.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Thursday, June 21, 2007

..ADY BaWa ALyaa Gie CuCuK..

Buat pertama kalinya arinie Ady bawak Alyaa pegi cucuk... selalunya asyik aku jer yg kena.. skrg dah tak banyak cuti aku yg tinggal.. no other choice.. but him to go.. Agak risau jgk sepanjang perjalanan aku ke office... takut laki aku tu tak dpt nak handle tuan puteri yg makin hari makin lincah tu.. but.. supprisingly.. he handled it very well... Bapa mithali lar katakan..

Pepagi lagi aku bangun dan bersiap dulu... sementara suami tersayang tolong sterekakan baju.. selesai bersiram Ady mandikan Alyaa ngan air suam.. nasib dia tak banyak kerenah.. sonok agaknya mandi air suam... sementara aku laks solat.. aku siapkan Alyaa seadanya.. pakaikan dia gaun putih.. (pakai gaun supaya senang nak enjet nanti.. takyah sesusah sensing suar..) Sumer selesai.. Off we go... susu & air masak utk Alyaa tidak dilupa..

Aku suh Ady drop aku kat LRT Ampang.. (dlm ingatan senang jgk aku dpt tmpt duduk since Ampang is the Terminal Station) LRT mmg dah terbuka pintunya dkt landasan masa aku sampai.. then dia tutup.. aku igt mmg nak lepaskan train tu.. tapi pintu dia bukak balik.. aku pon naiklarr.. alang² dia dah bukak.. sekali asyik tertutup terbukak dekat 10 kali.. giller haper.. masa dah byk terbuang.. rupa²nyer.. ada satu pintu rosak tak bleh tutup.. patut pon... sebaik saja technician dia naik... LRT pon berlepas.. aku duduk dgn tenangnya memikirkan camner ler laki aku handle anak dare sorang tu.. sambil pikiran aku menerawang... elok jer sampai kat stesyen LRT ke-tiga.. Stesyen Cempaka.. kedengaran pengumanan menyuruh sumer penumpang mengosongkan train.. train tu ditamatkan perkhidmatannya di situ... hampehhh... katakan ini tidak berlaku.. patut ler mata aku asyik berkedip belah kiri jer... so.. berasak² lar sumer manusia dlm train tu pakat dok kuar.. campur ngan penumpang yg dah sedia ada kat train dan yg baru sampai nak naik train.. huh.. macam sardin jadiknyer.. aku tak bleh nak gerak pon... sampai jer train satu lagi pastu sumer pakat dok berasak naik... termasuk lar haku... kalau tidak mau aku ditolak.. train penuh macam perut yg sengkak.. akhirnya I secure a place dkt ngan tiang.. aku berdiri sebelah Cina lelaki.. (nampak sihat.. baju smart walau usia aku rasa dah separuh abad..) dia sibuk baca paper.. buat selamber jer tgk mak buyung yg dah terhuyung² nie.. aku berdiri sampai Masjid Jamek.. pastu baru dpt duduk... spt biasa mmg ramai yg turun kat pusat KL tu...

Sampai jer opis aku terus call laki aku.. nampaknyer sumer ok.. aku jer dok pk bukan²... laki aku punyer lar excited citer pasal kecemerlangan anak dia melalui test² yg nurse² kat situ bagi.. sumer Alyaa lulus kata dia dgn bangganyerrr.. :D... aku pon ekot bangga lar.. Alyaa kan anak aku jugerrr... hehehe... kena enjet... nangis kejap jer pastu diam biler Ady dah angkat dia... makin hari Alyaa makin cerdik... makin manjer.. makin nakal tak dengar kata (nie yg geram nie..) Suker sgt memanjat... dan merempuh segala halangan.. aku perhatikan.. dia tak akan putus asa selagi hajat dihati tak dicapai... dia boleh susun tin kat lantai semata² nak panjat ke tempat lebih tinggi.. dia boleh tolak kerusi atau apa² pon yg aku letak utk halang dia merayau ke dapur... sikit² last² dia terlepas jgk dari halangan tu... ikhsss... anak dare nie cerdik sungguh... harap² biler dah sek nanti kepintaran ini akan terus berkembang agar dia mencapai kecemerlangan menuju ke mercu gading... alangkah indahnya saat itu... ikhsss.. terlampau ler pulak angan² aku... hihi...

Tengah hari tu... sambil dok tunggu doc kat mesin fotostat kuar.. tetiba idung aku mengalir darah lagi... aduhhh.. masuk nie dah tiga kali idung aku berdarah... tatau apa yg tak kena.. mungkin perubahan koordinasi tubuh seorang wanita mengandung.. nasib baik sekejap jer darah dah berenti... kalau tidak jenuh jugak ler aku...

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails