.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Friday, July 26, 2013

Salam NuZuL QuRAN..

Sejuk sungguh hari nie.. hujan lebat betul.. sekarang baru pukul 12.26 tengahari.. Hari ke 17 berpuasa.. yer.. hari inie hari Nuzul Quran.. Alhamdulillah  di atas rahmat dan berkat Allah.. masih berpeluang berpuasa penuh.. 


Orang Selangor cuti.. Anak² bersekolah di Selangor pon cuti.. jadi jalan lengang lar sikit.. Orang KL macam kami nie jer tetap bekerja walaupon tinggal di Selangor.. huhuhu... walaupon keluar awal dan almost sampai awal ke opis pagi nie.. tapi.. tersangkut jgk dek sekatan lalulintak pak polisi... aduyaiiii... bikin tensi pagi².. tak pasal² aku kena balik lewat 9 minit gara² masuk lewat 9 minit... sib baik lar sekarang nie diawalkan balik setengah jam awal dari waktu bekerja biasa.. walaupon lewat sikit tapi legaaa... masih tetap awal dari hari biasa..
Dalam sejarah kehidupan Nabi SAW ayat al-Quran yang mula-mula diturunkan Allah kepada Nabi Muhammad SAW melalui perantaraan malaikat Jibrail ialah lima ayat pertama daripada surah Al-‘Alaq. maksudnya:

”Bacalah (wahai Muhammad) dengan nama Tuhan mu yang menciptakan (sekalian makhluk), Ia menciptakan manusia dari sebuku darah beku; Bacalah, dan Tuhan mu Yang Maha Pemurah, -Yang mengajar manusia melalui pena dan tulisan, -Ia mengajarkan manusia apa yang tidak diketahuinya.” (al-‘alaq:1-5) 

SALAM NUZUL QURAN...


No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails