.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Monday, July 7, 2008

CaKaP SiNDiR²..

Charger bateri aku dah kong.. aper tak kena tah tak boleh nak charge.. so dlm perhatian nak beli charger bateri yg baru... bukan charger hp tapi charger bateri kamera.. kalau tak der charger tu payah lar nak bergamlar lagie kan.. dan selama itu juga payah ler nak tgk gambar baru kat blog aku nie.. tak kan lar asyik nak beli beteri kat kedai.. bateri laks bukannyer murah.. harga² barang sekarang nie bapak nyer mahal.. so haruslah kan melabur sikit utk kesenangan berpanjangan..

Sebenarnya aku nak citer aku frust sgt.. kelmarin.. bukan aperrr.. bunga orkid ungu yg aku siram kubaja.. baru berputik dipatah org.. hehehe.. bukan org lain.. anak aku sendiri... uwaaaa... :(( :(( Bonda tak sempat nak tgk bunga orkid tu kembang sepenuhnya setelah begitu sabar menunggu.. penantian yg lama sia² nampaknyer.. apa nak buat.. dah tak der rezeki..




Al-kisah petang semalam laks... spt biasa bebudak tak makan saman tu main lagi bola kat depan umah aku nie... punya lar sakan dorang main.. bising ya amat.. (nak rileks² ujung minggu pon tak senang!) Tup² kul tak sampai pukul 7.00 tiba² suasana sunyi sepi... mana pegi budak² tu? Aku tgk .. pelik... tak kan kena marah ngan org kot?? Saper yg marah dorang...

Akhirnya sumer teka-teki aku semalam dah terjawab pagi tadi... maner tak nyer.. setangkai orkid kuning aku yg berbunga lebat terkulai layu kat atas lantai... wahhhh.. keje saper nieh?? Blm ilang terkilan orkid ungu dipatah dek Alyaa.. Orkid kuning laks dah terkulai.. (sib baik setangkai jer yg jatuh kalau tidak sure akak berdondang sayang kat depan tu) Nie mesti kes bola dorang terkena bunga aku.. patah laks tu.. pastu memasing cabut lari.. patut ler semalam tiba² bagai dilanda garuda.. ada bola di sebalik bunga rupanya.. dah buat salah tau pulak balik.. tau takot.. kalau tidak samsengnyer kemain tak dgr ckp.. dah berkali² dilarang jgn main depan rumah org... tapi dasar telinga tuli... main jugak kat situ... nasib lar dorang aku tak tgk waktu tu.. kalau aku tgk siap lar si empunya angkara!!

Agak² korang lar kan.. apa aku boleh buat bagi budak² nie paham bahasa.. aku nie kalau boleh mmg ler tanak bermasam² muka sesamer jiran.. tapi anak² dorang tu merosakkan harta benda tetangga... aritu peti surat aku pecah berkecai (sampai arinie aku tak beli lagi yg baru).. b4 dat aku tgk jeriji pagar org patah dihentam bola dorang dan sekarang bunga aku laks jadik mangsa...

Aku ingat kan.. nak gantung manila kad dekat pagar aku tu... Nak aku tulis "Hormatilah Jiran Anda.. Jangan Bermain Bola Di Sini" Korang raser ok tak idea aku tu.. Dah tanya laki aku.. dia kata cam nak perli lah pulak.. mmg tujuan itu pon tujuan aku... ckp leklok tak paham.. ckp kasar² melawan.. ckp sindir² agak² jalan tak??!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails