.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Tuesday, July 14, 2009

Payahnyerr nak TiDO lena...

Hai eberibodi... arinie dtg keje macam main² lar plaks... pagi tadi pegi Royale Chulan sebelah jer ngan bangunan opis aku... atas arahan Dato' PJW untuk perasmian JUKAM.. Seminar Perlindungan Harta Kebudayaan... nak tau lebih lanjut pasal tu... sila lar google..

Balik dari perasmian.. (of course tak stay dlm Seminar tu.. tak koserrr) baru jer lepak bilik... dah diinform pasal "Fire Drill" laks... dah lamer tak buat fire drill nie... seingat aku last maser kat opis lama... kata latihan... so... sumer rileks jer turun tangga... ada yg tak turun pon... kalau bebetul lar jadik kebakaran.. mau sumer rentung kat atas...

Hmm... Jumaat nie aku cuti... Sabtu nie laks kenduri kawen adik aku si Lilis... will be quite occupied.. this and the next comin' weekend (coz nak mengantar pengantin ke rumah pengantin lelaki laks).. sooo... bagi ya all.. sesaper yg tau rumah mak aku... dengan berbesar hati aku menjemput... sila lar singgah² makan kenduri kalau kelapangan...

Adik beradik aku 8 org... yg dah dan bakal kawen minggu dpn thn inie 2 org... so sekarang tinggal lar 3 org lagi adik aku yg belom lagi sains kontrak sehidup... semati tak pasti... besar tanggungjawab nak dipikul.. and have to be (really²) well prepared sebelum ikatan tersimpul mati... kesabarannnn dlm membina rumah dan tangga mmg tonggak paling utama dalam sesebuah perhubungan.... aku sekarang nie.. masih lagi dlm proses belajar menyabarkan diri... tambah²dengan keletihan hambatan rutin yg sentiasa meletihkan... kerenah anak².. keje di pejabat dan urusan rumahtangga yg tak pernahnyer selesai.. itu belum masuk komitmen² dunia yg lain... kalau terlalu difikirkan... yaaaa... bisa short wayar dlm otak yg dah berselirat nie..

It's tiring being an adult... dulu maser kecik nak sangat cecepat besar... dapat buat apa yg kita nak... dapat pegi mana nak pegi... dapat beli apa nak beli... tapi hakikatnya... hidup kita nie sentiasa terikat dgn bermacam² perkara yang kadangkala tak terlintas pon di fikiran kita.. bila dah dewasa.... wajah sentiasa berkerut.. (itu yg cepat tua tu...) byk sgt berfikir kepaler laks cepat beruban... (takpon... botak... hahahah)... so... konklusinya... org yg wajahnya berkerut beruban atau yg dah nak botak tu.... tanggungjawabnya besar... itu byk masalah punya orang... selalu berfikir nak menyelesaikan masalah dunia... hehehe......

Camner nak awet muda...... hmmmm.... kena selalu berfikiran positif..... positif dlm menjalani kehidupan.... Dr. Fadzilah Kamsah cakap... sebelum tido... kita kena lupakan sumer masalah dan maafkan sumer org.... (muka aku pon dah tua... adakah aku terlalu byk berfikir?? Tgh belajar nak memudakan diri).. aku nie sebenarnya idak lar serius sgt sebagaimana tergambar di wajahku.... jauh di sudut hati... aku nak sgt enjoy... cam zaman budak² dulu.... cam zaman belajar² dulu.... cam zaman belum kawen dulu.... buat apa jer pk nak buat..... ketawa lepas jer kuat²... letak kepaler kat bantal tido jer senyenyak²nyerrr.... dah lamer aku tak tido nyenyak.... biler nak tido jer... otomatik kepaler dok pk macam².... apa nak buat esok... keje apa nak dibereskan.... keje apa yg masih tertunda... kadang² aku jeles tgk org yg senang jer tido... letak jer kepaler dah lena diulit mimpi.... kenaper aku nie payah benor.... dah tu baru jer nak lelap... dah baby laks merengek nak menyusu.... kadang² kesian.. aku tak sedar pon biler dia merengek lapar... maklum... nak tido kan payah.... bila dah lena tak igt dunia lar pulak..

Hmm.. ok larrr... asyik membebel jer kan... nie gambar Ainna yg tak baper nak jelas... dah bobot dia nie...








LinkWithin

Related Posts with Thumbnails