.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Thursday, January 12, 2012

X aDa KeR BeRiTa GeMBiRa TaHuN 2012 Nie??

Sejak mula utk melangkah ke tahun baru.. yer tahun nie lar.. tahun 2012.. tak habis² aku disambut dengan berita malang... sedeh.. tak tersangka.. tak diduga... aku raser sangat down memikirkan masalah dan musibah yang datang silih berganti..

Di penghujung tahun.. 3 hari sebelum menyambut tahun baru.. kawan baik mak aku Cik Piah.. meninggal... sedehnya.. anak tunggal dia Diana sebatang kara kini.. suami Cik Piah dah meninggal 6 thn dulu.. mak aku sedeh sebab Cik Piah antara best pren dia kat taman umah mak tu dan Cik Piah suami isteri juga org kampung mak... aku pon sedeh... harap sangat Diana anak arwah dapat mengharungi hidup ini penuh tabah.. bertemu jodoh dengan orang baik² yang dapat menjaga dan melindungi dia.

Di ambang tahun baru... kami dapat tapak untuk berniaga.. tapi.. indah impian dari kenyataan... perniagaan cukup balik modal sahaja.. sedeh!

Bermula tahun.. laki bini berniat nak pergi melancong.. tapi.. FIL pula diserang sakit.. sedeh lagie...

Hari nie.. dapat berita bos pulak accident.. hurmmm dan rumah Wardina Safiyyah masuk perompak... (walaupon tak der kena mengena ngan aku..) aku tetap berkongsi kesedehan!

Tak ada ker berita gembira tahun 2012 nie??


3 comments:

Ena said...

InsyaAllah.. ada tu kak.. Jangan sedey2.. Mesti ada hikmah yg tersembunyi.. Rezeki semua dari DIA.. Lumrah kehidupan kan kak, ada pasang surutnya.. dan sblm berjaya mesti ada dukanya dulu.. tak pe.. usaha lagi.. eceh! pandai je taip.. hik hik..

~aYu~ said...

insyaallah.. ada hikmahnya disebaliknya.

aNisA aHmAd said...

insyaAllah.. Allah dah rancang terbaik tuk kita.. chill kak pah! masih berbaki 11bulan lebih tuk habiskan 2012.. banyak lagi rezeki bakal menanti.. tungggu.. *eh! dah cam iklan pulak*

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails