. bersiap seada dan secepatnya.. tiba² time nak tuka diapers Alyaa.. dia berak lar pulaks.. Bonda dah wangi² nie.. terpakser lar settlekan si kecik tu dulu.. settle baru gerak ke office.. jam dah kul 7.30 masa tu.. biasanya time nie kitorang dah pon sampai umah bbsitter Alyaa.. and dah on the way ke office memasing.. akhirnya aku sampai opis 8.40 a.m... Ady tatau kul baper.. dia bwk keta tadi...

Sambil mendengar lagu dari "Air Supply" kat YouTube nie aku menaip entry nie.. aku malas nak igt² ttg mood aku yg swing pagi tadi.. citer basi ttg masyarakat kita.. nak termuntah dah asyik tulis pasal mender tu..

Terima call dari abg aku tadi.. mintak call maktuk aku secepat mungkin.. katanya ada perkara urgent maktuk nak ckp.. maktuk tunggu aku call... aku pon call lar berkali².. tapi phone tak berjawab.. aku dah mula risau.. kata maktuk tunggu aku call.. tapi apsal phone tak berjawab.. pengsan ker dia.. ikhss.. aku pon call bagitau Tok Su yg kat Kedah.. manatau kalau bebetul nenek aku tu rebah.. gawat jgk tu.. aku bagitau so that they all aware.. Maktuk dah lar tinggal sengsorang kat sana.. nak buat cemmana.. anak cucu sumer bertebaran di serata bumi.. mencari rezeki utk menjalani kehidupan yg entah di mana perhentian.. agaknya begitulah nasib kebanyakkan warga tua sekarang.. sunyi dan sepi.. kita nanti macam mana?? Akan terjangkaukah ke usia tua atau telah pon pergi sebelum tiba...

Sebenarnya Maktuk aku telah bersusah payah kirimkan buah Nam² yg aku idamkan dari Kg.. dari Kedah ke Perlis dia cari.. Thanks a lot Maktuk.. love you! Walaupon aku dah lepaskan gian aku ngan buah Nam² yg BB Zaleha kirim dari Raub.. (thanks also to BB.. sbb dah bersusah payah utk cucu sedara nie..) igatan Maktuk itu amat aku hargai.. bertuah baby dlm kandungan aku nie.. ramai yg sanggup bersusah payah utk dia.. semoga sejuk lar perut Bonda yg mengandung nie hendaknya.. Feel really touch with everybody concern toward me.. Kat dunia nie.. kengkadang kita rasa seolah kita tak ada sesiapa.. tak der tempat mengadu & tak der yg amik peduli where else... ramai yg sayangkan dan amik berat ttg kita.. itulah istimewanya hubungan sesamer manusia.. kasih sayang dan ambil berat terhadap satu dgn lain membuatkan sesuatu yg terjalin itu lebih manis dan bermakna..

Buah Nam² kiriman Maktuk ada dekat Ami Ghazi anak Chu Yah (Adik Maktuk yg baru meninggal) Sebenarnya aku tak ler kenal ngan Ami Ghazi nie ("Ami" panggilan kami utk bapa saudara) tapi dah call dia pasal mender tu tadi.. yg bestnyer dia nie leh kenal laks ngan Dato' Chairman office aku.. well.. what a small world.. ntah cemmana lar orgnya.. dlm tepon sembang cam ramah jer.. jmp nanti tak tau lar.. aku nie dah lar penyegan sket orgnya.. hehe.. aku nie nyusahkan org betul lar... malunyer!

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails