.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Monday, July 14, 2008

..BerKeBuN Atas SiMen..

Baru sudah call bos tadi.. arinie dia tak masuk opis.. besok mungkin tak masuk jugak.. lusa belum tentu.. maid dia lari dari rumah.. abis kain baju sumer dia angkut.. terkojut den.. biasa dgr org ceriter² jer.. sekali.. dengar sendiri dari org yg kena.. abis camno.. anak dia saper nak jaga.. kelam kabut dok p report polis segala.. kesian bos akuuuu.... sabar jer lah kan En. K...


Hmm.. berjaya sudah menyudahkan projek tani aku.. (projek kunun.. hehehe) akhirnya selesai jua.. dgn didampingi 2 org yg cukup sibuk nak ekot kemaner jer Bonda dia pergi.. Si Alyaa penyibuk no. 1... Si Aisha laks penunggu yg cukup setia.. ayah laks dengan lenanya membuai mimpi.. (lepas tu aku kejut.. paksa tangkap gambar kami anak beranak yg gigih main tanah di petang hari) aku mulakan kerja setelah selesai sumer keje rumah.. basuh baju.. masak.. cuci pinggan.. kemas dapur.. menyapu.. mop lantai.. vacuum bilik... pastu baru ler kuar ke laman.. sapu laman laks.. (laman simen.. hehe).. buang sampah.. then baru mula projek.. aku kuarkan sumer plastik² pampers n beras yg aku simpan.. tau aku buat aper?? Aku semai benih sayur aku dlm tu lar.. maklom umah dah tak der tanah.. simen sumernyer masa aku beli aritu... Mula² aku lubangkan bontot plastik tu cucuk dengan gunting.. then masukkan tanah.. then baru ler aku semai bijik benih.. harap² menjadik lar semaian tu... aku sibuk masukkan tanah dlm pasu.. si Alyaa pulak sibuk kuarkan.. jenuh dah mulut nie dok melarang itu inie.. dah mmg tak makan saman.. lantak larr.. aku biar jer dia main tanah tu puas².. macam main pasir kat pantai pulak dibuatnyer... nanti lar Bonda ngan Ayah bawak Yaya ngan Shasha gi pantai yer.. main ler puas²... Si Aisha laks penuh tekun dan gigihnyer menunggu dan menjadik pemerhati yg setia.. cian dia.. duduk jer dlm walker tu.. janji dekat ngan Bonda dia tak kisah.. baik sungguh anak dare 2 org nieh..


Antara benih yg aku semai.. cili.. bendi.. kacang panjang.. terung.. kacang buncis (yg nie aku raser dah tak jadik coz Alyaa dah kuarkan sumer tanah semaian tu kat lantai.. maner benih.. maner tanah pon dah tak ketahuan rupa... next time aku nak cari benih² bunga pulaks...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails