.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Friday, July 29, 2011

..JaMuAN MeNyaMBuT RaMaDHaN di PeJaBat..

Mesti ramai dah raikan sambutan menjelang Ramadhan kan.. selain tahlil dan doa... ada juga sessi makan²... kitorang baru jer semalam.. mmg sengkak perut.. makan.. makan.. dan makan.. aku tak bawak juadah.. sekadar sumbangkan duit.. tak daya rasernyer nak masak² dlm keadaan sarat nie.. letih sokmo...

Maser sessi makan² tu sumer juadah nak raser.. tapi tak sumer boleh masuk sekali.. ruang dah terhad.. makanya aku pon ekot beramai² menapau makanan lebih... sampai tiga plastik besor ko... tapau tak hengat dunia.. pastu tak larat nak bawak.. dari tingkat atas turun tempat aku.. tumpang troli dorang angkut makanan.. tapi masalahnyer time nak balik... puas lar aku mikior.. camner aku nak ngangkut sumer barang makanan yg aku tapau tu ke parking.. aku dah try bawak.. giller berat.. nak bawak perut pon dah tak larat.. ada hati nak angkut sumer tue.. cuba² nasib call PA Dato'.. fuhhh.. dia tak balik lagie.. maka aku ajak lar dia tolong mengangkut bungkus² tue.. aku tapau utk makan kat umah mak jer.. sian mak aku.. jaga anak² kitowang kadang² sampai tak sempat nak masak.. mekasih lar banyak² yer Nisa tolong angkatkan barang... sib baik lar.. kalau tidak mau En. Ady kena turun ke opis aku jalan kaki semata² nak angkut barang.. ehehehe...

KP kami sedang memberi ucapan.. Dato' bawak Bubur Cambodia masak sendiri.. perghh.. sangat sedap!  Tak sangka Dato' pandai masak kan..

Teka yang mana satu bos aku.. ehehehe

Pengacara Majlis sedang berucap..

Baca doa dulu sebelum makan..

Jejaka berbaju biru itular si ampunya gambar² ini.. aku lupa bawak kamera.. berebut² naik lif.. lapor punya pasal..

Berkumpul di ruang legar sementara upacara dimulakan..

Adik² sedang berposing...

Tengah pilih menu apa nak serbu dulu nie..

Banyak giller makanan..

The Buyong ladies.. perut saper lagi besar.. due kitorang selang sehari jer..
Dan masanya tiba untuk menjamu selera..
Semua harus cuba!

Jejaka² Warisan sezaman.. ehehehe

Second round..

Kitorang makan dalam Bilik Persidangan.. ehehehe.. tak koser nak duduk atas lantai.. payah nak bangun woo!

Sekian Laporan dari saya.. ehehehe.. pas posa nanti Jamuan Aidilfitri pulak kan.. tapi.. rasernyer tak dapat join.. saya bercoti 3 bulan... sob.. sob..!!

1 comment:

Ena said...

maaihhhh..

banyaknye makanan.. besar2an namanya ni.. hehe.. kami pun ada jugak tp kecil2an jek.. baru senin lepas.. huhu..


nanti dah deliver jgn lupa sms kak.. nanti dok umah akak ker umah mak? eh eh! lari topik pulak.. hehe..


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails