.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Friday, July 12, 2013

BuaH TuE MaCaM BoNtOt!!

Salam.. hari ke 3 sudah puasa.. dan hari pertama juga terlajak tido.. maka tidak bersahur lar kami sefamili.. hehehe.. macam lar tak biasa tak bersahur... org kata biler kita niat jer puasa.. otomatik.. rasa lapar tu kurang.. walaupon kita tak bersahur... kalau terlajak lar.. tapi adalah sangat bagus kita bersahur walaupon hanya dengan sebiji kurma dan air kosong... dapat pahala.. 

Alhamdulillah semalam dapat solat tarawikh dengan tenang.. tak pedih ulu ati macam first day aritue.. agaknyer betul mak aku cakap.. aku pedih ulu ati maybe sebab berbuka minum air asamboi yg adik aku beli... perut kosong masuk benda masam² kan... jadi acidic.. hmmm pandai Tok.. ekekeke

Alyaa?? Arinie aku tak tau lar dia nak posa ker tak.. yerlarr.. kan tak bangun sahur.. sian pulak kan budak².. jadi aku cakap kat dia.. "Kakak... airinie Kakak cuba posa dulu.. kalau tak tahan kakak boleh bukak sebab kakak tak sahur.." Aku tak nak dia paksa diri dia.. berpuasa belum wajib atasnya.. ini sekadar latihan untuk membiasakan ibadah dalam kehidupan.. selamat si Aisha tido umah Tok.. maka bersahur lar dia dengan jayanya... 

Semalam mak aku citer.. dia saja² tanya Ainna.. Ainna posa tak arinie.. dia ngaku dia posa.. sebab dia bangun makan sahur sekali ngan kakak² dia.. bagi dia bersahur itu lar maksudnya berpuasa... makan tak makan waktu siang belum masuk dalam pemahaman seorang anak yang baru berusia 4 tahun ini.. hehehe... tak per pelan² konsep akan diterapkan.. 

Waktu berbuka semalam (kitorang hari kerja berbuka kat umah mak.. sama² masak.. sama² p solat tarawikh.. umah mak aku depan surau.. jadi.. senang) En. Ady ada beli buah appricot yg segar.. katanya tingin nak raser masa berbuka.. korang pernah tengok buah appricot yg belum diproses??  Nin dia..


Budak² amik sorang satu... makan... masing² buat muka pelik... (aku suker jer.. tapi mmg lebih sedap yg telah diproses..) tak suka dengan rasa dia... hurrrmmm biasa lar budak².. sebelum balik ke rumah sendiri lepas tarawikh tue... En. Ady tanya lar si Ainna... "Nana.. sedap tak buah appricot tue?? Nak bawak balik tak??"  Tau dia jawab apa?... "Nana tanak lah... buah tue tak sedap.. dah lar rupa dia macam bontot!"  Wakakakaka... ada² jer budak² nie... terus aku amik buah tu dan belek²... a'aa larrr.. ada lar jugak ruper bontotnyer tue... hehehehe

 Korang raser??

 

1 comment:

Rizziela said...

Apa rasanya buah tu ek?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails