.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Thursday, May 3, 2007

..CeLoTeH HaRi iNi..

Sekarang nie aku dah jarang² update blog kan.. hehehe.. bukan aper.. dah boring kots.. aku sebenarnya dah kekeringan idea nak taip apa.. time idea mencurah² masa pulak tak mengizinkan.. ada jer keje tiba² dtg menjenguk.. maka tiada peluang utk direalisasikan ke atas skrin komputer buat tatapan semua..

Hari ini.. sebenarnya aku agak kemalasan utk berbuat apa².. aku rasa agak malas nak pegi keje.. sebab asyik bercuti jer.. oh yer.. cuti semalam & kelmarin tak der buat aper pon.. Selasa seharian lepak kat rumah dgn si kechik.. melayan kerenah dia yg asyik nak berkepit dgn aku.. laki aku laks gie umah mertua.. tolong mengecat sempena adik dia nak kawen.. bosan jgk lepak kat umah.. lepas tidokan si kechik aku cepat² mandi dan solat.. masak nasik, siang sayur dan bahan² lain yg nak dimasak.. menjelang Asar Alyaa dah bangun.. asal aku ke dapur dia merangkak ikut sekali.. cepat sajer mengekor.. maka susahlah pergerakkan aku.. aku masukkan Alyaa dalam walker & lekakan dia ngan plastic sipper yg baru sekali aku cuba bagi dia minum dlm tu.. helahku berhasil bila Alyaa asyik membelek dan mengetuk² kole plastik tu ke dinding.. aku amik peluang masak apa yg patut masa tu.. Alyaa dpn mata aku.. so senang lar aku nak buat keje.. aku mandikan Alyaa lagi sekali dan bagi dia susu sebotol.. selesai masak kami makan sama².. aku suapkan Alyaa nasik yg aku makan.. spt biasa berselera saja dia nak makan.. lepas makan aku main games thumblebugs yg laki aku installkan dlm pc kat rumah kami.. ( selagi tak dpt pecahkan rekod high scores dia selagi tu aku tak puas hati..) Alyaa leka bermain ngan menan dia.. kekejap duk belakang kerusi aku yg mengadap komputer.. baby aku dah ada port sendiri sekarang.. kerapkali kami perhatikan dia suka duduk² kat celah tu sorang² melayan diri sendiri.. kengkadang kitorang sajer intai² dia.. dia asyik & leka ngadap permainan atau apa² saja yg menarik perhatian dia kat situ.. bila dia terpandangkan kitorang yg dok perati dia dlm diam.. si kecik tu akan tersengeh malu².. semakin bijak anak dara aku sekarang.. pandai menyakat dan pandai merajuk juga..dia tgh buat apa lar sekarang eak...

Alyaa bersuara seksi sekarang nie.. dah dua tiga hari dah suara dia jadik serak² basah.. (nie mesti penangan lawan menjerit ngan anak pengasuh dia nie) Anak pengasuh baby aku nie lasak²... utk control tingkahlaku dorang sementara laki aku sampai aku adakan kuiz uji kepintaran dorang.. punya lar sonok pakat nak jawab soklan cikgu tak bertauliah nie.. at least masa dorang tak ler terbuang begitu sajer.. terisi dgn sedikit ilmu dan aku juga tak ler pening kepala ngan keriuhan dorang yg tak reti duduk diam dan asyik nak bergusti.. aduhhh...

Semalam.. hari Rabu.. tak kemana juga.. ke rumah mertua.. kali nie aku ikut sekali.. laki aku nak sudahkan kerja² mengecat dia.. aku laks lepak kat dlm peratikan si kecik sambil tonton Astro.. tak byk rancangan yg menarik.. siaran Astro nie pon byk yg diulang² satu citer tu sampai berkali².. pernah terpk nak subcribe satu masa dulu.. tapi aku tak nampak untungnya buat suri bekerja spt aku.. bukan selalu tgk tv pon.. bila balik keje & cuti jer.. tgk lah mungkin bila dah duduk rumah sendiri nanti boleh di consider kembali pikiran itu.. pasang Astro secara tak langsung siaran tv akan lebih clear dan gambar menjadik lebih sharp.. baru sonok nak tgk tv..

Masuk Asar kerja mengecat selesai.. makin berseri² umah papa sekarang.. mcm tuan pengantin yg bernama Seri.. hahaha... masa utk menjamu selera.. makan durian & pulut.. then sambung ngan spagetti berkuah merah masakan kakak.. nasi aku tak sentuh coz aku mmg dah makan sebelum ke sana.. kang perut nie terover buncit laks cam org tunggu hari.. hmm.. masa nak balik tu laki aku tapaukan lauk lemak cili api ayam yg asyik bangat dilayan makan dgn nasik putih yg hangat.. balik rumah tinggal masak nasi jer..

Itu lar sajer xtvt maser bercuti aku.. bosan kan.. huh... dan hari nie di office.. sesudah sarapan nasi lemak bersama air milo nestum.. mataku layu kemengantukkan... terlalu mengantuk dan terlalu malas aku rasa..


Baru balik lunch.. makan mihun sup jer tadi.. ntah.. tak selera rasa nak makan nasik.. balik² lauk yg sama jer.. pas makan singgah beli kacang n buah.. yg kelakarnya masa beli kacang tu akibat terlalu asyik memerhatikan aunty tu masukkan kacang ke dlm plastik then baru dia bungkus kasik aku.. aku blah dgn slumbernyer.. duit tak bayau.. :)) pelupa dah akak nie.. tetiba aku dgr aci tu ckp.."duit.. duit..duit.." Aku terhenti sekejap utk ke gerai buah di sebelah.. oowww.. baru pasan yg duit yg aku kuarkan masih di tangan aku.. camner ler aku bleh blah sblm bayar duit.. apa larrr.. dgn tersipu² cam siput sedut.. aku dgn gelak tawa bayar duit dia.. (gelak cover malu tuu.. hahaha!!)


Aku menulis entry nie dari pagi tadi sampai lar sekarang.. dah petang pon.. lagi baper jam dah nak balik.. bukan ler bermaksud aku menulis (taip actually) apa yg aku taip nie sepanjang masa.. cuma aku selang selikan ngan memacam.. aku selang selikan ngan baca email.. layar blog owg lain.. baca akhar online.. buat keje bos.. maka..minum.. tertido.. p toilet.. solat.. etc.. etc.. sbb tu entry aku biler petang biler aku raser dah tak der mender nak di pot-pet kan.. baru aku stop... stop ler sebab dah nak balik.. kalau nak karang jgk kat umah bukan ada internet pon.. then baru ler aku upload.. aku sedang mencari idea....


Esok keje sehari lagi.. then cuti balik.. yeah.. cuti.. mmg sonok cuti.. blh bangun lambat.. tak yah berebut nak ke tmpt keje.. boleh tido dgn puas.. itu ler yg bestnyer cuti.. tapi sekarang nie aku macam dah bosan dan jelak dgn rutin dan kehidupan aku yg lebih kurang sama.. aku perlukan kelainan.. tapi.. di manakah boleh aku dapatkan kelainan itu... otak tepu minda terkongkong.. hatiku menjerittttt... aku inginkan kesegaran........... sesuatu yg di luar dari rutin............. (Abg.. jom kita tenet kat Taman nak??)... ok sekian utk kali nieh.. aku dah bosan menaip..... full stop.

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails