.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Thursday, July 2, 2009

SeLaMat Pagie...

Selamat pagi sumer.. aper ceriter anda semua hari inie?? Sihatkah.. gumbirakah... sedehkah?? :( Harapnya semua berada di bawah lindunganNya senantiasa... meneruskan kehidupan yang penuh pancaroba inie... ecehhhhh... dengan semangat yang terus membara menyala²... untuk menjadi yang terbaik setiap hari sehingga tiba tarikh mati....... (itu satu yg pasti..) sementara menunggu tarikh itue... hidup tetap harus diteruskan... tanggungjawab dibuang jangan... hadapi realiti bukan berangan....

Rutin bermula seawal 5.45 pagi sekarang nie... yelah dah kena drive ke office.. no more public transport... now... ke pejabat with my hunny bunch... :)) drop dia kat KLCC dan teruskan perjalanan ke destinasi pusat rezekiku... park keta.. tapau breakfast... berjalan ke bangunan letaknya meja kerusi dan radio burukku di satu bilik yang mana bos yg dijaga telah ditukarkan ke tempat asalnya... aku sekarang tak berpunya... :)).... tak dipunyai mana² bos... sedeh tau! Bukan senang nak dapat bos yg baik... dpt yg baik sekejap lar pulak... harapnya pengganti bos aku nie pon sama baiknya dgn yg lama...

Pagi nie gelap... seperti kata laki aku masa kat driveway AKLEH tadi.. "Wow... macam Gotham City.. Gelapnya.." Hidup nie macam terkejar² kan... rutin yang memenatkan... berehat dan bereskan urusan rumahtangga yang perlu hanya ketika hujung minggu... atau malam weekdays.. sebelum ke pejabat paginya... sebenarnya kita tak sedar betapa pantasnya masa berlalu... korang sedar?? Aku tak sedar... dulunya aku hanya kanak² naif... yg bangun pagi.. gosok mata.. ingat nak main guli (permainan kegemaran zaman kanak²ku).. anak patung kertas.. teng².. batu seremban atau lompat getah.... takder tanggungjawab... takder bebanan fikiran memikirkan jalan keluar hidup yg penuh masalah... tak pening kepaler untuk sentiasa membuat pilihan.... yang itu atau yang ini....

Sedar²... sekarang.. aku isteri seorang lelaki... ibu kepada tiga orang puteri... pekerja yang makan gaji.. anak kepada seorang ibu tua yang telah kematian suami.. tanggungjawab tergalas di sini... segalanya tergantung padaku sekarang.. beratkah?? Ringankah?? Tiada makna lelah... kerana aku wanita gagah.....

Aku tidak suka dilabel lemah... lemah hanya pada mereka yg menagih simpati dalam menghadapi apa yang dipertanggungjawabkan ke atasnya.... semua makhlukNya diuji.... tabahlah menghadapi.........

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails