.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Friday, May 25, 2007

..Nukilan TerKumPul..

Huh.. mengantuk.. mengantuk.. mengantuk.. seharian arinieh asyik mengantuk.. skrg tgh mengantuk lar nie.. so aku buat exercise tangan sket supaya ilang mengantuk nieh!..

Tak buat keje apa pon arinie.. tapi dtg keje.. apa nak buat.. mmg dah tak der keje.. dlm erti kata lain aku nie macam makan gaji bute jer.. ikhsss.. ikhss.. ikhsss... dah lar tadi aku baru dpt headphone baru.. Alvin from IT Dept. yg bagi.. hehe.. dia dpt byk free coz byk beli pc kali nie.. cam tau² pulak aku mmg tingin sgt nak ada mender nieh.. coz aku nyer pc nie (kat opis lar) tak dak sound blaster.. selamer nie aku tgk sumernyer bisu.. tadak sore.. so tadi aku tgk Youtube kat pc aku dgr sampai lebam lar.. siap tgk citer seram Indon bertajuk "Bangku Kosong"..

Ini sinopsis citer tu...


Seorang guru baru bernama ibu Grace, masuk menggantikan ibu Melisa yang keluar dari sekolah Permata Putri, karena tidak tahan dengan sikap dan tingkah laku anak-anak kelas 3A yang begitu brutal dan semaunya. Terutama Destin, Nancy dan Adela yang anak pak Widodo, penyumbang dana terbesar pada yayasan. Makanya siapapun tidak ada yang berani pada Adela, termasuk ibu Janet, kepala sekolah.

Semenjak ibu Grace masuk, Dinda disuruh pindah duduk, mengisi ‘bangku kosong’ di depan meja guru yang biasanya selalu dikosongkan.

Awalnya Dinda cuma kesurupan. Namun lama-lama banyak kejadian aneh yang dilihat dan dirasakan oleh Dinda berhubungan dengan seorang gadis (Clara), mantan siswi Permata Putri juga, yang hilang entah kemana 4 tahun yang lalu.

Tetapi bukan cuma Dinda saja yang mengalami hal ganjil tersebut. Adela, Destin dan Nancy juga mengalami hal yang sama. Mereka selalu diteror dan dihantui oleh sosok hantu wanita, karena kejahilan mereka mengerjai ‘bangku kosong’ tersebut. Bahkan suatu hari mereka bertiga ditemukan mati dalam keadaan yang mengenaskan.

Ibu Grace juga mengalami hal yang sama. Ia selalu di teror oleh sosok hantu wanita dengan wajah menyeramkan, penuh luka bekas sayatan silet.

Ibu Janet sebenarnya sudah sering memperingatkan siapapun, termasuk ibu Grace, agar tidak mengutak-atik 'bangku kosong' tersebut. Tp ibu Grace tetap keras kepala dan tidak percaya terhadap hal-hal mistik spt itu. Padahal sudah banyak orang yg menjadi korban 'bangku kosong'. Audi yg menjadi stress dan gila, ibu Shinta yang mati karena kecelakaan mobil dan pak Jimun yg kakinya cacat terkena kapak sewaktu menghancurkan 'bangku kosong'.

Bersama dgn ibu Grace, Dinda kemudian menyelidiki rahasia apa yg selama ini tersimpan di dalam 'bangku kosong' tersebut sebelumnya, dan kematian Mila, teman baik Clara yang gantung diri di pohon beringin depan sekolah.

Mampukah Dinda dan ibu Grace memecahkan misteri 'bangku kosong' tersebut sementara ujian akhir sudah semakin dekat? Apakah maksud hantu Clara meneror Dinda, ibu Grace, Adela, Destin, dan Nancy? Dan akankah Clara terus menerus menjadi penghuni 'bangku kosong'?

Seram banget seh citer tu.. biler dgr ngan sore.. baru teraser gementarnya.. dorang download half of the movie there.. another half kat tmpt lain.. tapi sayang.. aku tak dpt nak tgk yg tu.. sesaper ada link bleh kasik ame gue... hehehe.... tak sabar nak tgk endingnyer..


Hmm... dah lamer aku tak merapu kat blog nie.. dan macam² perkara dah jadik.. perkara biasa² aja deh! Kamu pikir apa?? Hahaha... a bit to update bout myself.. janin aku dah mula bergerak.. baru empat bulan dah terasa impak.. aktif jugak baby aku nie.. dunno whether it a boy or a girl.. apapon asal dia sihat dah selamat dah memadai bagi aku.. semoga menjadik tiang agama dan tonggak bangsa kelak! Aku tak kisah beranak ramai.. (mungkin perit sikit dari segi kewangan lah kan.. yelah sekarang sumernyer duit.. ya.. tapi sumernyer dah ditentukan Allah.. baper anak kita.. biler dia lahir.. kita hanya mampu merancang.. tapi Allah jugak yg tentukan.. setiap insan yg lahir ke muka bumi ini dah ditetapkan bahagian masing².. begitu juga dgn rezeki utk meneruskan hidup ini) coz aku mmg berasal dari keluarga yg besar.. adik badik aku jer dah mmg lapan org.. 4 lelaki & 4 perempuan.. dasat kan.. hehe.. my target is.. tanak susah payah nak banak lagi biler usia dah meningkat tua.. sekarang pon dah tua wat.. lagi 2 thn umur aku dah pon masuk suku abad.. hmmm... sekejap jer makcik dah tua... aku tingin nak lihat anak² aku membesar di depan aku... uruskan perkahwinan mereka dan bahagia menimang cucu... semoga segalanya sempat.. coz tak siapa antara kita akan hidup menongkat dunia.. lambat laun masa kita pasti sampai.. daging yg segar yg ototnya masih kuat utk menaip bait² kata di monitor komputer ini.. satu hari nanti akan membusuk.. tertanam di dasar tanah dan dibaham ulat²... aku sedar itu... aku selalu pk.. kalau banak lambat².. anak baru setahun jagung.. kita dah sakit macam².. pastu mati.. saper yg nak jaga generasi kita tu.. saper yg akan dipertanggungjawabkan utk membentuk sahsiah diri dia... utk lebih kenal dunia... dan berbahagia di akhirat kelak... dan mampukah dia mendapat didikan yg sempurna dan menjadik saham kita di akhirat kelak... aku risau pk kan kalau aku mati tak sempat menyempurnakan tanggungjawab aku sebagai seorang ibu...

Alyaa punyer perangai semenjak nak dpt adik nie semakin beragam².. boleh hilang sabar dibuatnya tetambah dlm keadaan aku yg bawak budak nie.. biler penat sgt.. aku cuba tenangkan diri.. dan ingat selalu.. dia hanya seorang kanak² yg masih tidak mengerti apa²... tiada gunanya kita mengajar mereka spt org dewasa.. kids will always be kid... akan tiba masanya nanti mereka akan faham.. dan masa sekarang adalah waktu utk aku memahami insan kecil ini... (ntah² aku kecik² dulu lagi teruk.. bukan senang jaga budak kecik woiii!)

Dlm toilet tadi kilat berdentum kuat masa aku nak amik air semayang.. fuhh semangat.. iyer.. kat luar ujan tersangat... well... abis solat tinggal baper min jer lagi.. actually waktu pejabat dah pon tamat sebenarnya.. aku nak balik amik cik mek molek tu kat umah babysitter dia.. jalan musti jammed nie kalau balik lelambat...

Ok lar.. jumpa di nukilan akan datang.....! Daaaaaaaaaaaaaaaaaaa..........

4 comments:

Unknown said...

iena.. last friday ada ternampak awk kat dlm kete ngan baby... masa tu kat area bukit jalil - bandar kinrara... tengah jam.. keje kat mana ye?? and tinggal kat mana?? saja tanya sbb ternampak kenalan lama.. x tau laa awk kenal sy atau tak.. sy bukan dr batch awk.. tapi satu batch ngan ratna, aina.. well comel anak awk!!

luv

-nasha-

aiDieNa said...

Hmmm.. budak UiTM Jengka eak.. ermm mana satu nama awk Anne ker Nasha.. mmg macam pernah dgr nama tu.. tp sori tak leh recall lar awk yg mana satu.. mungkin kalau tgk gambar kita kenal lar kot.. awk ada blog?? Kalau ada kasik lar.. gmbr pon ok.. maklum lar dah lama sgt tinggalkan Jurassic Park tu.. tu yg igt² lupa tu..

Unknown said...

a'ah uitm jengka.. kita ada blog.. tapi tak selalu update and actually dah lama tak update..
bellecute.blogspot.com

Unknown said...

kat uitm orang panggil nasha... anne tu hubby yang panggil...
hmm banyak sangat nama.. kat office laks sama nama ngan awak... dorang call Eyna..


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails