.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Wednesday, July 6, 2011

SaAT KeMeRDeKaAn DiNaNtiKaN ToTO TiTi..

Masih ingat Toto dan Titi??  Setelah 2 tahun bersama.. dari kecik sampai dah besar camnie.. si Titi tu terlebih besar.. masa beli dulu sama jer besar dedua ekor.. agaknya sebab dia kekura betina kot.. entah larrr.. kuat makan pon satu... sangat agresif... si Alyaa pernah luka jarinya digigit si Titi.. mau tak digigit.. waktu aku ngah tido dlm bilik.. Si Alyaa yg boring sebab sumer org tido including adik² dia.. dia buat projek sorang²... dia letak kerusi kat sinki.. amik makanan kura² dia suapkan ke mulut kura² tue.. macam mak nak suap anak.. tak ke jari ko sekali nak dimakannya.. haaa... lepas kena gigit.. sakit ati nyer pasal.. anak dara aku yg terlebih cerdik nie bleh plak tuang sabun basuh pinggan kat kekura tue.. geram sebab kura² gigit jari dia sampai berdarah... haaa... ko.. nangis² datang ngadu kat aku... Alyaa... Alyaa... sib baik si kekura tu tak mati kesabunan...
Mengenang saat² akhir bersama dua ekor kekura nie.. cuba tengok.. sekor kecik sekor lagi obviously big.. padahal masa memula bela they both at the same size..

Kami piknik makan eskem dulu... kekura dalam tue.. tgh sibuk menghitung waktu dibebeskan kot..
Take some piccas.. itu harus.. kenang kamu dalam gambarku..

Me with my notty princesses..

Tak sabar dia nak terjun dlm air tue..
Titi..

Nampak tak keterujaan dua ekor kekura nie..
Maser lepaskan Titi aku tak sempat langsung nak snap gambar.. tup² dah ilang melompat masuk air.. si Toto nie kita kasi pegang dulu... then baru lepaskan.. hat nie pon laju jugak.. dorang nie tau jer maner nak tuju..

Tengok.. itu Toto tengah masuk dalam air.. pastu ilang.. tak timbul².. dorang takut kena tangkap balik kot.. hehehe

Kitorang abiskan makanan kura² yg tinggal... tapi yg sibuk makannyer pak misai.. bukan kekura..

Budak nie makan eskem tak abis²..

Tu dia pak misai..

Excited bebudak nie bagi makan ikan..

Bonda nak jugak kan.. hehehe

Sumer pakat tabur.. dah abis..

Tengoklar meremut² ikan² tu.. sekali sauk ada lar berbelas ekor nie kot.. masak sedap nie.. besar² lak tu.. tapi di situ dilarang memancing.. hidupan kat sungai nie sihat² belaka..

Misi selesai.. masa utk ke rumah Tok Papa..

Eh.. gambar nie pon ada.. ehehe
Pulang.. marilah pulang.. marilah pulang bersama²... mudah²an kekura 2 ekor tu pandai lar menyesuaikan diri dengan suasana dan kengkawan yang baru..

Malam tue on the way balik dari umah Papa..

"Abang.. mesti sekarang kekura tu tengah sesi orientasi kan.. ehehehe"

**************
"Kami dibela tuan kami.. kami diberi makan.. tapi kami terkurung.. kami tak pernah kuar.. kecuali aritu.. kadang² kami diberi makan ayam.. ikan.. sisa² makanan tuan kami yang tak abis.. tuan kami tu sibuk.. anak² boleh tahan nakal.. tu pasal saya gigit tangan anak dia.. tapi kami bersyukur akhirnya kami dibebaskan di sini.. selamat berkenalan.."

2 comments:

Ena said...

OWH.. MEKE BERDUA TU YEH... BARU TINGAT.. A'A LA DULU KECIK JE.. DAH BESAR DAH.. LAIN2 SAIZ PLAK TU.. HIHI.. ADA GAK TERPK SEBELUM NI APA KISAHNYA.. IGTKAN DAH TAK DE.. RUPANYA BARU DI MERDEKAKAN.. ;D

cik kodok said...

Kekura belongs to their nature life.
They should get better life without u feed them..
depa takdok privasi nak wat projek... hihi larikkkk!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails